Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sythaa schreef:@Hyperion ten aanzien van de hulpmiddelen in de drafsport, eens. Er wordt nogal eens wat aangehangen ivm geldelijk gewin. Maar niet iedereen over 1 kam scheren !! Er zijn ook zat eigenaren en trainers die wel nadenken !!!
Suzan_bobar schreef:Mijn vriend krijgt een onbekend paard met verhaal voor de wagen. Hij is niet braaf. Er wordt dus gekozen om hem met watten te rijden. Ik weet dat het niets uitmaakt voor Bobar, maar hij niet. Daarom veiligheid. Zoals ook al aangegeven gaan deze er als eerste uit.
Citaat:Paarden zijn gevoelige dieren. Zowel onder het zadel als aan de hand is wederzijds vertrouwen en respect van groot belang. Zonder dit vertrouwen kan het rijden van het paard of het begeleiden van het paard voor problemen zorgen.
Ik geef les, waarbij het wederzijds respect tussen ruiter en paard hoog in het vaandel staat. Daarnaast is paardrijden nog altijd voor plezier bedoeld. Dit wordt vaak vergeten. Ik probeer mensen het plezier in het rijden weer terug te bezorgen. Zelf ben ik ook erg zoekende geweest en heb meerdere clinics gevolgd, van verschillende mensen les gehad en op verschillende gebieden aan het snuffelen geweest. Iedere manier van rijden kent zowel een positieve kant, als een negatieve kant. Ik heb getracht om van verschillende stijlen het positieve te gebruiken in mijn lessen.
Tevens kun je bij mij terecht voor dressuurlessen en springlessen tot M niveau. Helaas heb ik niet de middelen voor de ORUN opleiding, maar wel de benodigde ervaring.
Ik kijk naar het gehele paard, mocht het zo zijn dat ik ergens anders dan rijtechnisch, problemen tegen kom, zal ik je doorverwijzen naar bijv. een fysiotherapeut, tandarts of zadelmaker. Paarden zijn vaak heel duidelijk als er ergens in het lichaam problemen zijn.
Zelf ben ik in het bezit van een onwijs leuke paint ruin. Doordat ook ik de nodige angsten, problemen en obstakels tegen kwam, ben ik op zoek gegaan. Op zoek naar een methode om mij en mijn paard te helpen. Innerlijke balans te vinden. Balans tussen energie en werk. Balans in de voeding. In mijn zoektocht kwam ik terecht bij de shambhala energie. Ik ben zelf erg nuchter in dit soort zaken, maar dacht, baad het niet, dan schaad zoiets zeker niet.
Na een behandeling op afstand, stond ik versteld van het resultaat. Ik kende mijn paard zowat niet terug. Hij was stukken relaxter, waardoor ik ook weer relaxter kon reageren en waardoor we weer een flinke stap in de goede richting konden zetten. Door mijn goede ervaring met deze vorm van energie, ben ik ook mijn shambhala graden gaan halen. Nu heb ik de 2e graad behaald en kan ik mensen en dieren op afstand behandelen met deze vorm van energie.
MamboBeach schreef:Denk er ook aan TS dat veel mensen geen ervaring hebben met moeilijke paarden, ze kopen ze kant en klaar en hebben geen enkel idee wat paarden kunnen doen. Is het paard iets lastig, wordt het weggebracht en mag een ander het oplossen...Of ze worden verkocht...
Sythaa schreef:MamboBeach schreef:Denk er ook aan TS dat veel mensen geen ervaring hebben met moeilijke paarden, ze kopen ze kant en klaar en hebben geen enkel idee wat paarden kunnen doen. Is het paard iets lastig, wordt het weggebracht en mag een ander het oplossen...Of ze worden verkocht...
O... jij kent blijkbaar het gros van de mensen die hier hun mening geven persoonlijk![]()
MamboBeach schreef:Denk er ook aan TS dat veel mensen geen ervaring hebben met moeilijke paarden, ze kopen ze kant en klaar en hebben geen enkel idee wat paarden kunnen doen. Is het paard iets lastig, wordt het weggebracht en mag een ander het oplossen...Of ze worden verkocht...
Suzan_bobar schreef:Helaas worden er mensen nu persoonlijk afgevallen in dit topic. Dat is niet mijn bedoeling, sorry.
Ik zal de foto's daarom verwijderen en het topic zal dan ben ik bang verdwijnen. Helaas,.... vond het leuk om er een discussie over op te starten, maar niet dat mensen persoonlijk afgevallen worden.
Suzan_bobar schreef:Helaas worden er mensen nu persoonlijk afgevallen in dit topic. Dat is niet mijn bedoeling, sorry.
Ik zal de foto's daarom verwijderen en het topic zal dan ben ik bang verdwijnen. Helaas,.... vond het leuk om er een discussie over op te starten, maar niet dat mensen persoonlijk afgevallen worden.
_Hyperion_ schreef:MamboBeach schreef:Denk er ook aan TS dat veel mensen geen ervaring hebben met moeilijke paarden, ze kopen ze kant en klaar en hebben geen enkel idee wat paarden kunnen doen. Is het paard iets lastig, wordt het weggebracht en mag een ander het oplossen...Of ze worden verkocht...
Sommige mensen wel...maar zelfs dan ga ik er van uit dat die mensen over gezond verstand beschikken...
Ik heb zelf meer dan 30 jaar (ja ben al een oudje) ervaring met het africhten en corrigeren van paarden en pony's. En heb veel dingen gezien wat mensen proberen en doen en wat daarvan het effect is op het paard.
MamboBeach schreef:Suzan_bobar schreef:Helaas worden er mensen nu persoonlijk afgevallen in dit topic. Dat is niet mijn bedoeling, sorry.
Ik mag mijn mening kennelijk niet geven en de anderen met een andere mening wel... Sssst, dat hebben ze helaas niet door...
Laat je niet wegjagen TS, ik vind je juist dapper en jij kent je dier het beste.
Suzan_Bobar schreef:Na wat brainstorm werk kwam Alwin met het mega idee. Bobar heeft een blauw oog en een bruin oog. Zijn blauwe oog is niet blind, maar ja, hoeveel ziet hij er wel mee en hoeveel niet?? Misschien ziet hij wel schimmen en wat is er nou enger voor een paard dan schimmen zien??
Suzan_Bobar schreef:Helaas heb ik hem al eens laten nakijken toen ik hem nog reed, omdat hij ook onder het zadel soms wat vreemd gedrag vertoonde mbt wat hij zag. Je kunt nu bijna je vinger in zijn oog steken, zonder dat hij reactie geeft. Zijn zicht lijkt dus echt wel minder dan 100%.
Suzan_Bobar schreef:Een paard met normaal zicht zou zo'n kap als deze NOOIT accepteren.
_Hyperion_ schreef:Suzan_bobar schreef:Helaas worden er mensen nu persoonlijk afgevallen in dit topic. Dat is niet mijn bedoeling, sorry.
Ik vind het knap dat je zo respectvol blijft in dit topic.