Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
anneliesdj schreef:Wat mij opvalt aan de foto's is dat het paard echt bang is, er wordt wel mooi gezegd dat hij blij is maar wie een beetje paardenverstand heeft ziet direkt dat dit geen blij paard is. Op de eerste foto is hij relaxt, zie oog, oor, neus, mond.
Als je dan naar de foto's kijkt waar hij in het bos loopt zie je op ALLE foto's (zonder uitzondering) dat zijn neusgaten opengesperd zijn, oren onrustig zijn, waar het oog te zien is zie je ook het wit van het oog (laatste foto), de mond is strak.
Paard vind het heel eng en ik vind het erg pijnlijk te lezen dat veel mensen dit niet zien.
anneliesdj schreef:Overigens zitten de oren ook dichtgestopt met watten dus aan zijn gehoor heeft hij nu ook weinig, hoe moet hij in godsnaam weten wat er om hem heen gebeurd????
Sythaa schreef:@Hestejente:
Kijk maar eens goed in de oren, op de eerste foto zijn de witte plukjes al zichtbaar. De watten worden er ver ingestopt om uitvallen bij bv schudden met het hoofd te voorkomen.
Caira schreef:Mijn god, dat had ik ook nog niet eens gezien.....
Citaat:Als ik merk dat hij ook maar geen plezier heeft in het mennen, stop ik direct. Ik heb hem niet namelijk om hem verdriet aan te doen. Ik wil genieten MET mijn pony en niet alleen maar VAN mijn pony.
Citaat:We zijn aankomend november met tussenposen al 2 jaar bezig hem voor de wagen te krijgen. Ik werd er moedeloos van en heb nog 1 keer hulp gezocht.
Mindim schreef:Twee jaar bezig, watten in de oren, blind maken, speciale bitten, speciale optoming, je maakt niet waar wat je hier boven zegt TS. Waar ben je mee bezig. Hoe lang moet het paard je nog aangeven dat ie voor de kar eigenlijk niet zo leuk vind. Maar het maar braaf dioet nu, want hij ziet en hoort amper, dus moet hij wel op jou afgaan. Ik moet er niet aan denken dat ie met deze optoming aan de kletter gaat en de combinatie anderen verwond en zich zelf. En ga nu niet zeggen dat ie nu niet meer aan de kletter gaat.
hestejente schreef:Sythaa schreef:@Hestejente:
Kijk maar eens goed in de oren, op de eerste foto zijn de witte plukjes al zichtbaar. De watten worden er ver ingestopt om uitvallen bij bv schudden met het hoofd te voorkomen.
Ik zie het nu ook inderdaad. Was me niet opgevallen omdat 't een bonte is.
Maar TS!Die kap en watten had je gewoon vorig jaar al moeten pakken, toen je je had opgegeven voor de Eper vierdaagse terwijl je paard nog niet eens volledig betuigd was.
Suzan_bobar schreef:Hij loopt aan de longe ook heel snel in de verkeerde stelling. Maar als dit voor de wagen werkt en ik heb een kap waarbij zijn goeie oog opener is, dan kon het wel eens zijn dat ik het ging proberen. Als ik hem dan wel correct kan trainen, why not?