[AR] Ook wij wilden sleeën!Geen mentuig maar wel kunnen sleeën

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amillia

Re: Ook wij wilden sleeën!Geen mentuig maar wel kunnen sleeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:49

Heel leuk! als je maar lol hebt. Fijn dat er een borsttuig is wat je kunt lenen, Morgen weer?

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:58

typisch bokt..... pff..... Leuk gedaan! Ach iedereen doet toch wel een keer iets niet helemaal goed. laten we niet doen alsof ze haar pony mishandeld. Je kent je ponys dus je zal het zelf wel zien! toch? Mooie foto's hoor meis!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 22:01

Bedankt verder voor de reacties, leuk om te lezen dat het door heel veel mensen wél gewaardeerd wordt :D *D

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:09

Ik vond je topic zo gaaf dat wij vandaag ook zijn gaan sleeen.
Met de haf van een vriendin van mij,
Ik zie mijn Jap nog niet voor de slee staan hoor,hihi

Was ubergaaf!!!!!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:11

leuk he sneeuw :D Wat voor merk honden heb je eigenlijk bij?

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:14

Super leuke foto's!

Pony heeft er ook plezier in!

Echt leuk!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:15

Aaahh super zeg!
Die laatste foto 2blz terug is echt supergaaf!

Veel plezier nog met de sneeuw :D

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 22:17

Leuk Lady1969!! Lekker genoten zeker :D :D

Lynske: Een golden retriever, een White Highland Terrier als ik het goed heb (van die caesar reclame :+ ) en een kruising maltezer leeuwtje (of zoiets) x boomer hondje.. zijn mijn mams der doggies :D

Dank je fantastique!! :D

opisopshop: Dank je wel!!!

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:25

Jammer dat je zoveel kritiek over je heen krijgt, oke het is niet het ideale plaatje, maar kom op mensen als je geen tuig hebt en die 3 sneeuwvlokken die 1 x in het jaar vallen in NL en een dochter die dit geweldig vind waarom niet?!

Ik weet zeker dat Orlando haar dochter dit niet aan zou doen als zou ze dr pony's niet vertrouwen!

Tuurlijk kan het altijd beter met mooi mentuig en alles er op en dr aan, maar ik vind dat ze nog aardig haar best gedaan heeft om het zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen met de riemen die ze had. De strengen hadden anders gemogen oke maar die pony's vallen niet gelijk dood neer van zo'n stukke door de slee hoppen.

En rekening houdend met pony's kunnen altijd weg schieten hoe vertrouwd zo ook zijn dat klopt.. maar ik denk dat TS haar pony's goed genoeg kent, en weet wanneer het niet meer safe is om verder te gaan.

Ik vind het er erg gezellig uitzien! :)

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:25

Wat een reacties.. Als dit al mishandeling is dan weet ik niet wat andere paarden allemaal meemaken! Als een shetlander iets niet wil of iets niet prettig vind, dan laat hij het wel weten! Ze zien er heel tevreden uit en helemaal niet slecht behandeld.. Leuke foto's!! Ik wou dat mijn shetlander zo braaf voor de slee wou!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 22:30

Dank je ifever!! Als je op pagina 4 kijkt zie je dat ik het borstsingeltje en strengen heb veranderd :D
(nu zat alleen het borstsingeltje weer iets te laag :+ )

Boterfliegje: Dank je wel!! Ik heb zeker weten superbrave shetters die ik blindelings vertrouw :j
En dat is vandaag bewezen aangezien ze echt raar "aangevallen" werd door een hond en goed naar me luisterde en bleef staan.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:29

Wat een leuke foto's!!
Heerlijk om te zien dat Floortje nu zoveel aandacht krijgt en er zoveel mee gedaan wordt. Weet zeker dat ze hier van geniet :+:

Floortje, de eerste shet, heb ik overigens een stuur en rem op gemonteerd aan de lange lijnen toen we zadelmak gingen maken. Dus lijnen die wat in de weg zitten/tegen de benen aan komen e.d. is ze wel gewend :)
Weet ook zeker dat ze niet meer mee gedaan had als het haar niet gezind had overigens :+

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 08:48

Ik heb gisteren dit tuig nagemaakt.
En het zit vrij stevig, oke mijn (verkochte) mentuig was beter. Maar voor eventjes is dit echt wel te doen :j

Vind het een heel erg creatief idee en ga het ook zeker eventjes gebruiken als er morgen nog sneeuw ligt :j

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 09:53

Orlando_ schreef:
Bedankt verder voor de reacties, leuk om te lezen dat het door heel veel mensen wél gewaardeerd wordt :D *D

Gewaardeerd...tsja... weetje, je weegt wél 70 kilo zeg je... Ik weeg er nog geen 60, laat mij er dan maar lekker achter hangen wahahaahahaha!!!

Ik heb inspiratie gekregen door het schandalige plezier dat Ans met haar knollies heeft, ben jaloers, wil dat ook en ga dus zelf vanmiddag mijn knol voor de slee plakken. Met een neopreen singel als borsttuig, en een longeersingel als schofje met een paar longeerlijnen naar de slee, daarachter een autoband als rem moet dat toch wel lukken lijkt me.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:04

ik vind het geweldig,en wens jou en je dochter nog heel veel slee plezier samen met jullie pony.
en alvast hele fijne feestdagen. (:)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 10:33

Richtje: Dank je wel!! Floor vermaakt haar echt prima en idd zoals je ziet wordt er van alles bedacht ook met dit weer :+

Nassie: Veel sleeplezier! Het zit idd niet zo oncomfortabel als dat het eruit ziet he :))

Breghje: Samen met Amber wegen we om precies te zijn 17 + 58 kilo = 75 kilo :oo

Veel plezier Bregh *\o/*

Dank je amazone77: Komt helemaal goed! Jij ook vast fijne feestdagen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:35

Ik vind het echt geweldig! Ben dit topic vaker tegen gekomen en kan elke keer genieten over hoe schattig het is haha.
Ach, dat je geen tuig hebt vind ik dit een goede manier om het op te lossen, alleen het borsttuig mag wel iets lager maar dit is al gezegt.

Ik wou vandaag nog een shetlander voor de slee zetten, maar helaas missen wij een slee dus we gaan zo ook nog wat improviseren :+

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 11:41

Dank je Marloes, op pagina 4 staan nieuwe foto's maar daar moet ie weer hoger :')

Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:44

Wat geweldig, die 2 sleetjes achter elkaar haha! :D Dat lijkt me pas genieten zeg, leuk hoor.
Daar mag hij inderdaad weer net ietsjes hoger, maar ach het is niet dagelijks en als je maar plezier hebt he. Dat is het belangrijkste!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 11:52

Haha ja en ging echt hard de terugweg :+ :+
Galopje gedaan nog echt super en die weg is super te trekken voor der, we glijen er soepeltjes achteraan :D

En idd ze heeft er geen last van hoor dat ie nu weer iets te laag zat, anders deed ze echt geen stap :') maar staartje erop, oortjes naar voren en rennen maar zegt mij genoeg dat ze wel degelijk plezier had :))

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 13:15

Wat een super leuke foto's jammer dat je zo aangevallen word terwijl je altijd zulke leuke foto's plaatst begrijp dat je de volgende keer daar wel 3 keer over nadenkt voor je een nieuw topic opent.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 13:54

Hoe jij met je paarden omgaat vind ik echt geweldig.
Het plezier straalt er helemaal van af, en je dochtertje die geniet met volle teugen!
Tuurlijk niet het beste mentuig, maar agh zovaak per jaar maken we toch geen sneeuw mee?
Veel plezier nog met je paardjes. :)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 15:29

Hahaha het gaat lekker door hier ;)

Wat denken jullie nou zelf, dat als mijn pony's geen lol hebben, ik dat dan wel heb???
Nou nee dus he... lol is voor iedereen en niet ten koste van.

Het ziet er misschien niet uit, maar functioneel is het wel en mijn pony's hebben er echt geen last van gehad.
Gister heeft een stalgenoot die over de 200km's mendurance erop heeft zitten met de shetten naar mijn "tuig" gekeken en het kon prima voor die paar keer sleeën :j
Borstsingel zat gister te laag, maar niet op de benen hoor... op de terugweg iets korter gemaakt maar ja we liepen voor de fotografe uit en daar geen foto's van.

Ik ben dus wel rustig zoekende geweest naar een tuigje hoor, maar had geen haast en niks gevonden.
Tja nu ligt er onverwachts veel sneeuw en met dit weer ga ik echt niet stad en land afrijden voor een tuigje ineens.

Orlando_ @ [EA-TK-AP] Opruiming: shettuigje, menhoofdstel, vliegendekens en MEER

[EA-TK-AP] Shetland Mentuig+ Spullen Ook veel cob!

Zelfs met Dennis heb ik pb kontakt gehad over een tuigje enige tijd terug.

Maar goed, ik heb wat met de tips/adviezen gedaan, zat al stukken beter.. leven en laten leven ;)
Ik doe mijn pony's echt geen tekort/pijn of wat dan ook en daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken :j
Jammer dat dat door sommigen beweerd wordt.

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:42

Wat leuk!
En handig bedacht om het zo te maken! Ik zou mn pony ook voor de slee doen, maar toen werd het een beetje te veel improviseren.. 3 jaar geleden is ze wel voor de slee geweest en toen ging het super goed! (terwijl ze nog nooit voor zover ik weet voor een kar heeft gestaan)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:10

Lol met je knol, geweldig Ans! Nog veel plezier :D