[AR] "show" je kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Re: "show" je kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:23

Mooie wagen manon!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:38

whoopylover: prachtige wagen hoor Haha! gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, het wachten zeker méer dan waard! ben benieuwd naar foto's van de aanspanning compleet Lachen

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:03

Go jij! Go jij! EEEEEEEindelijk Haha! Haha! Snel betere foto's Manon !

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:24

Eindelijk whoopylover!! Gefeliciteerd! Heel veel plezier ermee!
Trouwens, bij jou konden ze de kussentjes wel goed leveren he Tong uitsteken gelukkig maar!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:16

Dankje, waren jouw kussentjes niet goed dan?
Het enige wat bij mijn kar dan wat minder is, is dat ik het plateau iets groter had besteld, en dat ik dat niet heb gekregen.
Maar ik moet even kijken hoe mijn vriend erop zit, en dan nog eens met reijer bellen als het niet bevalt. (is namelijk niet wat ik besteld heb dan)

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:51

Nopes, mijn kussentjes waren niet goed. Wel verschuifbaar bokkussen naar het midden, maar geen deelbare kussentjes. I.p.daarvan de twee delen aan elkaar en de rugleuning vd bijrijder kan ik niet wegklappen. Wordt allemaal nog nageleverd.
Maar bij mij gaat nooit iets helemaal goed als ik veel geld uit geef. Was met m'n tuig al net zo Vork Tong uitsteken
Als de afmeting je niet bevalt voor de maat van je benen, dan zou ik dat iig niet zomaar accepteren hoor. Zorg dat je er geen spijt van krijgt. Kost allemaal al genoeg Knipoog

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:16

http://home.planet.nl/~waal0658/wagen02.jpg
Hier de betere foto.
Denk niet dat er een grotere maat pony voor zou passen, denk dat 1.20m. het matje is Lachen
Mn vriendje is degene die m vasthoud, dan lijkt mn pony helemaal klein Tong uitsteken
Ik ben nu helemaal compleet: nieuwe wagen + nieuw ideal tuig! Haha! (is Luke Geerts aan huis komen aanmeten voor nop!)
Ook heeft hij de lamoenen wat verlengd, omdat Whoopy er vrij kort opstond.
Mn vriendje zat toch niet zo heel erg lekker naast mij (vanwege zijn lengte: 2.03 m.) dus hij is achterin gaan zitten en kon ik mijn kussen weer in het midden zetten Haha!

Istie nie mooi?! Haha! (ben helemaal happy!)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:35

Wat een snoepie zeg! Echt een leuke combi zo!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:49

Mijn nieuwe haflinger met nieuwe 6 persoon marathon wagen
Afbeelding

ik heb ook een shetland marathon wagentje gekocht gister, over 2 weken fotos ervan !

Mijn rode 4 wielige concourswagen voor mini tot grote shet te koop!!!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:09

whoopy: ik dacht eigenlijk direkt bij het zien van de foto: jammer dat hij er zo ver voor staat en je hem niet meer korter kan zetten.
Maatje pony klopt mooi bij de wagen, veel groter had de pony niet moeten zijn

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:12

@ Napie, hij stond er eerst vrij dicht op, en toen moesten er vrij veel gaatjes in het tuig bijgeknipt worden.
Luke vertelde mij dat het nu zo beter is omdat het tuig dan mooier staat, maar als ik wedstrijden zou gaan rijden, dan moest ik hem wel weer inkorten en dan die kortere gaatjes gebruiken.
Hij staat er nu (voor het recreatieve) toch goed voor, of niet?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:39

Persoonlijk vind ik het mooier als hij er dichter opstaat. Voor de recreatie kan het natuurlijk wel maar voor het plaatje had ik korter gedaan

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:19

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:34

De lichtogen hangen wel een beetje ver naar voren. Zitten er stophaken op? Anders zou ik bang zijn dat de lichtogen eraf zouden schieten (is mij dus gebeurd en wil je niet meemaken!)

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:53

Horsewisper; mooie wagen heb je met een leuke haflinger ervoor ! Veel plezier ermee.
Sanniej_; de lichtogen worden idd te veel naar voren gedrukt, daar zou ik wat aan doen, verder een leuke tweewieler.

_rocco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:17

Ik heb foto's van mijn wagentje geplaatst op pagina 52, maar nu foto's van het wagentje met mijn pony ervoor.
Afbeelding
Afbeelding

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:23

deedee19, Roxatte de lichtogen zitten idd wel wat ver naar voor maar er zitten stophaken aan.
En het is dus dat er een soort van bocht in het lamoen zit wat je niet zo goed kan zien vanaf de foto dat je de lichtogen niet veel verder naar achter kan doen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:30

Ben het niet eens met die plaats van de lichtogen. Als die zo ver naar voren getrokken zijn, is je pony niet goed ingespannen. Ik denk dat de pony te dicht op de kar staat, plaats de pony naar voren (strengen wat langer, broek wat losser) en die lichtogen komen op de plaats. Deze horen gewoon recht op het schoftje te zitten.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:33

MoniqueT schreef:
Ben het niet eens met die plaats van de lichtogen. Als die zo ver naar voren getrokken zijn, is je pony niet goed ingespannen. Ik denk dat de pony te dicht op de kar staat, plaats de pony naar voren (strengen wat langer, broek wat losser) en die lichtogen komen op de plaats. Deze horen gewoon recht op het schoftje te zitten.

Mijn pony was op deze foto`s afentoe een stap naar achter aan het doen dus daar kan het ook nog is door komen.
Maar ik heb er gister niet meer opgelet met de 2e x inspannen hoe het zat.
Maar zal van de week als ze voor de kar staat nog is kijken of het nu anders zit want nu jullie het zeggen zie ik het idd pas op de foto`s het was me namelijk nog niet opgevallen met mennen.
Maar de pony staat er niet te dicht voor hoor Knipoog

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:34

Nee, op zich staat je pony inderdaad niet te dicht op de wagen. Maar het is dan óf het lamoen inkorten óf de pony verder van de wagen zetten. De lichtogen zitten zo echt te ver naar voren en dat is best link.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:07

In het geval van de sulky: volgens mij moeten de stophaken naar achteren (kwestie van slijpen en lassen) en de broekhaken op het lamoen naar voren

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:19

Ik ga der aanstaande woensdag naar kijken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:08

Napie schreef:
In het geval van de sulky: volgens mij moeten de stophaken naar achteren (kwestie van slijpen en lassen) en de broekhaken op het lamoen naar voren

Juist, ik wist niet precies hoe het moest worden opgelost, maar goed zit het nu niet in elk geval.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:36

En de banden op de goede spanning brengen ...
Trekt makkelijker voor de pony.

Ik zie dat wel eens vaker dat er met zachte banden gereden wordt. Ten eerste is het niet goed voor de band zelf, maar het trekt echt gewoon veel zwaarder.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:43

Vandaag naar me kar gekeken het komt echt omdat ze in der achteruit ging.
Want nu zaten ze gewoon goed dus dilemma opgelost haha!
@Isapaardje: Bedoel je mijn sulky, Dat klopt idd dit was de 1e dag dat ze voor mijn kar stond en toen hebben we het hierna idd opgepompt.