[AR] convoi exceptionnel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: convoi exceptionnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:11

Luister, mensen die zich vervelen gaan verlichting aanbrengen aan hun wagen. Het is niet verplicht. Net als bij bv motoren die ouder zijn dan?? Hoef je geen knipperlichten te voeren. Net als gordelds in een auto ouder dan??? Niet verplicht.. een aanhanger achter deze combi is niet verboden, het staat immers ook nergens beschreven. Dus waar banketstaaf jullie over?? Bah.. Hou je aan de snelheid en bied een paard/pony weidegang en geen 22 uur stal.. zal al veel ongelukken schelen en niet deze stoet.
Mensen maak je in hemelsnaam druk om dingen die er om doen, niet om te katte op een ander!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:30

Volgens mij is het enige waar wettelijk over gevallen kan worden hier het eventueel ontbreken van de voor aanspanningen verplichte afgeknotte driehoek omdat dit langzaam verkeer is. Ivm afwijkende snelheidsverwachting van het overige verkeer is deze op de trailer monteren sterk aan te raden.

Koetsen met verlichting als richtingaanwijzers etc. bestaan wel, voor de Amish in Amerika zijn ze verplicht. Hier echter is het onbekend en kan het wel eens meer verwarring opleveren omdat het een onverwacht iets is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:55

Het is onmogelijk mensen hun domheid, onverantwoordelijkheid en onverstandigheid te doen inzien, want daar is verstand voor nodig.

Iets waar TS klaarblijkelijk nog nooit van gehoord heeft, en als ze dat al heeft, heeft ze het kennelijk ergens onderweg verloren.

Naast dat je moedwillig enorme risico's neemt voor je eigen pony's (zowel het 2span die dit moet trekken, als de pony in de trailer) en jezelf, zadel je andere weggebruikers ook met die enorme risico's op.
Ik kan dit niets anders dan asociaal vinden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:50

Tja, TS gave combi +:)+ Is gewoon legaal (met een afgestompte driehoek op het trailertje) Als jij het vertrouwd gewoon doen.

Ik heb met een 2 span met 2 wagens er achter vol stro op de openbare weg gereden, ZONDER verlichting en ZONDER spiegels, remmen? Dat deden de paarden door in de broeken te hangen. En achterom kijken? Zag alleen stro.
Dus nee: remmen, spiegels, verlichting en achteruit kunnen kijken is niet verplicht.
Voor de gene die bij hoog en laag beweren dat dat wel zo is. Laat maar zien.
Als een trailertje niet mag, mag een maratonwagen/caravan combi dus ook niet? Zoals dit. Hebben zelfs nog fietsen op de dissel van de caravan.
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... t=0&ndsp=8

Nog een hele oude :D
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... =8&ndsp=12

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:51

JoyCiej007 schreef:
Het is onmogelijk mensen hun domheid, onverantwoordelijkheid en onverstandigheid te doen inzien, want daar is verstand voor nodig.

Iets waar TS klaarblijkelijk nog nooit van gehoord heeft, en als ze dat al heeft, heeft ze het kennelijk ergens onderweg verloren.

Naast dat je moedwillig enorme risico's neemt voor je eigen pony's (zowel het 2span die dit moet trekken, als de pony in de trailer) en jezelf, zadel je andere weggebruikers ook met die enorme risico's op.

Helemaal mee eens!! dat jezelf in een gevaarlijk situatie wilt brengen maakt mij niets uit. je eigen pony's vind ik al wat erger. Maar andere weg gebruikers vreselijk dat je die in gevaar brengt. Geloof meteen dat je pony's braaf zijn en zo verder maar iedereen kan toch zien dat dit niet echt een veilige combi is??? of ben ik nou zo zeikerd??

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:00

Rijd ze met onhandelbare pony's? Of ondeugdelijke tuigen? Een wrak van een kar die op instorten staat? Nee? waarom is dit dan onverantwoord?
Mensen met nul verstand van paarden/mennen worden met huifwagens de openbare weg op gestuurd. DAT is onverantwoord. Dit niet, hier is over na gedacht.

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:32

Hoe ver moet je? Anders zou ik kiezen voor keuringspony als handpony'tje mee?

**vind sommige reacties wel errrrug overtrokken hoor := **

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:33

tamary schreef:
Volgens mij is het enige waar wettelijk over gevallen kan worden hier het eventueel ontbreken van de voor aanspanningen verplichte afgeknotte driehoek omdat dit langzaam verkeer is. Ivm afwijkende snelheidsverwachting van het overige verkeer is deze op de trailer monteren sterk aan te raden.

Koetsen met verlichting als richtingaanwijzers etc. bestaan wel, voor de Amish in Amerika zijn ze verplicht. Hier echter is het onbekend en kan het wel eens meer verwarring opleveren omdat het een onverwacht iets is.

Knipperlicht is verboden op een menwagen. Zie mijn eerdere post in dit topic met het wetsartikel.
Of de Amish ze wel hebben zal ik in september gaan ervaren als ik in Lancaster USA ben.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:43

Ik heb zelfs al eens een filmpje gezien van iemand uit Amerika die zelfs als ruiter knipperlichten op zijn paard moest hebben :+ Heeft ie creatief aan het zadel bevestigd, maargoed...Amerika is extremer daarin :')

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:51

Je hebt werkpaarden en showpaarden.
Dit is iets voor werkpaarden/ werk pony's, die gewoon simpel luisteren en verkeersmak zijn. Ik zit momenteel veel op de weg met huifkarren en menwagens, en klopt er is een risico, maar zo iets als je het deugdelijk bevestigd , goed materiaal hebt en een span hebt wat luistert?
O ja en de driehoek, das 15 euro, en dan geef je aan dat je langzaam verkeer bent.
Met showpaarden / hittepetitten is dit levensgevaarlijk, maar dat is ook alles wat je met die beesten doet.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:43

Ik zou wel eens willen weten...
Even een plussommetje. Paardjes wegen allebei 100 kilo, kunnen 2 maal zichzelf trekken.
200 + 200 = 400 kg te trekken.
Van die 400 kg gaat af de marathon kar (150?), de trailer (200?) (TS + groom 150 kg) en dan nog die shet achterin (100 kg)... Dat gaat er ruim overheen toch?
Of ben ik nu een beetje op de verkeerde tour?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:44

Volgens ts zijn de pony's gewend 3x hun eigen gewicht te trekken, tot 1000kg

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:46

Hmm... Vind het persoonlijk wel kleine paardjes... Trekken die samen 1000 kg? Dan mag ik hopen dat het paardje achterin een slankie is...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:09

Shetten wegen per stuk wel 200/250 kilo in dit formaat.
Trailer schat ik op 450 kilo leeggewicht (heb ongeveer dezelfde)

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:34

Gem schreef:
Of het nou mág of niet, ik vind het er megastoer uitzien _/-\o_ . Je moet het maar bedenken.

Amen :j

Veel succes op de keuring!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:37

En wat weegt een marathon wagen ongeveer?
Mijn kar doet niet meer dan 100 kg geloof ik.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:44

Buiten het feit dat ik dit ook een verschrikkelijk idee vind..
Onze kleine Shetlander was al 160 kilo en mijn smalle kleine 150.
Als het een paar flinke zijn moet het kunnen denk Ik.
Maar is 1000 kilo dan niet heel erg veel ... even uit nieuwsgierigheid? Vind het toch echt best veel

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:00

genja schreef:
JoyCiej007 schreef:

Helemaal mee eens!! dat jezelf in een gevaarlijk situatie wilt brengen maakt mij niets uit. je eigen pony's vind ik al wat erger. Maar andere weg gebruikers vreselijk dat je die in gevaar brengt. Geloof meteen dat je pony's braaf zijn en zo verder maar iedereen kan toch zien dat dit niet echt een veilige combi is??? of ben ik nou zo zeikerd??

Ik weet niet wat jouw defenitie van veilig is maar ik zag daarstraks op de snelweg de vrachtautoversie van deze combi: een vrachtauto met twee kortgekoppelde aanhangers. Dat zijn volstrekt legale, goedgekeurde combi's op de Nederlandse en Europeese wegen!
Die set woog echt een paar kilo meer dan de krappe 1000kg waar TS mee op pad gaat (reken op 45- 50 ton of zelfs meer!)

LukieBradley schreef:
Buiten het feit dat ik dit ook een verschrikkelijk idee vind..
Onze kleine Shetlander was al 160 kilo en mijn smalle kleine 150.
Als het een paar flinke zijn moet het kunnen denk Ik.
Maar is 1000 kilo dan niet heel erg veel ... even uit nieuwsgierigheid? Vind het toch echt best veel

Jij hebt duidelijk geen flauw idee van het koppel dat zo'n tweespan Shetten aan de dag legt. Zou menig scheurijzertje jaloers op zijn.......

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:03

Ik vraag het toch alleen of niet dan?
Is dat nou heel raar?
Ik men niet dus mijn vraag is compleet logisch

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:04

Het is inderdaad maar een vraag, ikke.
Je komt eerlijk gezegd een beetje gebrand over.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:10

JoopC schreef:
Het is inderdaad maar een vraag, ikke.
Je komt eerlijk gezegd een beetje gebrand over.

Vind ik ook, dit was gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid. Op de vorige pagina deed je dat ook, 'ik eis'.
Ik geloof echt wel dat je er veel verstand van, en ervaring mee hebt, maar dat kun je dan toch ook rustig uitleggen. Ik vind het heel interessant allemaal maar de toonzetting is niet zo fijn.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:43

Ik hoop dat ik die (aankomende) agenten hier uit het topic die het hardst van de toren blazen dat ze voor tig overtredingen gaan schrijven nooit tegenkom, vallen voor mij in de categorie matennaaiers! Ik ken veel mensen bij de politie en die schrijven echt niet voor elke dwarszittende scheet.

Echt Bokt op zn best, om het hardst roepen hoe vreselijk levensgevaarlijk je wel niet bezig bent want het mag alleen volgens de regeltjes, maar van lol met je knol hebben we nog nooit gehoord, bah!

En ja, ik men zelf, al 15 jaar, meestal in mn eentje, ik span alleen in want mijn pony's blijven staan als ik ze dat commando geef, heb verschillende pony's beleerd en guess what... Ik leef nog!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 06:37

@polly maar je kan niet ontkennen dat er toch veel ongelukken gebeuren met het mennen. Bijna wekelijks lezen we hier over dingen die toch wel erg mis gingen tijdens het mennen. Dat het bij jou niet mis gaat wil niet zeggen dat een ander de boel onder controle heeft.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 06:48

@jennyj01 ik denk niet dat er veel ongelukken gebeuren met mennen, ik denk dat er vaker ruiters van paarden afvallen. Alleen ben je als menner vaker op de weg en als er iets gebeurt met de koets, is de schade veel groter, dan dat een paard in zijn eentje onder het zadel aan de kletter gaat.

Wij rijden heel wat tochten met koetsen en gelukkig gaat het heel vaak heel goed. Paarden zijn over het algemeen goed opgeleid en de koetsiers rijden met rust.
Voorbeeld van afgelopen zondag: dwars door het verkeer in het Gooi 35 km lang: prima met enkelspan, dubbelspan en vierspan over de brug over de snelweg, langs 80 km wegen...................prima toch
http://www.gooieneemlander.nl/video/vid ... 139823.ece
Laatst bijgewerkt door janouk op 08-08-14 06:50, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 06:49

Maar er gaan ook fietsers dood en ruiters die verongelukken.. zelfs vliegtuigen en boten...heb ik t nog niet over autos... Kom op zeg, Op een keukentrapje staan is al moeilijk voor sommige.. een autodeur dichtdoen zonder vingers ertussen is een kunst.. moet dat dan ook maar verboden worden.

Ts veel plezier vandaag enne bij de ingang van het terrein waar de keuring is ligt vast heel fotograferend bok op de loer als echte paparazzi :D ik ben benieuwd.