[AR] "show" je kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: "show" je kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:35

Flurk schreef:
Napie schreef:
De kar heeft twee weken thuis gestaan en we hebben er voornamelijk er in het weekend samen aan gewerkt. Een uurtje of 10 denk ik, viel nog best mee. De lak van de kar is super en alles is RVS. Alles ontvet in een bak met diesel en vele rollen keukenpapier.
Vandaag en gisteren gereden, plassen een beetje ontweken. Hij is weer helemaal geruisloos.

ziet er weer super uit
wij brachten onze kar gewwoon ieder jaar naar Hans van der Mee en die deed dat in rustige tijden dan een beurt geven , alles smeren enz

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat voor prijs hij hier ongeveer voor vroeg? omdat je het werk nu uitbesteed, zal het wel wat duurder zijn dan dat je alles zelf doet qua tijd Knipoog

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:07

Citaat:
wij brachten onze kar gewwoon ieder jaar naar Hans van der Mee en die deed dat in rustige tijden

Haha! Haha! Haha! Haha!

Na de afgelopen Paard & Koets kent Hans volgens mij geen rustige tijden meer. Hij heeft na de beurs enorm veel opdrachten gekregen. Alleen maar goed natuurlijk, maar het toont wel dat mensen toch steeds meer gaan voor bouwen-op-maat.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:35

Omdat wij dat hier zo promoten Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:04

Isapaardje schreef:
Omdat wij dat hier zo promoten Haha!

Hij maakt ook super materiaal en het rolt makkelijk
Mag misschien dan een stuk zwaarder zijn dan die poolse wagens maar gaat ook langer mee en blijft heel bij een incident

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:56

Ik vind dat ik dat verschil inderdaad ook goed kan zien met mijn wagen. Kijk maar 1 pagina terug. Hij ziet er nog steeds uit als nieuw en functioneerd ook als nieuw en daar is toch aardig veel mee gereden en met name door stevig terrein. Als ik deze wagen dan vergelijk met die van een vriendin (Clever) dan denk ik dat de mijne veel langer mee gaat. Daar betaal je dan wel naar maar dat is het uiteindelijk wel waard. Ik zou hem nu nog voor een prima prijs kunnen verkopen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:59

voor de liefhebbers.. kijk eens in mijn pofiel (laaste foto)
heb nog meer foto's van andere koetsen

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:39

AaronYve schreef:
voor de liefhebbers.. kijk eens in mijn pofiel (laaste foto)

Dat is zeker geen "van der mee" Haha!
Maar wel een aparte koets. Rij je daar zelf mee rond ook?
Wat voor paard staat er voor?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:08

Na een poosje geduld te moeten te hebben gehad is ie er dan toch.
Ik heb er gisteren al even mee gereden en hij loopt als een zonnetje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:11

In het echt is de wagen nog mooier !!! Heel veel plezier ermee OK dan!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:51

4 span zo te zien?
Mooie wagen.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:47

inderdaad een héééle mooie wagen!!! veel rijplezier er mee.
alleen dat 4-span zie ik er nog niet in op de foto isapaardje (zal er ook vast wel voor kunnen;))

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:41

Nee, is gewoon een tweespan wagen met een ossekop er voor.
Maar er kan ook gewoon een lamoen (is er bij) aan en dan kan ie enkelspan, en ook 4 zou kunnen.

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:17

Onze marathonwagen is niet echt bijzonder, wel fijn. Maar we hebben een nieuwe presentatiewagen, echt heel mooi (vind ik zelf dan). We hebben bruine pony's en dat staat mooi bij het bruine hout.

Afbeelding

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:19

Dat is een héle chique wagen, mooi!

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:24

Afbeelding

mijn karretje,
en heb een sulky, maar geen fotos er van Haha!
hihi groetjesss

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:46

@ Nansje; leuke shet heb je er voor, maar ik vind dit soort 'wagentjes' eigenlijk totaal niet veilig. Vind ook niet dat het de naam 'karretje' mag hebben; het is een soort zelf in elkaar geknutselde sulky. Als ik vragen mag; waarom rijd je hiermee als je ook een 'normale' sulky hebt?

Hij ziet er in iedergeval wel iets veiliger uit als de andere karretjes in dit soort die ik wel eens voorbij heb zien komen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:47

@ Marmot: Jeej, érg chique, deftige wagen hoor! Inderdaad heel mooi, bruin span met donkerbruin hout. Ziet er goed uit, daar krijg je vast leuke complimenten op als je met een koetsentocht mee rijdt Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:32

Mooie wagen Marmot!
Dat hout geeft het een wat fleuriger beeld. De meeste presentaties wagen zijn te somber naar mijn idee. Maar dat hout maakt hem erg mooi.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:48

Marmot, je zet daar een heel mooi plaatje neer; een prachtige aanspanning. Mn complimenten !!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:00

Afbeelding
http://home.zonnet.nl/lintjuuuh/mennen09.jpg
http://home.zonnet.nl/lintjuuuh/mennen11.jpg

Ik weet niet of ik mijn wagen(tje) al eens had laten zien. Had hem voor mijn vorige pony gekocht (een E-pony van 1.50) maar nadat deze weg ging had ik niks meer aan de wagen. Toch hebben we hem opgeknapt (al het houtwerk was verrot) en op marktplaats gezet. Alleen toen kwam iemand met de grote tip dat ik mijn nieuwe pony (A-pony van 1.20) er best voor zou kunnen zetten als er een ander lamoen kwam. Dus dat toch maar geprobeerd, ik had de kar toch al.
Mijn vader heeft dus een lamoen in elkaar gelast (let op: hij heeft jarenlang laservaringen dus geen gammele lamoen ofzo) en pony ervoor geknupt. Het gaat allemaal best maar ik vind de wagen wel iets te groot/lomp. Maar gelukkig is hij zeker niet te zwaar. Ik wil op den duur wel een andere wagen maar voorlopig gaat het hier goed mee, zo vaak men ik toch niet.

Wat vinden jullie?
Trouwens het borsttuig zat hier een gaatje te hoog, die is al een gaatje gezakt.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:22

@ marmot; Hij is echt mooi! Misschien een tikkie aan de grote kant, maar kan ook zo lijken omdat je van achter kijkt.

@ Nansje; Geinig karretje. Pret met je shet! Natuurlijk is het iets lastiger in/uitstappen en zit je altijd gedraaid te mennen maar het kan wel. Vroeger had bijna iedereen zo'n dresseerwagentje. Ik zou wel iets meer naar achteren gaan zitten zodat de wagen in evewicht is. Hij rijd dan ook veel lekkerder.

@ Lintjuuh; mooi opgeknap! Alleen mennen doe je niet met je handen op je knieën Knipoog

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:06

Nansje schreef:
Afbeelding

mijn karretje,
hihi groetjesss

haha hij is ook niet door zomaar iemand in elkaar geknutseld haha
het is door profesionele bouwer gemaakt en de pony is mak en zelf ben ik zeer ervaren menner Knipoog ( zeg neit dat et dan niet mis kan gaan)ook dieren van bekende menners lopen voor een kar van deze bouwer, alleen was meer een klein projectje dan zijn normale werk, meer vrienden dienst.
ik heb paniekhaken er aan enzo, en alles is goed verzogt,
toen ik deze foto maakte had ik nog geen andere sulky/kar. vandaar.
dankje voor comp. over mn shet. Haha!
groetjes Nancy

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:58

Nansje schreef:
Nansje schreef:
Afbeelding

mijn karretje,
hihi groetjesss

haha hij is ook niet door zomaar iemand in elkaar geknutseld haha
het is door profesionele bouwer gemaakt en de pony is mak en zelf ben ik zeer ervaren menner Knipoog ( zeg neit dat et dan niet mis kan gaan)ook dieren van bekende menners lopen voor een kar van deze bouwer, alleen was meer een klein projectje dan zijn normale werk, meer vrienden dienst.
ik heb paniekhaken er aan enzo, en alles is goed verzogt,
toen ik deze foto maakte had ik nog geen andere sulky/kar. vandaar.
dankje voor comp. over mn shet. Haha!
groetjes Nancy

Het viel me ook al op dat deze er véél beter uit zag dan andere karretjes van dit 'model' zeg maar. Fijn dat hij zo goed bevalt, en fijn om te horen dat het een degelijk, veilig karretje is. Je zíet er soms dingen voor bij komen op bokt, waar je mond spontaan van open valt Lachen

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 01:13

JoyCiej007 schreef:
@ Nansje; leuke shet heb je er voor, maar ik vind dit soort 'wagentjes' eigenlijk totaal niet veilig. Vind ook niet dat het de naam 'karretje' mag hebben; het is een soort zelf in elkaar geknutselde sulky. Als ik vragen mag; waarom rijd je hiermee als je ook een 'normale' sulky hebt?

Hij ziet er in iedergeval wel iets veiliger uit als de andere karretjes in dit soort die ik wel eens voorbij heb zien komen.

JoyCiej007 schreef:
Het viel me ook al op dat deze er véél beter uit zag dan andere karretjes van dit 'model' zeg maar. Fijn dat hij zo goed bevalt, en fijn om te horen dat het een degelijk, veilig karretje is. Je zíet er soms dingen voor bij komen op bokt, waar je mond spontaan van open valt Lachen

Nagelbijten / Gniffelen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 01:27

BD: lijkt inderdaad tegenstrijdig, maar zo is het niet bedoeld Knipoog ik vind het SOORT karretje minder veilig over het algemeen, maar DIT specifieke karretje vind ik er al veiliger uitzien zo vanaf een foto dan sommige ándere karretjes van dit soort. op marktplaats staan momenteel wel veilige, maar ik heb ook wel eens dit soort karretjes gezien, geknutseld door 'doe het zelvers', en die waren écht niet zo veilig.

Over het algemeen bekeken ben ik dus niet zo'n fan van dit soort wagentjes, maar ook in mijn eerste post vond ik dat deze er een stuk veiliger uit zag dan wat ik heb gezien Knipoog

Edit: een sulky lijkt mij veiliger qua zitplek dan een dergelijk karretje zoals te zien op de foto. Heb het idee dat als de pony flink bokt of steigert, het zitgedeelte naar achterkiept, en dan schuif je er zó uit. Bij een sulky heb je achter je rug een rugsteuntje, en kun je hoogstens opzij vallen, lijkt mij Knipoog