[AR] Dora voor het eerst aangespannen @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:05

Wat ben jij een ongelofelijk eigenwijs kind zeg! Ik kon niet eens heel het topic aflezen omdat ik er gewoon niet
meer tegen kan! Wat ben jij dom bezig! Iedere ruiter weet dat het gevaarlijk is om te gaan crossen met een gebroken teugel,
maar nee bij jou kan het allemaal want jij hebt zo'n goede band met je pony. Meid word wakker, het is en blijft een beest
en beesten doen dingen die je niet van te voren in kunt calculeren! Ik snap jou echt niet, waarom doe je dit? Waarom blijf jij zo stug volhouden dat jij het goed doet terwijl heel mennent bokt jou verteld dat je het FOUT doet! Je verziekt dat arme paard!
En nee hij heeft er geen last van want ik ben er toch niet op gaan zitten, hoe weet je dat? Heeft ie je dat verteld? Paarden
zijn vluchtdieren/prooidieren die laten het niet merken als ze pijn hebben omdat ze dan als zwakker worden gezien en sneller zullen worden aangevallen door roofdieren. Dus wie zegt dat je pony er geen last van heeft gehad?!

Sorry hoor, maar als jij zegt zo'n goede band te hebben met je pony dan snap ik niet waarom je dit in godsnaam doet!
Echt meid, zo'n eigenwijs iemand als jij heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb medelijden en dan vooral met je pony, als ie straks in de kreukels ligt door jou!

Als ik de eigenaar van dit dier zou zijn geweest was jij er in de verste verte niet bij in de buurt gekomen. Heel onverantwoordelijk wat jij nu aan het doen bent! :(

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:35

Wat heb ik een verschrikkelijk medelijden met de pony's waar jij mee ... werkt? omgaat?... nee, mee doet-alsof-je-het-kunt.

Ik denk dat het weldegelijk levensgevaarlijk is, en dan vrees ik met name voor het leven van je paard. Misschien moet je een lot kopen bij de loterij, want de kans dat je de loterij wint is groter dan de kans dat de manier waarop jij met paarden omgaat goed blijft gaan.
Zij hoeft maar 1 keer te schrikken, opzij te springen, te proberen of ze toch niet gewoon om kan draaien in het lamoen, en ze breekt iets en we kunnen met zn allen frikandellen eten.
Eet smakelijk.

Doe een mencursus, leer hoe je je paard goed op moet tuigen (want volgens mij begrijp je nog steeds niet dat het deel wat over de rug van het paard loopt eigenlijk achter de kont moet, en het deel dat nu achter de kont loopt over de rug hoort...) en laat iemand met verstand van zaken je helpen met correct beleren.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:37

liiza schreef:
Wat ben jij een ongelofelijk eigenwijs kind zeg! Ik kon niet eens heel het topic aflezen omdat ik er gewoon niet
meer tegen kan! Wat ben jij dom bezig! Iedere ruiter weet dat het gevaarlijk is om te gaan crossen met een gebroken teugel,
maar nee bij jou kan het allemaal want jij hebt zo'n goede band met je pony. Meid word wakker, het is en blijft een beest
en beesten doen dingen die je niet van te voren in kunt calculeren! Ik snap jou echt niet, waarom doe je dit? Waarom blijf jij zo stug volhouden dat jij het goed doet terwijl heel mennent bokt jou verteld dat je het FOUT doet! Je verziekt dat arme paard!
En nee hij heeft er geen last van want ik ben er toch niet op gaan zitten, hoe weet je dat? Heeft ie je dat verteld? Paarden
zijn vluchtdieren/prooidieren die laten het niet merken als ze pijn hebben omdat ze dan als zwakker worden gezien en sneller zullen worden aangevallen door roofdieren. Dus wie zegt dat je pony er geen last van heeft gehad?!

Sorry hoor, maar als jij zegt zo'n goede band te hebben met je pony dan snap ik niet waarom je dit in godsnaam doet!
Echt meid, zo'n eigenwijs iemand als jij heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb medelijden en dan vooral met je pony, als ie straks in de kreukels ligt door jou!

Als ik de eigenaar van dit dier zou zijn geweest was jij er in de verste verte niet bij in de buurt gekomen. Heel onverantwoordelijk wat jij nu aan het doen bent! :(

je haalt de woorden uit mijn mond, amen!

Moe en echt moe ben ik geworden van jouw topic meid, iedereen kan fouten maken en nee daar gaat je pony niet dood aan. Maar ik snap niet dat jij gaat inspannen terwijl je niet eens weet welk tuig je bij deze sulky nodig hebt en dan de strengen maar gewoon weglaat. En dat je dan nog zo eigenwijs blijft doen moet jij lekker zelf weten, maar het gaat allemaal ten koste van je pony.

Joyce900

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:37

Het was niet nodig dat je het verkeerde tuig er had op gedaa, als je eerst even wat geld had gestoken in een mencursus had je dit voorkomen.
Je hebt geluk dat de pony en jij zelf nog leven.

joliene

Re: Dora voor het eerst aangespannen @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:46

Waar ik nog het ergste van schrik is dat je helemaal niet iets wil aannemen van ons.

Joyce900

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:48

Ik hoop voor het Fjordje dat er niet over een paar weken een topic komt over een erg ongeluk.
Ik heb nog nooit zoveel onkunde bij elkaar gezien als dit.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 18:10

Joyce900 schreef:
Het was niet nodig dat je het verkeerde tuig er had op gedaa, als je eerst even wat geld had gestoken in een mencursus had je dit voorkomen.
Je hebt geluk dat de pony en jij zelf nog leven.

Ook met een mencursus had ik niet geweten dat je voor deze sulky ander tuig nodig had ;)

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:18

ik moet toch tot de 25 dus zal hier ook even een "nuttig'" bericht plaatsen.
Met een mencursus leer je ook over de verschillende tuigen, optomingen en bevestigingen. Dan had je dus van te voren al kunnen zien dat de bevestigingspunten van jouw tuig niet overeen komen met de bevestigingspunten van de sulky.
Eigenlijk ben ik wel bij dat je geen mencursus hebt gehad, zou ernstig medelijden hebben met de instructeur die jou iets wil leren aangezien jij toch altijd alles beter weet en niks aan wilt nemen.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:20

snap niet dat jullie nog reageren....ze weet toch alles al..

met mencursus had je juist WEL geleerd dat dit tuig niet bij sulky hoort.

Maar goed jij weet toch alles al zo goed... dus hier zul je ook wel weer gelijk in hebben *kuch*

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:25

met een mencurses leer je wel degelijk met wel tuig je moet werken!

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:39

Ik vind het zo erg dat dit soort mensen gewoon een paard hebben.
Er zijn zat andere meiden die dit zo graag zouden willen en WEL de moeite en energie erin steken om
iets te leren, terwijl jij denkt alles al te weten.

Waarom ik nog reageer weet ik eigenlijk niet je neemt toch niets aan van wat hier gezegd wordt.
Wat het voor mij nog erger maakt omdat iedereen weet dat het een keer fout gaat.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 18:48

DeHP schreef:
Met een mencursus leer je ook over de verschillende tuigen, optomingen en bevestigingen. Dan had je dus van te voren al kunnen zien dat de bevestigingspunten van jouw tuig niet overeen komen met de bevestigingspunten van de sulky.
Eigenlijk ben ik wel bij dat je geen mencursus hebt gehad, zou ernstig medelijden hebben met de instructeur die jou iets wil leren aangezien jij toch altijd alles beter weet en niks aan wilt nemen.

Ik zag zonder mencursus ook wel dat het tuig niet overeenkwam met de sulky hoor :+ welk ik wél moest hebben voor een sulky, dat wist ik niet, dat dit het juiste tuig is voor een enkelspan, dat wist ik wel. Als ik een mencursus zou volgen zou dat ook wel degelijk een enkelspan/tweespan-cursus zijn en geen sulky-cursus (in elk geval geen draverssulky-):)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:51

Lord_Ik schreef:
DeHP schreef:

Ik zag zonder mencursus ook wel dat het tuig niet overeenkwam met de sulky hoor :+ welk ik wél moest hebben, dat wist ik niet. Als ik een mencursus zou volgen zou dat ook wel degelijk een enkelspan/tweespan-cursus zijn en geen sulky-cursus (in elk geval geen draverssulky-):)

MENS HOU OP MET ZO EIGENWIJS ZIJN!!!

Denk je nou echt dat je elke les op de bok zit??? NEEEEE, je krijgt eerst heul veul theorie!

Doe je ogen op, dom kind! Wees eens verstandig

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:54

In de theorie leer je ook andere tuigen herkennen en de onderdelen ervan benoemen.
Zo ook van veel soorten wagens.

Wat jij nu doet is hetzelfde als iemand een paard onder het zadel gaat beleren terwijl diegene maar 5 rondjes op een manege heeft gereden. (maar ja degene heeft wel veel gekeken naar andere....).
Zo werkt het in de praktijk helaas niet.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:08

Lord_Ik schreef:
Ook met een mencursus had ik niet geweten dat je voor deze sulky ander tuig nodig had ;)Ik zag zonder mencursus ook wel dat het tuig niet overeenkwam met de sulky hoor

Dat je niks aan wilt menen snap ik ondertussen al wel hoor. Maakt mij niet uit hoor, zo kom ik lekker makkelijk aan de 25 nuttige berichten zonder dat ik na hoef te denken dat het ook echt nuttig is. Het doet er niet toe wat we neerzetten, je doet er toch niks op uit.

Maar zie je nu zelf ook in dat je jezelf ondertussen ook nog eens tegen aan het spreken bent? Met een mencursus had je heel misschien wel de gevaren ervan ingezien om toch perse met deze kar en dit tuig te willen mennen.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 19:20

DeHP schreef:
Lord_Ik schreef:
Ook met een mencursus had ik niet geweten dat je voor deze sulky ander tuig nodig had ;)Ik zag zonder mencursus ook wel dat het tuig niet overeenkwam met de sulky hoor

Dat je niks aan wilt menen snap ik ondertussen al wel hoor. Maakt mij niet uit hoor, zo kom ik lekker makkelijk aan de 25 nuttige berichten zonder dat ik na hoef te denken dat het ook echt nuttig is. Het doet er niet toe wat we neerzetten, je doet er toch niks op uit.

Maar zie je nu zelf ook in dat je jezelf ondertussen ook nog eens tegen aan het spreken bent? Met een mencursus had je heel misschien wel de gevaren ervan ingezien om toch perse met deze kar en dit tuig te willen mennen.

Ik ken mensen genoeg die wél zo'n cursus hebben gevolgd, koetsiersbewijzen hebben tot 4-span en die toch ook zouden ingespannen hebben met dit tuig en deze sulky als deze situatie was voorgevallen. Niet met een vreemde pony nee, maar met een pony die ze van kleins af aan kennen? Geen probleem. Van pony's die ik niet ken blijf ik sowiesow af overigens ;).

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:23

*gaat geen belgengrappen maken, is te goedkoop en een behoorlijke kans dat toch niet begrepen wordt*

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:24

Mletex :')

Nou zou bij die mensen dan niet een belletje gaan rinkelen dat er iets niet klopt als het borsttuig er zo bij hangt? Het zit niet voor niks aan het tuig en een paard hoort niet zo met het schoftje te trekken. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:26

Lord_Ik schreef:
Ik ken mensen genoeg die wél zo'n cursus hebben gevolgd, koetsiersbewijzen hebben tot 4-span en die toch ook zouden ingespannen hebben met dit tuig en deze sulky als deze situatie was voorgevallen. Niet met een vreemde pony nee, maar met een pony die ze van kleins af aan kennen? Geen probleem. Van pony's die ik niet ken blijf ik sowiesow af overigens ;).

Dan ben ik heel benieuwd wat voor mensen dat zijn, want ik ken ze niet.
Ik heb nog nooit iemand zo een pony zien inspannen. Echt niet!
Maar blijkbaar ga ik wel met hele rare mensen om.

Iemand die zo een pony inspant (of er alleen maar over zou denken) is geen ervaren/volleerd menner.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:28

OMG, ik heb niet het hele topic gelezen, maar kan ongeveer wel raden waar het op uit gedraaid is :P
Maar meid, wat jij nou aan het doen bent?!?!
Als je je paard voor de kar zet doe je dat niet zo hoor. Je hebt geen strengen en het zit allemaal veelste los. Ik zou even iemand vragen die er WEL verstand van heeft en jou kan helpen!
Als je zo doorgaat gaat je paard naar de knoppen namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:44

Lord_Ik schreef:
DeHP schreef:

Ik zag zonder mencursus ook wel dat het tuig niet overeenkwam met de sulky hoor :+ welk ik wél moest hebben voor een sulky, dat wist ik niet, dat dit het juiste tuig is voor een enkelspan, dat wist ik wel. Als ik een mencursus zou volgen zou dat ook wel degelijk een enkelspan/tweespan-cursus zijn en geen sulky-cursus (in elk geval geen draverssulky-):)

Maar hoe een fatsoenlijk tuig om moet weet je dan ook niet? oeioeioei, nu ben ik niet snel zo van de rotberichtjes, maar als je er zo tegeningaat dat je er alles van weet, dat vind ik niet kunnen. Als je tuig niet klopt met de sulky, span dan niet in! simpel! Als je 1 ongeluk(je) krijgt heb je je pony al verpest voordat je het uiteindelijke mennen ermee kan.....
Dat je er verkeerd mee begint is 1 ding, maar adviezen daarna doodgewoon negeren....hmm nee, zonde, erg triest voor de pony... :x

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:49

Lord_Ik schreef:
Ik ken mensen genoeg die wél zo'n cursus hebben gevolgd, koetsiersbewijzen hebben tot 4-span en die toch ook zouden ingespannen hebben met dit tuig en deze sulky als deze situatie was voorgevallen.

En juist bij de mensen die een goede cursus hebben gevolgd en daarin ook open gestaan hebben voor commentaar en kritiek zou deze situatie zich nooit voordoen. Die zouden van te voren gezien hebben dat het tuig en de kar niet geschikt zijn en of een ander tuig hebben geregeld of een andere kar. Bovendien zouden die mensen ook zien dat het enige geschikte onderdeel van dit tuig, namelijk de broek, totaal verkeerd aan het tuig vastzit. Zo moeilijk is het namelijk niet om een lendenriem en een broekriem uit elkaar te houden en te weten welk deel over de rug komt en welk deel achter de billen komt te hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:55

Nee, het lijkt mij ook dat je enige voorbereiding treft: theoretisch, voordat je aan zoiets begint!? Dan had je kunnen zien dat de broek totaal verkeerd zit, je een kar gewoon niet door lichtogen kan laten trekken, en deze dus ook veeel te laag zitten....affijn ik hou al op, de meesten hebben het hier al neergezet. En ik denk niet dat er gehoor aan gegeven wordt :')

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:31

Omdat alles hier wel gezegd is, een blijvend slotje.