[AR] convoi exceptionnel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 06:50

Nee dat klopt maar het wil ook niet zeggen dat niemand het onder controle heeft ik begin een beetje moe te worden van al die belerende vingertjes in de men topics. Je kan niet ontkennen dat er altijd wel íets gevonden word, ontbreken groom of zweep in de hand is een veel gehoorde. Er zullen vast paarden zijn die zonder zweep totaal onbestuurbaar zijn en zonder groom verongelukken maar er zijn ook mensen die recreatief een rondje buiten rijden aan de lange lijnen.
Alles moet zo eindeloos uitgemolken worden. Je kan iemand best tips geven maar kom op zeg, iemand in zn waarde laten mag best hoor. Wat eerder ook werd gezegd: projecteer je eigen angst niet op het doen en laten van een ander.

pipo

Re: convoi exceptionnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 06:54

Dat tochtje stadspark.. hoe vreselijk onverantwoord om te gaan rijden als je gedronken heb :+

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 07:07

Ik mis eigenlijk vooral de streng ophouders. Vind de strengen zo laag hangen, daar zou ik wel even voor kijken. Of dit wel of niet mag geen idee, het is iig origineel :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 07:40

Polly schreef:
Ik hoop dat ik die (aankomende) agenten hier uit het topic die het hardst van de toren blazen dat ze voor tig overtredingen gaan schrijven nooit tegenkom, vallen voor mij in de categorie matennaaiers! Ik ken veel mensen bij de politie en die schrijven echt niet voor elke dwarszittende scheet.

Echt Bokt op zn best, om het hardst roepen hoe vreselijk levensgevaarlijk je wel niet bezig bent want het mag alleen volgens de regeltjes, maar van lol met je knol hebben we nog nooit gehoord, bah!

En ja, ik men zelf, al 15 jaar, meestal in mn eentje, ik span alleen in want mijn pony's blijven staan als ik ze dat commando geef, heb verschillende pony's beleerd en guess what... Ik leef nog!

Dat je je aan regels moet houden is nog niet eens zo het punt. Men weet hier niet eens welke regels uiteindelijk van toepassing zijn!!

Dat je ergens een probleem denkt te zien is nog een ding maar in plaats van in oplossingen te denken, begint Bokt gelijk te blèren hoe onverantwoord je wel (niet) bezig bent.
Laat ik het anders zeggen: Bokkertjes, verdiep je eens in je eigen landsgeschiedenis en kijk hoe zaken 50 - 60 jaar geleden gingen. Een heleboel zaken die toen gedaan werden en legaal waren volgens de wet, zijn dat nog steeds, simpelweg omdat de wet niet is aangepast (omdat daar blijkbaar geen aanleiding toe is geweest). De combi van TS valt daar ook onder......

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:00

Polly schreef:
Ik hoop dat ik die (aankomende) agenten hier uit het topic die het hardst van de toren blazen dat ze voor tig overtredingen gaan schrijven nooit tegenkom, vallen voor mij in de categorie matennaaiers!

Het blijft nu ook wel erg stil ineens dus daar leid ik dan maar uit af dat de gronden voor het op te maken PV nog steeds gezocht worden. De kortste klap is denk ik om en masse de weg op te gaan met deze combinatie en daarna PV's te vergelijken. :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:26

haha grappig!!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:55

Ik ben zeeeeer benieuwd naar een update over wat de politie je verteld heeft...

Mag ik je een tip geven? Als die trailer ook zo achterover hangt voor een auto, breng dat ding dan naar de schroothandel...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:56

Neon schreef:

Mag ik je een tip geven? Als die trailer ook zo achterover hangt voor een auto, breng dat ding dan naar de schroothandel...

Ik zou mn trailer sowieso niet voor mn auto hangen, trekhaak zit meestal aan de achterkant

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:58

Polly schreef:
Neon schreef:

Ik zou mn trailer sowieso niet voor mn auto hangen, trekhaak zit meestal aan de achterkant

:')

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:20

De politie-agente in opleiding die het hardste schreeuwde dat ze wel tien overtredingen zag, heeft overigens elders op Bokt al aangegeven dat ze niet van plan is nog te reageren. Spijtig. Lijkt me toch een kleine moeite voor iemand die alle wetten uit haar hoofd kent en bovendien kennelijk vindt dat 'men' allemaal beter zou moeten weten.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:23

Mijn eerste reactie was ook "oke leuke grap". Mijn tweede was: "ik hoop toch echt dat dit een grapje is". Mijn n-de was: "oke als het mag waarom zou ik dan lopen miepen, alleen vanwege onbekend maakt onbemind?!"

Als het idd mag, zou het de blazende agent-to-be sieren als ze zou toegeven dat ze ernaast zat en blij is dat ze wat heeft geleerd.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:26

oh nu al 8 pagina's vol met negativiteid.....stel er zou wat kunnen gebeuren dan is dat toch aan hem/haar.Maar waarom zou er wat gebeuren?
(net of het niet gegund word dat ze gewoon bij de keuring komen zonder stukken -O- ).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:43

kwita schreef:
oh nu al 8 pagina's vol met negativiteid.....stel er zou wat kunnen gebeuren dan is dat toch aan hem/haar.Maar waarom zou er wat gebeuren?
(net of het niet gegund word dat ze gewoon bij de keuring komen zonder stukken -O- ).

Meen je da? Als er wat zou gebeuren is dat aan hem/haar? Zullen we dan ook voortaan gewoon 100 in de bebouwde kom gaan rijden? Als het mis gaat is het aan hem/haar?
Als ik op een 50 weg rijdt en daar daadwerkelijk 50 rijd en ik voor mij een trailer zie heb ik een bepaalde verwachting, namelijk dat die trailer ook 50 rijdt, en niet stapvoets. De trailer beneemt mij het uitzicht om te zien dat daar 2 pony's voor staan ipv een auto. De kans dat ik dus met mijn auto achterin deze combinatie rijdt is aanwezig. Is het dan nog steeds zijn/haar probleem?
Nee, dan is het ook mijn probleem en van iedere andere weggebruiker die zich een hoedje schrikt of er achterin rijdt.
Met een driehoek achterop voor langzaam rijdend verkeer en een waarschuwingsbord achterop wordt het al een stuk veiliger. Maar zelfs dan heb je nog te maken met 2 levende dieren. En dat de menner danw at overkomt is het probleem van de menner. Maar die 3 pony's hebben er niet om gevraagd...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:45

maar hebben pony's er wel om gevraagd om bereden te worden, wedstrijden te lopen, ingezet te worden als lespony? Misschien moeten we gewoon maar helemaal stoppen met paardrijden.

Laat mensen toch gewoon eens in hun waarde, iedereen heeft het beste voor met zn dier en ja, iedereen doet weleens iets doms, sommige hier blijkbaar niet maar ja ook ik heb geleerd van fouten dat is helemaal geen schande hoor!

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:45

haha wat een geniale actie! *\o/*

Spoiler:
Beetje jammer dat sommige mensen hier alles proberen beter te weten, jij weet zelf wat het beste is voor jou en je pony's !

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:47

Oke, die redenering is echt heel vreemd... Daar kan ik niet eens een zinnig antwoord op geven, want ik snap niet hoe dat argument op mijn argumentatie reageert...
Het feit dat we op paarden rijden praat goed dat we dieren bewust in gevaar brengen? Schiet mij maar lek, het wordt steeds gekker hier...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:51

Nou ik blijf erbij dat ik het onverstandig vind. Redenen heb ik al uitgelegd en eigenlijk snap ik dat mensen geen zin meer hebben om te reageren. Met dingen als 'ik eis' , 'hoog van de toren blazen' en zelf alles ontkennen wat word aangedragen snap ik heel goed dat mensen gewoon niet meer reageren.

Als je alleen maar te horen krijgt dat jou mening onzin is, zou jij dan blijven reageren?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:54

Of er sprake is van gevaar is afhankelijk van zoveel factoren waarover wij 'bokkers' geen informatie hebben, dat het wat mij betreft een discussie is die beperkt blijft tot de vraag of het mag of niet.

Daarnaast krijgt TS van mij bonuspunten voor creativiteit. De combinatie ziet er strak verzorgd uit. Ik zie ook regelmatig hele gammele karretjes met niet passend tuig waarbij de combinatie bestuurd wordt door een ernstig minderjarig meisje dat nog nooit iets met mennen gedaan heeft. Daarover maak ik mij eerlijk gezegd meer zorgen dat deze combi. En dat is geen reden om andere gevaarlijke combinaties de weg te op sturen maar toch krijg ik het idee dat TS hier met name wordt afgefakkeld omdat het een ongebruikelijke combinatie is en 'men' vindt dat dit niet zou moeten mogen.

Edit: als iemand zonder enige onderbouwing roept dat zij voor wel 10 feiten een PV zou kunnen uitschrijven terwijl in de praktijk in dit topic blijkt dat toepasselijke wet- en regelgeving nog moet worden gevonden dan denk ik dat het die persoon siert die informatie gewoon ook te delen. Nu lijkt het er op dat op basis van onderbuikgevoelens wat loze kreten de ruimte ingeslingerd zijn. De overtuiging waarmee dat gedaan is vraagt ook op een iets wat cynische reactie. Wie kan uitdelen moet ook kunnen incasseren ;)
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 08-08-14 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:55

ikke schreef:
Ik weet niet wat jouw defenitie van veilig is maar ik zag daarstraks op de snelweg de vrachtautoversie van deze combi: een vrachtauto met twee kortgekoppelde aanhangers. Dat zijn volstrekt legale, goedgekeurde combi's op de Nederlandse en Europeese wegen!
Die set woog echt een paar kilo meer dan de krappe 1000kg waar TS mee op pad gaat (reken op 45- 50 ton of zelfs meer!)

Ga je nu serieus een truck combinatie vergelijken met twee shetland ponies? _O-

Even ontopic, de enige die hier écht uitsluitsel over kan geven is de rechter.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:58

Ik vind, als je geen negativiteit hierover wil horen.
Je ook niets op bokt moet zetten.
Volgens mij weet iedereen nu wel dat er niet enkel positief gereageerd gaat worden en daar kun je over klagen of met opgeheven hoofd je verdediging geven.
Ik vind het ook onverantwoord Hoe goed de pony's ook getraind zijn.
Waarom?
Omdat dit mijn mening is en ik dat vind.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:05

Ja je had zei je ook de rest van die reacties gelezen in andere topics. Dan was je er waarschijnlijk al achter dat zij niet het meest serieus is hier op bokt. Om jet even zo te zeggen.

Maar juist omdat het zo ongewoon is vind ik dit niet thuishoren op de openbare weg. Mensen verwachten dit niet. Ook met afgeknotte driehoek (die er eventueel wel op zit maar nu niet te zien is) verwachten mensen niet 2 shetlanders.
In de auto heb je gewoon minder tijd om vreemde dingen te laten doordringen en daarop te reageren. Natuurlijk merk je dat je een langzaamrijdend voertuig nadert. Maar stel je wilt inhalen. Dan verwacht je niet eerst nog een menkar met daarvoor 2 shetten.

Het is niet om de regeletjes of wetten. Het heeft gewoon te maken met de domheid van de mens. Want we hebben een bepaalt verwachtingspatroon in de auto. Je komt wen fiets, auto oid maar niet zoiets. Het is lastiger soms op vreemde dingen te anticiperen als er dieren bij betrokken zijn. Dieren die ook nog eens vluchtdieren zijn en hoe braaf ook, ook kunnen schrikken.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:30

Tja ik heb hier toch ook echt mn twijfels bij. Je zit met het verwachtingspatroon van overige weggebruikers, maar dat is evt op te vangen zoals het caravanvoorbeeld: maak aan de achterkant op een niet te missen manier duidelijk dat er ponys voor lopen.
Maar ik vraag me vooral af hoe dit qua krachten in elkaar steekt. Een marathonwagen is niet gemaakt op een kracht achter zich, of dit nou trekkend of duwend is. Ik zou vrezen dat de hele kar verbogen gaat worden als er iets gebeurd waardoor je even niet geleidelijk optrekt of remt. Zolang er niks aan de hand is en je kalm rondrijd, dan geloof ik zo dat dit prima gaat. Maar blijft deze combinatie wel goed als er wel iets aan de hand is?

Het argument dat dit in andere landen ook kan, of tig jaar geleden, gaat natuurlijk helemaal mank. Die landen (en wij in het verleden) hebben niet de drukte op de wegen die wij hier hebben. Als je hooguit drie autos en een kameel tegen komt, dan boeit het niet zo als je combinatie uit elkaar klettert. Maar als dat hier op een kruispunt gebeurd is het probleem veel groter. Met de drukte op onze wegen, zijn regels alleen maar belangrijker geworden en dit is echt niet te vergelijken met landen waar het veel rustiger is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:00

Mbt wet uit het hoofd kennen; les 1 op de universiteit als je start met rechtsgeleerdheid, niemand kent de volledige wet uit zijn hoofd. Geen enkele jurist heeft dit vermogen. Is ook helemaal niet nodig, daarvoor hebben we prachtige wetboeken.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:07

Dat spreekt voor zich, om nog maar te zwijgen over de wetswijzigingen die aan de lopende band worden doorgevoerd en de veelheid aan wetten. Maar juist zo'n pertinent onjuiste opmerking maakt mij nieuwsgierig naar de kennis die werkelijk aanwezig is ;)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:10

ikke schreef:
Ik weet niet wat jouw defenitie van veilig is maar ik zag daarstraks op de snelweg de vrachtautoversie van deze combi: een vrachtauto met twee kortgekoppelde aanhangers.

Sorry, ik viel hier even over...we hebben het hier over dieren, niet over gemotoriseerde voertuigen, non? Tenminste, dat is wat je bij vele posts erin geramd hebt, dus dan is dit geen goede vergelijking :')

Even over de vele pagina's van hoe en wat..vind het een beetje jammer dat je behalve het vele geroep van hoe fout het wel niet is, niet ook even naar de vragende reacties kijkt (of op z'n minst goed leest wanneer er vragen gesteld worden)
Je ging in de aanval tegen mij, terwijl is TS nergens iets heb verboden, heb gezegd dat het levensgevaarlijk was etc. Maar je ging ook in de aanval tegen iemand anders die zich iets afvroeg.

Ik heb alleen dingen opgezocht waarvan ik mij afvroeg of TS daar rekening mee gehouden had, omdat er gewoonweg mierenneukers in de wereld zijn die er allicht wél problemen van kunnen maken. Dat je niet alleen bij mij, maar ook naar anderen toe flink in de aanval gaat (lees: ik vind jou persoonlijk een van de meest aanvallende personen in dit topic met dat je dingen eist etc)

Verder niks tegen jou, maar ik denk dat je af en toe even bij het topic moet weglopen, zen worden, en rustig kan typen. Voor sommige mensen werkt het totaal niet als je rustig praat, maar ik denk voor velen ook wel :j Heb verder niks tegen je o.i.d, maar je houding in dit topic is niet echt fijn met verschillende posts.

Afijn, even weer ontopic;
TS, heb je inmiddels al meer info over je aanspanning van de politie gekregen? Vandaag is, als ik me niet vergis, de keuring. Veel succes alvast!