[AR] convoi exceptionnel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:36

BlackShadowZ schreef:
Ik wil me nergens mee bemoeien maar doe het toch.

Nogmaals HET IS MIJN VAK om de wetgeving uit mijn hoofd te leren, en ik kan met zekerheid zeggen dat dit niet toegestaan is.

Om even met de belangrijkste te beginnen : Je mag jezelf of andere weggebruikers niet in gevaar brengen. En dat zou hier wel het geval zijn.

En dan zijn er nog 10 feiten die TS overtreedt, maar dit topic is mij de moeiete niet waard om die hier allemaal te noteren voor TS die inmiddels toch gevlogen is.

Noteer ze eens, ik ben eigenlijk wel benieuwd.
Artikel 5 WVW is inderdaad mogelijk. Maar alle andere reglementen die ik langs zie komen?

Enfin, ik ben maar een simpele jurist en heb mij nooit erg verdiept in trailers getrokken door paarden :D Maar zou er niet zo snel vanuit gaan dat deze combinatie geheel verboden is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:39

Dit is echt weer Bokt op zijn best (lees slechtst).
Dit is de reden dat ik geen eigen topics meer open en de lol van Bokt me ook wel vergaat.
Altijd maar dat gemiep en gemauw en gezeur op elkaar. Iedereen weet het altijd beter, altijd moet een ander afgezeken worden. Dit is een leuk voorbeeld voor de bezoekersenquete.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:39

BlackShadowZ schreef:

Nogmaals HET IS MIJN VAK om de wetgeving uit mijn hoofd te leren, en ik kan met zekerheid zeggen dat dit niet toegestaan is.

Om even met de belangrijkste te beginnen : Je mag jezelf of andere weggebruikers niet in gevaar brengen. En dat zou hier wel het geval zijn.

En dan zijn er nog 10 feiten die TS overtreedt, maar dit topic is mij de moeiete niet waard om die hier allemaal te noteren voor TS die inmiddels toch gevlogen is.

Waarom zou TS andere weggebruikers in gevaar brengen?
Waarom zou een commercieel bedrijf soortgelijke constructies wel legaal op de weg kunnen brengen en TS niet?
Op basis van welke FEITEN zou dit dan niet toegestaan zijn? art.nummers graag, zodat het controleerbaar is.

Het kan dan wel jouw vak zijn om de wet uit je hoofd te kennen; ik WEET dat niemand in NL de hele wetgeving uit z'n hoofd kent dus dus ik kan me niet zo goed voorstellen dat er een gek in dit land rondloopt die jou wil betalen om de hele wetgeving uit je hoofd te leren/kennen.

leestmee schreef:
Nou nou wat minder aanvallend mag ook wel. Veilig in die zin dat er geen draden open en bloot liggen. Zie je bij een auto of aanhanger ook niet. Tevens de manier van bevestigen moet juist zijn en niet halfbakken gevouwen of gepropt. Dat zou jij wel moeten weten.

Dat zijn geen regels, dat is gezond technisch inzicht. Er is geen enkele wet die jouw aan kan spreken als je het met isolatietape aan elkaar knoopt.
Sterker nog, er zijn volkomen legale middelen op de markt; ook in gebruik door garages/dealers, waarvan bekend is dat ze hopen ellende en storingen geven........

terpentijn

Re: convoi exceptionnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:44

Het ziet er erg inventief uit, echter vermoed ik ook dat dit niet toegestaan zal zijn op de Nl wegen.
met name niet omdat o.a. de trekhaak er zelf is aangeknutseld en adequate verlichting /richtingaangeving ontbreekt. ook de dode hoek spreekt een woordje mee..

Zo makkelijk ziet men in Nederland wat apartere combinaties bepaald niet door de vingers, daar moet je praktisch ontheffingen en extra vergunningen voor bij je hebben.

De kans is in mijn optiek dan ook niet denkbeeldig dat TS er mee van de weg wordt geplukt, mits zij wordt gespot.

Er van uitgaande dat dit geen grap is, uiteraard, wat ik echter niet denk.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:47

BlackShadowZ schreef:

En wederom een start van een argumentatie die niet wordt afgemaakt. Ook hier weer geen omdat helaas.

En ik ben erg benieuwd naar de 10 feiten die TS zou overtreden indien hij met deze combinatie de weg op gaat. Deze niet vermelden omdat TS niet meer reageert vind ik geen goede reden. Als aankomend agent wil je toch dat alle brave burgers die nu deze combinatie niet volledig illegaal achten die kennis niet onthouden :D enlighten us! :list:

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:19

leestmee schreef:
Die van de menwagen moeten ook de trailer opvangen. De reminrichting van een trailer werkt op hydrauliek en dus via bekabeling die je op een auto (gemotoriseerd voertuig) aan moet sluiten.
Tenzij ze het breekkabeltje bedoelt waarbij de remmen alleen in werking treden zodra de trailer van het trekkend voertuig losschiet. En dan zal waarschijnlijk door de kracht die erop komt te staan de menwagen kromtrekken of omslaan.

Ik sluit op mijn auto de losbreekrem en de verlichting aan, geen kabels voor het remmen. De oplooprem werkt op tegendruk, tenzij ik het helemaal verkeerd heb begrepen bij het halen van mn E hoef je niks aan te sluiten om de trailer te doen remmen...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:22

Misschien heeft deze partij het antwoord.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:26

je hebt bij de politie een speciale afdeling: de afdeling van de beredenen
hier valt elke ruiter en menner onder ;)
misschien kan TS deze specifiek bellen en eventueel mailen met een foto en uitleg?
dan heeft ze snel genoeg antwoord :)
tevens is daar ook belangrijk dat je doorgeeft dat,
dat de aanhanger nooit zwaarder mag zijn dan het voertuig dat trekt.
ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat TS haar menwagen wint van het gewicht van trailer...
(en nee, de pony's voor je wagen worden niet meegeteld als gewicht van het voertuig...ik zou je menwagen zelf op 125 schatten? (sorry als ik mis zit!) en de trailer zal zeker ook dat gewicht hebben(misschien wel meer) zeker al hebben... dat is dus niet legaal.

Daarbij moet een trailer met kentekenbewijs ten allertijde richtingsaanwijzing + lichten hebben en ook het voertuig wat trekt moet in het bezit zijn van richtingaanwijzers.
Dit zal ook niet het geval zijn.

Ik hoop voor haar dat zij een combinatie kan bereiken die 100% zeker mag en veilig, want dat het idee er is vind ik zeker geen slechte, want soms kan het wel praktisch zijn :)

Maar misschien is een belletje naar en een afspraak tot keuring door deze afdeling al gewoon de oplossing en krijgt ze te horen of dit zo mag + als het niet zo mag, wat er dan moet verbeteren en of het realistisch is :)

Zodra TS het weet, deel het met ons :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:44

KingYasFenn schreef:
je hebt bij de politie een speciale afdeling: de afdeling van de beredenen
hier valt elke ruiter en menner onder ;)
misschien kan TS deze specifiek bellen en eventueel mailen met een foto en uitleg?
dan heeft ze snel genoeg antwoord :)
tevens is daar ook belangrijk dat je doorgeeft dat,
dat de aanhanger nooit zwaarder mag zijn dan het voertuig dat trekt.
ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat TS haar menwagen wint van het gewicht van trailer...
(en nee, de pony's voor je wagen worden niet meegeteld als gewicht van het voertuig...ik zou je menwagen zelf op 125 schatten? (sorry als ik mis zit!) en de trailer zal zeker ook dat gewicht hebben(misschien wel meer) zeker al hebben... dat is dus niet legaal.

Daarbij moet een trailer met kentekenbewijs ten allertijde richtingsaanwijzing + lichten hebben en ook het voertuig wat trekt moet in het bezit zijn van richtingaanwijzers.
Dit zal ook niet het geval zijn.

Ik hoop voor haar dat zij een combinatie kan bereiken die 100% zeker mag en veilig, want dat het idee er is vind ik zeker geen slechte, want soms kan het wel praktisch zijn :)

Maar misschien is een belletje naar en een afspraak tot keuring door deze afdeling al gewoon de oplossing en krijgt ze te horen of dit zo mag + als het niet zo mag, wat er dan moet verbeteren en of het realistisch is :)

Zodra TS het weet, deel het met ons :j

Op basis van welke regels doe jij deze uitspraken??

elenaMM77

Re: convoi exceptionnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:02

Artikel 5.18.18

1.De totale massa van aanhangwagens die worden voortbewogen door personenauto’s, bedrijfsauto’s of bussen waarvan de toegestane maximummassa niet meer bedraagt dan 3.500 kg, mag niet meer bedragen dan de maximummassa die volgt uit het op de koppeling van het trekkend voertuig aangebrachte identificatiekenmerk of goedkeuringsmerk. Indien de koppeling daaromtrent geen gegevens vermeldt, mag de totale massa van de aanhangwagen niet meer bedragen dan 750 kg en niet meer dan:
a.de ledige massa van het trekkend motorvoertuig, of
b.de massa in rijklare toestand van het trekkend motorvoertuig.

volgens punt a mag het trekkende lege voertuig dus niet meer minder dan het getrokken gewicht.

ja dit gaat om motorvoertuigen..

en ik ben er tamelijk zeker van dat als je plaatsvervangend trekkend voertuig bent met een menkarretje..
dat je hier ook aan zult moeten voldoen..

als je een menwagen bent, mag je echt niet ineens meer gaan trekken achter de menkar dan met een auto..

het zijn niet de paarden die hier het 'trekkende voertuig' zijn maar de menwagen.. je paarden zijn slechts de uitwendige motor in mijn opinie.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:06

op basis van de regelgeving betreffende waaraan een aanhangwagen moet zijn voorzien:
Citaat:
Altijd verplicht zijn:
2 richtingaanwijzers,
2 rode achterlichten,
2 rode remlichten en
1 of 2 rode mistachterlichten
Witte Kentekenplaatverlichting

Naast deze verplichte verlichting moet uw aanhangwagen ook voorzien zijn van twee driehoekige reflectoren aan de achterzijde en twee witte reflectoren aan de voorzijde. De reflectoren dienen, vanaf de grond gemeten, tussen de 35 en 90cm hoogte te zitten. Daarnaast dienen er ronde of rechthoekige gele reflectoren aan de zijkant te zitten. Vanaf een lengte van 6 meter dienen dat gele zijmarkeringslichten te zijn. Bij een breedte vanaf 160cm moeten er ook twee witte stadslichten op zitten. Bij een breedte vanaf 210cm moeten er twee witte markeringslichten aan de voorkant en twee rode markeringslichten aan de achterkant aanwezig zijn.

dat betreffende de aanhangwagen. En deze trailer heeft wel een eigen kenteken i.v.m. eigen gewicht + laadgewicht, dus valt onder bovengenoemde regels.
ook staat er in de wet vermeldt dat ten allertijden de trekkende wagen ook moet zijn voorzien van richtingaanwijzers.
Heeft TS elektriciteit op haar menwagen en daarbij dus ook richtingsaanwijzers op haar menwagen en kan de trailer worden voorzien van alle verplichting qua elektriciteit? dan is het misschien een ander verhaal...
maar ik betwijfel of hiervan sprake is... (dat is het enige wat beredenerend is en niet letterlijk vanuit TS, dat ze geen stroom op haar menwagen heeft)

even nog betreffende het trekgewicht van een wagen:
- Als de maximum massa (massa = gewicht) zoals op het kenteken van de trailer staat vermeld (maximaal gewicht = leeg gewicht + belading) gelijk of minder is dan de ledige massa van uw auto.
- Op het kenteken van uw auto (of een aanvulblad) onder "maximum aanhanger gewicht geremd" kunt u lezen wat uw auto mag/kan trekken. Is het trekkende voertuig niet in het bezit van vermelding van een " maximum aanhanger gewicht geremd" mag u geen lading trekken voordat u een (goed)keuring heeft gehad.
(of zoals hierboven al gemeldt, met een maximum van 750kilo, een aanhangwagen zonder kenteken)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 07-08-14 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:10

elenaMM77 schreef:
Artikel 5.18.18

1.De totale massa van aanhangwagens die worden voortbewogen door personenauto’s, bedrijfsauto’s of bussen waarvan de toegestane maximummassa niet meer bedraagt dan 3.500 kg, mag niet meer bedragen dan de maximummassa die volgt uit het op de koppeling van het trekkend voertuig aangebrachte identificatiekenmerk of goedkeuringsmerk. Indien de koppeling daaromtrent geen gegevens vermeldt, mag de totale massa van de aanhangwagen niet meer bedragen dan 750 kg en niet meer dan:

volgens punt a mag het trekkende lege voertuig dus niet meer minder dan het getrokken gewicht.

en ik ben er tamelijk zeker van dat als je plaatsvervangend trekkend voertuig bent met een menkarretje..

als je een menwagen bent, mag je echt niet ineens meer gaan trekken achter de menkar dan met een auto..

het zijn niet de paarden die hier het 'trekkende voertuig' zijn maar de menwagen.. je paarden zijn slechts de uitwendige motor in mijn opinie.

Ga de wetgeving dan maar even nakijken, die maakt weldegelijk onderscheid in voertuigen voortbewogen door trekdieren.........
Daarmee exit art 5.18.18.......

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:11

KingYasFenn schreef:
op basis van de regelgeving betreffende waaraan een aanhangwagen moet zijn voorzien:
Citaat:
Altijd verplicht zijn:
2 richtingaanwijzers,
2 rode achterlichten,
2 rode remlichten en
1 of 2 rode mistachterlichten
Witte Kentekenplaatverlichting

Naast deze verplichte verlichting moet uw aanhangwagen ook voorzien zijn van twee driehoekige reflectoren aan de achterzijde en twee witte reflectoren aan de voorzijde. De reflectoren dienen, vanaf de grond gemeten, tussen de 35 en 90cm hoogte te zitten. Daarnaast dienen er ronde of rechthoekige gele reflectoren aan de zijkant te zitten. Vanaf een lengte van 6 meter dienen dat gele zijmarkeringslichten te zijn. Bij een breedte vanaf 160cm moeten er ook twee witte stadslichten op zitten. Bij een breedte vanaf 210cm moeten er twee witte markeringslichten aan de voorkant en twee rode markeringslichten aan de achterkant aanwezig zijn.

dat betreffende de aanhangwagen. En deze trailer heeft wel een eigen kenteken i.v.m. eigen gewicht + laadgewicht, dus valt onder bovengenoemde regels.
ook staat er in de wet vermeldt dat ten allertijden de trekkende wagen ook moet zijn voorzien van richtingaanwijzers.
Heeft TS elektriciteit op haar menwagen en daarbij dus ook richtingsaanwijzers op haar menwagen en kan de trailer worden voorzien van alle verplichting qua elektriciteit? dan is het misschien een ander verhaal...
maar ik betwijfel of hiervan sprake is... (dat is het enige wat beredenerend is en niet letterlijk vanuit TS, dat ze geen stroom op haar menwagen heeft)

even nog betreffende het trekgewicht van een wagen:
- Als de maximum massa (massa = gewicht) zoals op het kenteken van de trailer staat vermeld (maximaal gewicht = leeg gewicht + belading) gelijk of minder is dan de ledige massa van uw auto.
- Op het kenteken van uw auto (of een aanvulblad) onder "maximum aanhanger gewicht geremd" kunt u lezen wat uw auto mag/kan trekken. Is het trekkende voertuig niet in het bezit van vermelding van een " maximum aanhanger gewicht geremd" mag u geen lading trekken voordat u een (goed)keuring heeft gehad.
(of zoals hierboven al gemeldt, met een maximum van 750kilo, een aanhangwagen zonder kenteken)

Voertuigen voortbewogen door trekdieren, dat zijn geen auto's.
Opnieuw zoeken graag........

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:15

ikke schreef:
elenaMM77 schreef:
Artikel 5.18.18

Ga de wetgeving dan maar even nakijken, die maakt weldegelijk onderscheid in voertuigen voortbewogen door trekdieren.........
Daarmee exit art 5.18.18.......

het voertuig dat door de dieren wordt voortgetrokken is de menkar..

de menkar trekt de trailer..

dubbele aanhangers zijn uberhaupt niet zomaar toegestaan zie dezelfde wet.

als de ponies ingespannen waren voor de trailer zou je gelijk hebben.

als deze combinatie mag.. waarom zie je dan nooit een inspanning met een tweespan die 2 huifkarren trekt? omdat je bij weg geen twee voertuigen die getrokken worden achter elkaar mag plaatsen zonder speciale voorzieningen..

maakt in mijn ogen niet uit of het een trekdier of auto..

enige uitzonderingen zijn gemotoriseerde landbouwvoertuigen die dit ook duidelijk maken (dat ze dus een dubbele aanhanging voeren.

heb het net allemaal even doorzitten lezen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:17

Hahahaha geweldig topic dit!!!

Al die aannames ook, dat dit een trailer betreft met kenteken, hoe kan je dat nou weten? ;-) IVM eigengewicht en laad vermogen? Wat is het eigen gewicht en laadvermogen dan van dit trailertje? Hoe zie je dat nou van een foto ?:P

En idd, je kan wel wetgeving van gemotoriseerd verkeer op gaan zoeken maar dat is dit bij voorbaat al niet :P Zie je het al voor je, APK op je menwagen? :P En verplichte koplampen enzo.
Er is geen regel in nederland die je verbied een trekhaak onder je menwagen te knutselen hoor haha!!

Het enige inderdaad zou een artikel 5 zijn, en dan ALLEEN maar vanwege het toch wel wat hoge gewicht van de 'aanhanger' tov de menwagen mbt remmen etc, maar zelfs dat is twijfelachtig want een direct gevaar voor andere ben je niet. Artikel 5 op ondeugdelijke bevestiging mag alleen als daar duidelijk bewijs van is en als dit gewoon goed vast zit mogen ze je daar nooit van de weg mee halen.

Maar goed, als ik extra pony mee moet nemen doe ik dat toch gewoon aan de hand :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:18

Over knipperlichten op de menwagen:
Een wagen mag zijn voorzien van:
- 2 lichten a.d. voorzijde,
- 1 of 2 achterlichten, ook weer afhankelijk van diezelfde breedte van 1,50 m,
- witte retroreflectoren a.d. voorzijde,
- ambergele retroreflectoren a.d. zijkant

In art. 5.17.65 is bepaald dat wagens niet mogen zijn voorzien van meer lichten of retroreflectie dan voorgeschreven of toegestaan.

Dus richtingaanwijzers mogen niet.
[AR] Vraag over richtingaanwijzer.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:20

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:21

Ts moet even bellen naar de juiste afdeling zoals eerder genoemd en ze weet het zelf :)
ik ben zelf ook zo gek om het uit te proberen hoor en zeker niet 'boos' dat ze het doet..
ik hoop alleen voor haar dat het allemaal zo mag & ik zo persoonlijk er niet eens aan beginnen als ik niet 200% + zeker ben dat het is toegestaan :j

In iedergeval ben ik benieuwd naar verhaal hoe het haar vrijdag is verlopen & ik ga weer lekker de belangrijke dingen in het leven doen, zoals afwassen en de stallen mesten :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:32

Toydoll schreef:
Hahahaha geweldig topic dit!!!

Al die aannames ook, dat dit een trailer betreft met kenteken, hoe kan je dat nou weten? ;-) IVM eigengewicht en laad vermogen? Wat is het eigen gewicht en laadvermogen dan van dit trailertje? Hoe zie je dat nou van een foto ?:P

En idd, je kan wel wetgeving van gemotoriseerd verkeer op gaan zoeken maar dat is dit bij voorbaat al niet :P Zie je het al voor je, APK op je menwagen? :P En verplichte koplampen enzo.
Er is geen regel in nederland die je verbied een trekhaak onder je menwagen te knutselen hoor haha!!

Het enige inderdaad zou een artikel 5 zijn, en dan ALLEEN maar vanwege het toch wel wat hoge gewicht van de 'aanhanger' tov de menwagen mbt remmen etc, maar zelfs dat is twijfelachtig want een direct gevaar voor andere ben je niet. Artikel 5 op ondeugdelijke bevestiging mag alleen als daar duidelijk bewijs van is en als dit gewoon goed vast zit mogen ze je daar nooit van de weg mee halen.

Maar goed, als ik extra pony mee moet nemen doe ik dat toch gewoon aan de hand :P

Ehm, beneden bepaalde snelheden (was 6km/h) heb je geeneens remmen nodig!! DAAR zit 'm de crux; de te verwachten snelheid van de combi is dermate laag dat een heleboel regels komen te vervallen.

Ik blijf bij het punt: waarom mag een technisch identieke (lorry)constructie voor een bespannen caravan wel (is uitgezocht, wettelijk toegestaan) en zou deze constructie van een bespannen wagen niet mogen? Waar staat dan in de wet welke bespannen combi's wel en niet zijn toegestaan?

Ik EIS expliciete artikelen over bespannen wagens!!! De wet voorziet daarin, kom daar dan ook mee, stelletje wetskenners!!!!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:38

ikke schreef:
Ik EIS expliciete artikelen over bespannen wagens!!! De wet voorziet daarin, kom daar dan ook mee, stelletje wetskenners!!!!

Sorry de eerste en tweede kamer hebben zomerreces momenteel

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:42

Ik zie op zich niet veel problemen, rijtechnisch gezien. Wie denkt in ongelukken moet sowieso niet de weg op en al helemaal niet met een paard. Kan je een beetje mennen is het echt niet gevaarlijker dan alleen met koets of sulky. En de constructie zal ook best in orde zijn, alleen niet helemaal wat we gewend zijn.

Het probleem ligt denk ik meer in de verwachting van andere weggebruikers. Zie je een trailer ergens rijden, dan verwacht je een bepaalde snelheid erbij, of een bepaald reactievermogen van de bestuurder (even dotje gas bij wanneer nodig). Helaas houden een hoop mensen al geen rekening met trailers en de dieren erin, de kans is dus aanwezig dat er iemand anders een verkeerde inschatting maakt waar jij, je trailer en je ponies de dupe van zijn. En dat risico zou ik dan weer niet willen nemen.

Ik vind het wel echt jammer dat dergelijke creatieve oplossingen in nederland altijd zo moeilijk worden gemaakt en men altijd haast heeft waardoor je bijna niets leuks meer kan doen want ik vind het een geweldig leuk idee. Wat meer aparte dingen op de weg en wat minder haast en de wereld is een stuk leuker.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:37

Afbeelding

Sorry IKKE, moest ik gelijk aan denken :')

Maar ook ik wacht met smart op de (kennelijk) massa's wetsartikelen die zeggen dat dit niet mag. Beroepsdeformatie zullen we maar zeggen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:51

Hilarische foto, lig echt in een deuk hier!

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:01

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:03

rumay schreef:
leestmee schreef:
Enne ikke.
Hoe wilde je verlichting op de trailer laten werken. Het trekkend voertuig heeft daar geen mogelijkheid toe.
Door de trailer heeft TS ook nog eens een dusdanig grote dode hoek waar ze niks ziet dat spiegels op het trekkend voertuig verplicht zijn.
En dan heb ik het nog niet over de manier waarop de trailer aan de menwagen bevestigd zit want dat kan ik niet duidelijk zien.

Verlichting laten werken heel simpel hoor met een accu!

Zit gewoon een kogel op de menwagen.

Rem en knipperlichten? Op wel systeem op je menwagen sluit je die dan aan? Je teugels en je zweep?