[AR] Kapitein 1 oog; een SUPER oplossing gevonden! Bobar in actie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 11:24

Zo de knetters, lezen is ook moeilijk merk ik. Ik ga niet 3x hetzelfde typen, als jullie het niet erg vinden.

Het zicht is onderzocht door een DA.
Het bit is niet scheef ingesteld nu

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:25

Wat fijn Suzan dat je eindelijk een oplossing hebt gevonden voor het mennen met Bobar! :D !
Hopelijk dat het op deze manier blijvend opgelost is....

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:27

Sythaa schreef:
@Hyperion ten aanzien van de hulpmiddelen in de drafsport, eens. Er wordt nogal eens wat aangehangen ivm geldelijk gewin. Maar niet iedereen over 1 kam scheren !! Er zijn ook zat eigenaren en trainers die wel nadenken !!!

Even verduidelijken dan. Ik bedoel dat er in dit geval niet nagedacht en niet onderzocht wordt, maar gewoon gedaan.
Zie ook hierboven. Waarom de watten: men gaat op pad met een paard dat niet braaf is...dus watten er in...
Dan wordt er in mijn ogen dus niet nagedacht.
Als ik met een paard moet werken (mennen of rijden) waarvan wordt gezegd dat die niet braaf is, ga ik eerst observeren wat er aan de hand is. Onderzoeken, dingen uitsluiten. En dan eerst in de bak aan het werk. En als ik dan de eerste stap maak om op pad te gaan...dan weet ik waarom ik bepaalde maatregelen wel of niet neem.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:28

Suzan_bobar schreef:
Zo de knetters, lezen is ook moeilijk merk ik. Ik ga niet 3x hetzelfde typen, als jullie het niet erg vinden.

Het zicht is onderzocht door een DA.
Het bit is niet scheef ingesteld nu

Het zicht misschien wel....maar de rest van zijn lijf? Is dat ook in een kliniek bekeken?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:28

Suzan_bobar schreef:
Mijn vriend krijgt een onbekend paard met verhaal voor de wagen. Hij is niet braaf. Er wordt dus gekozen om hem met watten te rijden. Ik weet dat het niets uitmaakt voor Bobar, maar hij niet. Daarom veiligheid. Zoals ook al aangegeven gaan deze er als eerste uit.

Okee, ik snap dat je afgaat op het oordeel van die vriend. Maar JIJ kent het paard wel. En wil jij dat jouw geliefde paard onder handen wordt genomen door iemand die hem met watten wel eens braaf gaat maken?
Zo iemand mag bij mijn paard nooit meer in de buurt komen.

@ Sythaa: opzet heeft ze er ook al op gehad. Zie eerste foto.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 11:28

Alles is lichamelijk uitgesloten, maar ik ga het niet nogmaals herhalen. Sorry

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:29

Het zicht is onderzocht door een DA.. ja ja.. en jij hebt geen idee wat ie nog wel of niet ziet? Vreemd. Onze arts van een gerenommeerde kliniek gaf nl aan dat met een simpele visite ter plaatse wel kan worden vastgesteld of de reactie van het oog normaal of afwijkend is, maar meer ook niet. Dat als je ECHT iets wilt weten, je naar bijvoorbeeld Utrecht moet gaan. Daar kunnen ze met speciaal licht en belichting, vloeistof en scans kijken of en wat er mis is. Ik heb niet de indruk dat je dit hebt laten onderzoeken? Simpel je vinger naar het oog brengen kan iedereen, dat zegt helemaal niets.

Als het bit niet scheef is ingesteld zou ik het lekker weer in de kast hangen dan heb je het blijkbaar niet nodig. Dan kun je ook gewoon op een trensje rijden. Scheelt alweer wat kunst- en vliegwerk ;-)

CairaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:31

Ik zie nu pas de website in je onderschrift en daar haal ik deze woorden uit.

Citaat:
Paarden zijn gevoelige dieren. Zowel onder het zadel als aan de hand is wederzijds vertrouwen en respect van groot belang. Zonder dit vertrouwen kan het rijden van het paard of het begeleiden van het paard voor problemen zorgen.

Ik geef les, waarbij het wederzijds respect tussen ruiter en paard hoog in het vaandel staat. Daarnaast is paardrijden nog altijd voor plezier bedoeld. Dit wordt vaak vergeten. Ik probeer mensen het plezier in het rijden weer terug te bezorgen. Zelf ben ik ook erg zoekende geweest en heb meerdere clinics gevolgd, van verschillende mensen les gehad en op verschillende gebieden aan het snuffelen geweest. Iedere manier van rijden kent zowel een positieve kant, als een negatieve kant. Ik heb getracht om van verschillende stijlen het positieve te gebruiken in mijn lessen.

Tevens kun je bij mij terecht voor dressuurlessen en springlessen tot M niveau. Helaas heb ik niet de middelen voor de ORUN opleiding, maar wel de benodigde ervaring.

Ik kijk naar het gehele paard, mocht het zo zijn dat ik ergens anders dan rijtechnisch, problemen tegen kom, zal ik je doorverwijzen naar bijv. een fysiotherapeut, tandarts of zadelmaker. Paarden zijn vaak heel duidelijk als er ergens in het lichaam problemen zijn.

Zelf ben ik in het bezit van een onwijs leuke paint ruin. Doordat ook ik de nodige angsten, problemen en obstakels tegen kwam, ben ik op zoek gegaan. Op zoek naar een methode om mij en mijn paard te helpen. Innerlijke balans te vinden. Balans tussen energie en werk. Balans in de voeding. In mijn zoektocht kwam ik terecht bij de shambhala energie. Ik ben zelf erg nuchter in dit soort zaken, maar dacht, baad het niet, dan schaad zoiets zeker niet.

Na een behandeling op afstand, stond ik versteld van het resultaat. Ik kende mijn paard zowat niet terug. Hij was stukken relaxter, waardoor ik ook weer relaxter kon reageren en waardoor we weer een flinke stap in de goede richting konden zetten. Door mijn goede ervaring met deze vorm van energie, ben ik ook mijn shambhala graden gaan halen. Nu heb ik de 2e graad behaald en kan ik mensen en dieren op afstand behandelen met deze vorm van energie.

En dan kijk ik naar de foto's en de filmpjes en dan denk ik serieus, is dit dezelfde persoon? Hoe kan iemand die zulke prachtige woorden kan schrijven over vertrouwen en respect zichzelf zo verliezen in de wens om haar paard voor de kar te kunnen zetten?

Ik wens je heel veel geluk en wijsheid toe en ik hoop dat je ooit op deze foto's terug zult kijken en zult denken, nee dit was niet de juiste weg voor ons. Want het vertrouwen krijgen van je paard is een van de mooiste dingen op aarde, en vertrouwen krijg je door respect, eerlijk leiderschap en doen wat het juiste is voor jouw paard.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:34

@Hyperion, de meeste draftrainers en eigenaren hebben geen bak. En inderdaad gaat er dan voor de veiligheid met een nieuw, jong, of niet braaf paard vaak gelijk een watje in. Ze gaan nl gelijk een grote baan op of het bos in. En het zijn ook vaak een ander slag paarden dan onze rij en koetspaarden vergeet dat niet. Gefokt en getraind om te winnen, en vliegensvlug.

@Hestejente ja dat had ik gezien maar daar zit de opzet met een leren kindbandje dat is echt vriendelijk en hij zit ook niet strak aan het schoftje. Ik denk (maar kan de rest van het tuig niet zien) dat ze zijn tuig had en hij de opzet niet van het hoofdstel gehaald had. Das ook een gepruts en zolang je hem maar niet echt opzet kan het geen kwaad.
Laatst bijgewerkt door Saika op 06-08-11 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

_O- OMG! Iedereen kent dit paard persoonlijk natuurlijk! _O-

Moet je luisteren, als een paard echt iets niet wil dan doet ie het niet of het dier moet 'vooruit' geslagen worden... Dit zie ik TS niet doen. Zelf heb ik juist veel respect voor TS dat ze het op deze manier doet en ik denk dat ze een goede middenweg heeft gevonden. Ik wens je nog heel veel fijne kilometers toe en aan je paardje te zien heeft hij er ook veel plezier in.

Denk er ook aan TS dat veel mensen geen ervaring hebben met moeilijke paarden, ze kopen ze kant en klaar en hebben geen enkel idee wat paarden kunnen doen. Is het paard iets lastig, wordt het weggebracht en mag een ander het oplossen...;) Of ze worden verkocht...

Nee hoor, als jouw paard echt niet zou willen dan zou hij niet van het erf afgaan.

corina21

mijn mening is,je zegt zelf dat je je paard nergens na toe dwingt,je bent al twee jaar bezig hem intespannen????
je duwt er proppen in en plakt het oog af.
je bent het paard zijn zicht en gehoor weg aan het nemen,sorry als ik iets dwingen vind dan is het dit wel.
ik zou je eens in het paard gaan verdiepen stel jij was dit paard en dit werd bij jou gedaan.
ik heb zelf nog nooit een paard ongelukkig zien worden in de wei,als dit paard van mij was ging hij wel door als grasmaaier,er is niks fijner voor een paard om lekker buiten rond te hangen met andere paarden in zijn buurt.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:37

MamboBeach schreef:
Denk er ook aan TS dat veel mensen geen ervaring hebben met moeilijke paarden, ze kopen ze kant en klaar en hebben geen enkel idee wat paarden kunnen doen. Is het paard iets lastig, wordt het weggebracht en mag een ander het oplossen...;) Of ze worden verkocht...

O... jij kent blijkbaar het gros van de mensen die hier hun mening geven persoonlijk :') :D

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:37

Suzan_bobar schreef:
Alles is lichamelijk uitgesloten, maar ik ga het niet nogmaals herhalen. Sorry

Door een paardenarts in een kliniek?

CairaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:38

Sorry MB, maar lees je eigen post nog even door, want wat je hier zegt raakt kant noch wal.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:39

Sythaa schreef:
MamboBeach schreef:

O... jij kent blijkbaar het gros van de mensen die hier hun mening geven persoonlijk :') :D

Staat dat er? Lees eens even goed! :D

Dat is ook moeilijk, dat weet ik! _O- _O- _O-

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 11:39

Helaas worden er mensen nu persoonlijk afgevallen in dit topic. Dat is niet mijn bedoeling, sorry.
Ik zal de foto's daarom verwijderen en het topic zal dan ben ik bang verdwijnen. Helaas,.... vond het leuk om er een discussie over op te starten, maar niet dat mensen persoonlijk afgevallen worden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:39

Caira schreef:
Sorry MB, maar lees je eigen post nog even door, want wat je hier zegt raakt kant noch wal.

Want? Ook voor jou geldt hetzelfde! :D

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:40

MamboBeach schreef:

Sommige mensen wel...maar zelfs dan ga ik er van uit dat die mensen over gezond verstand beschikken...

Ik heb zelf meer dan 30 jaar (ja ben al een oudje) ervaring met het africhten en corrigeren van paarden en pony's. En heb veel dingen gezien wat mensen proberen en doen en wat daarvan het effect is op het paard.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:41

Suzan_bobar schreef:
Helaas worden er mensen nu persoonlijk afgevallen in dit topic. Dat is niet mijn bedoeling, sorry.
Ik zal de foto's daarom verwijderen en het topic zal dan ben ik bang verdwijnen. Helaas,.... vond het leuk om er een discussie over op te starten, maar niet dat mensen persoonlijk afgevallen worden.

Ik mag mijn mening kennelijk niet geven en de anderen met een andere mening wel... Sssst, dat hebben ze helaas niet door... ;)

Laat je niet wegjagen TS, ik vind je juist dapper en jij kent je dier het beste. ;)

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:42

Suzan_bobar schreef:

Ik vind het knap dat je zo respectvol blijft in dit topic.
Ik hoop dat je de weg zult vinden met je paard. Misschien dat dit een afscheid zal worden (dat lijkt mij gezien de historie van het paard dat dat mogelijk zou kunnen gebeuren) en dan hoop ik dat je daarna een paard zult vinden dat vrij is van problemen, zodat je weer ongecompliceerd kunt genieten.

Hoe dan ook...ik denk dat je veel van Bobar geleerd hebt en dat je de komende tijd nog meer van hem zult leren. Ik hoop dat je daarvoor open kunt staan en signalen goed kunt oppikken.... dat wens ik je toe.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:44

_Hyperion_ schreef:
MamboBeach schreef:

Sommige mensen wel...maar zelfs dan ga ik er van uit dat die mensen over gezond verstand beschikken...

Ik heb zelf meer dan 30 jaar (ja ben al een oudje) ervaring met het africhten en corrigeren van paarden en pony's. En heb veel dingen gezien wat mensen proberen en doen en wat daarvan het effect is op het paard.

Ja? Nou ik zie heel veel mensen met paarden waarvan ik me afvraag of ze over gezond verstand beschikken...

Zo oud vind ik je niet hoor! :) Maar wat wil je er nu mee zeggen? Bedoel ik niet kwaad of zo hoor. :n

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:44

MamboBeach schreef:
Suzan_bobar schreef:

Ik mag mijn mening kennelijk niet geven en de anderen met een andere mening wel... Sssst, dat hebben ze helaas niet door... ;)

Laat je niet wegjagen TS, ik vind je juist dapper en jij kent je dier het beste. ;)

help jij iemand over vliegangst heen door hem te blinddoeken en vast te binden op zijn stoel? en dan zeggen: eindelijk we hebben iets dat werkt... wat goed! :(:)
Ik vind het geen manier van met je paard omgaan.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:45

Suzan_Bobar schreef:
Na wat brainstorm werk kwam Alwin met het mega idee. Bobar heeft een blauw oog en een bruin oog. Zijn blauwe oog is niet blind, maar ja, hoeveel ziet hij er wel mee en hoeveel niet?? Misschien ziet hij wel schimmen en wat is er nou enger voor een paard dan schimmen zien??

Suzan_Bobar schreef:
Helaas heb ik hem al eens laten nakijken toen ik hem nog reed, omdat hij ook onder het zadel soms wat vreemd gedrag vertoonde mbt wat hij zag. Je kunt nu bijna je vinger in zijn oog steken, zonder dat hij reactie geeft. Zijn zicht lijkt dus echt wel minder dan 100%.

Meerdere quotes van jou uit dit topic. Je hebt dus een vermoeden dat hij slecht ziet met 1 oog, je weet niet of dit ook echt zo is en in welke mate. Ik kon bij mijn pony haar ogen letterlijk met m’n vinger aanraken en haar zicht was uitstekend. Het zou goed kunnen dat Bobar dat toelaat omdat hij erop vertrouwt dat je hem niet echt in z’n ogen prikt. Let wel, ik zeg niet dat dat oog 100% is, alleen maar dat je het simpelweg niet zeker weet.

Suzan_Bobar schreef:
Een paard met normaal zicht zou zo'n kap als deze NOOIT accepteren.

Jawel hoor. Er zijn genoeg paarden die voor een DA-behandeling of transport volledig geblindeerd worden. Die accepteren het dat ze helemaal niets meer zien, en toch is het geen gevecht om die kap keer op keer om te krijgen.

’t Bit is een scheeflopersbit – dus voor paarden die zo scheef lopen dat ze daarvoor een corrigerend bit nodig hebben. Laat eens uitzoeken waar die scheefheid vandaan komt, behandel het. Een scheef paard is een paard met een probleem in z’n lijf. Overigens is een scheeflopersbit zo vriendelijk nog niet.

Ik schrijf dit niet om je te pesten, of omdat ik het je niet gun. Ik heb oprecht respect dat je Bobar niet verkoopt. Ik ben alleen heel bang voor als het fout gaat – met zo’n hoeveelheid 'hulp'middelen zal het niet een beetje mis gaan, maar heel erg mis. Zou je het jezelf vergeven als je een ongeluk veroorzaakt waarbij Bobar gewond raakt of erger? Waarbij je onschuldige buitenstaanders ondersteboven rijdt? Je neemt een gigantisch risico door op deze manier de weg op te gaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:46

_Hyperion_ schreef:
Suzan_bobar schreef:

Ik vind het knap dat je zo respectvol blijft in dit topic.

Dit ben ik zeer zeker met je eens, valt mij ook op en dat zegt voor mij ook meer dan al die schreeuwlelijken hierbij elkaar. Dat je je mening geeft, prima maar de manier waarop soms... :n

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:47

TS neemt zichzelf in bescherming door de foto's te verwijderen onder het mom van "mensen gaan elkaar aanvallen" (waar dan?)

Jammer TS dat je de gestelde vragen niet beantwoord. (ten aanzien van medisch onderzoek, het gebruikte harnachement en dergelijke)
Jammer TS dat je alle ervaring en goede adviezen niet ter harte neemt. Of krijg je hier te veel tegengas en adviezen die haaks staan op jouw manier van handelen?
Jammer TS dat je aangeeft te willen discussieren maar zelf ten dele de discussie ontwijkt.

Ik hoop dat je over alles eens goed nadenkt. Als je je paard in zijn waarde zou laten zet hem dan met zn vrienden in de wei. Helaas zijn er nou eenmaal paarden die grofweg gezegd nergens geschikt voor zijn door afwijkingen in hun lijf of hoofd. Misschien is die van jou er wel 1 van. De lijdensweg die jullie hebben afgelegd met rijden en mennen moet je toch eigenlijk genoeg zeggen?
Als de enige manier waarop je nog iets met dit paard kan doen is door hem nagenoeg blind en doof te maken dan ben je in mijn optiek echt verkeerd bezig en ontloop je de realiteit. Laat dat paard lekker met rust. Het kan niet en dus wil het niet. Accepteer dat gewoon.