[AR] "show" je kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Re: "show" je kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 08:53

BlackDevils: Ja ik weet dat mennen niet hoort met handen op je knieeen. Maar op die foto was ik aan het uitstappen dus ja dan gebeurt dat soms hihi. Ook krijg ik nogal last van mijn rug als ik een tijdje aan het mennen ben (ik zal wel verkeerd zitten maar ik heb ook nog geen goed kussentje). Op de 2e en 3e foto die als link zijn geplaatst heb ik netjes mijn handjes omhoog Knipoog

Over sulky's/tweewielers, ja ik ben ook niet zo gek op die in elkaar geknutselde dingen. Deze ziet er wel iets beter uit als andere gammele wagentjes die je soms langs ziet komen. Alleen ik blijf erbij, zo eentje kan je niet netjes afstellen, dus er blijft altijd gewicht op de rug klapperen (in mijn ogen).

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:53

Lintjuuuh schreef:
BlackDevils: Ja ik weet dat mennen niet hoort met handen op je knieeen. Maar op die foto was ik aan het uitstappen dus ja dan gebeurt dat soms hihi. Ook krijg ik nogal last van mijn rug als ik een tijdje aan het mennen ben (ik zal wel verkeerd zitten maar ik heb ook nog geen goed kussentje). Op de 2e en 3e foto die als link zijn geplaatst heb ik netjes mijn handjes omhoog Knipoog

Over sulky's/tweewielers, ja ik ben ook niet zo gek op die in elkaar geknutselde dingen. Deze ziet er wel iets beter uit als andere gammele wagentjes die je soms langs ziet komen. Alleen ik blijf erbij, zo eentje kan je niet netjes afstellen, dus er blijft altijd gewicht op de rug klapperen (in mijn ogen).

Was ook precies mijn gedachte; bedankt voor het verwoorden. Lachen

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:39

Lintjuuuh: de zitting van je wagen is een beetje laag (of je hebt lange benen!), daarom heb je waarschijnlijk last van je rug. Ik zou er een bokkussen op zetten, die zijn er ook wel tweede hands. Je kunt ook een ander dik stevig kussen gebruiken, wel goed vastmaken anders glij je er zo af! Ik vind het wel een leuk wagentje, maar goed dat je hem niet verkocht hebt.

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:41

BlackDevils schreef:
@ marmot; Hij is echt mooi! Misschien een tikkie aan de grote kant, maar kan ook zo lijken omdat je van achter kijkt.

@ Nansje; Geinig karretje. Pret met je shet! Natuurlijk is het iets lastiger in/uitstappen en zit je altijd gedraaid te mennen maar het kan wel. Vroeger had bijna iedereen zo'n dresseerwagentje. Ik zou wel iets meer naar achteren gaan zitten zodat de wagen in evewicht is. Hij rijd dan ook veel lekkerder.

@ Lintjuuh; mooi opgeknap! Alleen mennen doe je niet met je handen op je knieën Knipoog

BlackDevils: hij is inderdaad aan de maat, maar dat is de koetsier ook en dan moet je een beetje middelen!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:49

Welke wagenbouwer heeft 'm gemaakt?

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:57

De Lemerij, hij stond op P&K.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:12

Wij moeten wachten tot vrijdag op onze nieuwe wagen. Probleempje bij de levering van één van de onderdelen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:13

Ohhh en dan duurt een week lang he Knipoog

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:14

Marmot schreef:
De Lemerij, hij stond op P&K.

Zo goed heb ik niet opgelet, maar ik vind 'm erg mooi!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:58

Nansje:
Zit er wel een beweegbare zweng aan dit wagentje?
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 23-03-07 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto quote verwijderd

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:02

ik krijg ook soms last van mijn rug als ik men .. Waarschijnlijk zit ik dan te veel naar voren, maarja recht zitten en meen kan ik niet Bloos

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:43

arans schreef:
ik krijg ook soms last van mijn rug als ik men .. Waarschijnlijk zit ik dan te veel naar voren, maarja recht zitten en meen kan ik niet Bloos

Hoezo kun je niet én rechtzitten én mennen, da's toch heel normaal?....

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:02

Ik heb ook last van mijn rug. Op de 2 wieler niet en de marathonwagen wel. Allebei vd Mee, maar op de 4 wieler had ik om een hogere rugleuning gevraagd om juist nog lekkerder te zitten. Maar juist daardoor kan ik nu niet lekker zitten omdat de rugleuning te rechtop staat en ik daardoor wat naar voren moet hangen. Verbuigen (vd rugleuning) gaat zo maar niet (en de kar naar vd Mee brengen voor zo'n kleinigheidje is ook niet echt een optie vanwege de afstand Haha!)

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:09

Isapaardje: waarom vraag je een wagenbouwer in de buurt niet om de rugleuning te verbuigen? Dat is geen moeilijke klus, desnoods ga je ermee naar de dichtst bijzijnde smid. Mennen doe je voor de lol, het is niet de bedoeling dat je er rugpijn van krijgt. En als jij niet lekker zitten, loopt je pony/paard meestal ook niet lekker.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 00:53

Marmot: Ik heb absoluut geen lange benen ik ben maar een kleintje (1.63 m), maar een bokkussen zal zeker helpen. Ik moet er alleen nog eens eentje gaan regelen (ben niet zo snel in dat soort dingen Bloos ). Nu moet ik mijn benen namelijk ook helemaal schrap zetten anders wiebel ik alle kanten op.
Ik heb mijn wagen trouwens wel op marktplaats staan, als hij verkocht wordt ga ik voor een wat kleinere 4wieler of een luxe 2wieler (kan ik hier overal lekker mee op de fietspaden rijden, nu ben ik aangewezen op de drukke wegen met veel tractoren en vrachtwagens).

Isapaardje: Inderdaad een wagenbouwer bij jou in de buurt kan misschien ook wel het probleem oplossen. Of een handig iemand...

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 09:37

volgens mij heb ik nog een los bokkussen liggen Lachen

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:02

xElienx schreef:
volgens mij heb ik nog een los bokkussen liggen Lachen

Ooooh, wil je die evt. verkopen????? Heb dan zeker interesse!
Heb je een foto en vraagprijs?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:47

Yes, hij is binnen! Vanmiddag bij Hans van der Mee opgehaald, onze nieuwe recreatiewagen. Precies dezelfde kleuren als onze marathonwagen, maar een duidelijke slag groter. Deze is voor 'met gasten', onder de banken zitten kastjes voor allerlei zaken, de bokken zijn naar buiten te schuiven, zodat er een doorloop is voor mensen die niet op de bok kunnen klauteren en hij is onafhankelijk geveerd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En héél belangrijk: hij past nog steeds in onze bus!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:48

Die is erg mooi. Ja

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:49

Idd!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:59

Wauw! mooi hoor! soort combi 'gasten/marathonwagen'. heel mooi Lachen fijn ook, dat beide 'bokken' apart geveerd zijn Lachen

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:44

Een hele mooie wagen hoor ! Heel veel plezier ermee.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:38

Ja, is een mooie wagen! Maar t belangrijkste is hoe ik rijdt... Zullen jullis vast snel proberen. Veel plezier!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 10:29

JoyCiej007 schreef:
Wauw! mooi hoor! soort combi 'gasten/marathonwagen'. heel mooi Lachen fijn ook, dat beide 'bokken' apart geveerd zijn Lachen

Volgens mij zijn niet de bokken onafhankelijk geveert maar de wielen

Mooie wagen, al mee gereden? Hoe bevalt hij?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 13:46

Napie schreef:
JoyCiej007 schreef:

Volgens mij zijn niet de bokken onafhankelijk geveert maar de wielen

Mooie wagen, al mee gereden? Hoe bevalt hij?

Klopt, de bokken zijn verschuifbaar, zodat je een doorloop krijgt van achter naar voor. Omdat wij allebei een hele dikke kont hebben, zijn onze bokkussens veel breder dan standaard. Om toch die doorloop te kunnen maken, zonder dat de kar breder wordt dan 1.35 is dit systeem bedacht. Onze bus kan namelijk geen bredere kar hebben.

De wielen zijn alle vier onafhankelijk geveerd.

En nee Napie, nog niet mee gereden. Vandaag geen gelegenheid vanwege allerlei verplichtingen, morgenvroeg, dan gaat het gebeuren!