[AR] Nelsons 2e keer voor de sulky

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Nelsons 2e keer voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:01

Vandaag Nelson maar eens voor de sulky geknoopt om wat foto's van hem te maken. Hij heeft er gister voor het eerst voorgestaan en nu was de 2e keer. Nelson is nu 3 jaar en 3 maanden dus het werd onderhand wel tijd om hem rustig aan te gaan beleren. Nelson is met bit altijd lastig geweest en daarom probeer ik zoveel mogelijk mn hand los te laten, helaas gaat dat behoorlijk ten koste van mn houding. Het bitje waar ik nu op rijd ben ik aan het uittesten en is helaas net een halve cm te groot waardoor hij op sommige foto's soms een klein beetje uit de mond steekt Knipoog Ik trek dus absoluut niet. Verder rijd ik niet met broek omdat dat in principe niet heel erg nodig is met deze sulky (hij weegt ongeveer 30 kilo) Al met al heeft dit alles nog geen 15 minuten geduurd, ik doe het lekker rustig aan vanwege zn leeftijd.
Nou hopelijk heb ik nu genoeg verteld en kunnen we over naar de foto's Haha!

Afbeelding
Lekker rustig instappen

Afbeelding

Afbeelding
klein drafje

Afbeelding

Afbeelding
Inzet volte

Afbeelding
Van hand veranderen

Afbeelding
Tussendoor eventjes relaxed stappen

Afbeelding

Afbeelding
Ietsje harder draven

Afbeelding

Afbeelding
Klein galopje

Afbeelding
En even de andere kant op

Afbeelding
Nog even uitdraven

Afbeelding
En toen mocht mn zusje even uitstappen over de dijk

Afbeelding
Knuffel Lovers

Tips en commentaar zijn welkom mits onderbouwd. Mijn houding is scheef daar moet ik zeker nog aan gaan werken maar het ging me nu vooral om mijn superbrave pony netjes rondsturen Knipoog

prii_boy

Re: Nelsons 2e keer voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:06

ik vind het er erg goed uitzien voor de 2e keer Haha!
zoals je zelf al zegt probeer wat rechter te blijven zitten;)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:06

Súper gave foto's, Nels staat er echt stoer voor.
Commentaar heb ik verder niet, maar het lijkt me nog steeds alsof je enorme rugpijn krijgt van deze sulky haha. Clown

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:09

Shelley kom hem maar een keer proberen het valt écht mee. Ik heb serieus hier geen pijn in mn rug en bij een sulky mét rugleuning wel Knipoog

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:11

Nels is een ubermacho!

hehehe..moest wel grinniken om die hele rits excuses voor de foto's begonnen Haha! Je bent gewoon hartstikke goed bezig Sap! Super! Ziet er heerlijk uit (je schoenen ook trouwens Knipoog )

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:13

Excuses Knipoog Ik zit krom als een banaan dat weet ik maar ik zit m niet in zn mond Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:16

Zou er wel een broek aan hangen, heeft niets met gewicht wagen te maken, deze kan ook op zijn hakken komen en dan zijn de gevolgen niet te overzien.
Je hebt geen rem, jonge pony dus waarom geen broek, kost je een minuut meer met optuigen, maar geeft wel extra veiligheid.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:19

Maar daarvoor zitten die stophaken er toch op? Verder werd mij verteld dat het niet per se nodig is (heb er wel eentje liggen) Maare extra werk maakt me niks uit, ik ben toch vreselijk traag met optuigen Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:21

Die stophaken zijn ervoor dat het lamoen niet door de lichtogen heenschiet.
De broek voorkomt dat de wagen op de hakken kan komen.
En degeen die dat verteld heeft moet maar eens een cursusje wat en hoe van het tuig gaan volgen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:23

Is me verteld door zeer ervaren menners niet zomaar de eerste de besten maar ik zal de broek aan mijn tuig knopen, better save than sorry Knipoog

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:23

Heb verder geen opmerkingen, maar je zegt dat ie met het bit wat lastig is. Ik zie dat je de leidsels door middel van musketonhaken aan het bit hebt bevestigd. Dit kan natuurlijk, maar maakt wel dat er extra gewicht aan het bit hangt. De foto's zijn niet heel duidelijk, ik kan dan ook niet zien of het grote/zware haken zijn, maar je kan proberen of ie zonder die musketons prettiger te rijden is....

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:24

Laatst bijgewerkt door Sappos op 26-08-08 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:26

Dat snap ik, is sneller te bevestigen dan een "gewone" leidsel. Maar ik heb wel eens constructies gezien waar het gewicht toch wel erg veel werd (lees: shetlander met liverpool met daaraan musketons die nauwelijks door de leidselsleutels konden..., heeft hier ook nog wel ergens een foto van gestaan....)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:27

Okay nee dat is natuurlijk neit de bedoeling, bij mij is het gelukkig megalicht, net als het touw zelf. Heb nl nog geen leidsels kunnen vinden die mij echt bevallen, alles is te zwaar of te breed voor mijn handen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:29

Bij Frits Kool technoleren leidsels.....

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:39

Te brede leidsels is echt tien-x-niks. Ik had dat ook (standaard leidsels van Ideal), en heb nu iets smallere, gemaakt door de zadelmaker. Zijn ook gewoon van leer, wel soepeler dan de Ideal, maar omdat ze smaller zijn perfect voor mijn kleine vrouwenhandjes Haha!.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:41

Dus ik ben niet de enige die dat probleem heeft Knipoog Ook wil ik met een kleine pony,gevoelig mondje en klein bit er geen enorme stukken leer aan hangen. Ik men ook wel eens met Ideal leidsels en voor mij zijn ze ook nog veel te breed. Doe mij maar richting stangteugel breedte Knipoog

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:47

Echt super gaaf! Je kar is echt HEEL erg mooi en stoer achter Nelson! Gaat helemaal goedkomen met jullie!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:18

Wel een foto laten zien, maar niet het topic vermelden hé Tong uitsteken
Ziet er goed uit voor de 2de keer Ja
Bitje is een stangetje of niet? Hoe bevalt deze?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:22

Ah, een foto. Die musketons zijn inderdaad klein, dat zal niet veel verschil maken denk ik. (Ben wel benieuwd naar dat bit op de foto, ken het niet eigenlijk.)
Ideal was voor mij dus ook te breed. Als ik ze op elkaar leg, dan zijn mijn "nieuwe" leidsels toch een paar mm smaller. Is niet veel, maar als ik nu mijn ringvinger om de leidsel buig, dan snijden ze niet in mijn vinger, als je begrijpt wat ik bedoel. Veel prettiger dus als je wel eens zonder handschoenen rijdt....

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 20:22

Nee bitje is een mylertje Knipoog bevalt tot nu toe erg goed, zo goed dat ik er ook eentje wil gaan bestellen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 20:24

http://chimacumtack.com/images/EPB%2004.jpg
Als het goed is is dit het bitje maar zal het even navragen.

Ik rijd vrijwel altijd zonder handschoenen behalve dan in de winter, vind het zonder fijner, heb dan het idee dat ik alles beter voel. Eigenlijk moet ik gewoon nog een paar van die touwtjes laten maken in het zwart Knipoog Ze bevallen eigenlijk prima maar zwart staat mooier.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:41

Jaaaaaaaaaah foto's van nels voor de sulky!
Gáaave foto's hoor, hij loopt ook érrug mooi!
En die sulky, ik blijf de kleuren gaaf vinden.

@ Bliksem: ik ben echt een persoon met 'zwakke rug', krijg van alle sulky's standaard rugpijn en zelfs als ik ietsje verkrampt of gespannen zit op mijn eigen 4wielige wagen.
Echter deze sulky; daar krijg je echt geen rugpijn van. Je moet even je houding vinden, maar 't zit echt héeerlijk, echt waar je mist juist helemaal geen rugsteun!

Sap; ik zou persoonlijk zelf ook liever met broek rijden, om de redenen die echwel al eerder aankaarte. Het zou mij zowiezo een veiliger 'gevoel' geven Lachen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 20:42

Dankje Lachen
Zal er volgende week dan gewoon even de broek aanknopen, maakt mij verder niks uit en Nels waarschijnlijk ook niet Knipoog
Enne het blijft mij ook nog steeds verbazen dat ik hier absoluut geen rugpijn van krijg

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:01

wat ENORM gaaf!!!! echt een mooie combi! ik zie concurrentie Clown

wat me wel opvalt is dat de voorkant van jou zitje veel hoger is dan bij mij.

http://i143.photobucket.com/albums/r125 ... en/102.jpg

de zwarte klosjes horen er officieel niet onder, maar hier is het systeem van mijn sulky een beetje te zien
http://i143.photobucket.com/albums/r125 ... s-0054.jpg

ik rijd trouwens ook regelmatig zonder broek, alleen het achterwaarts oefenen is dan niet ideaal, aangezien de buitensingel dan tegen de voorbenen komt