[AR] Oranje driehoek en wedstrijden... Lelijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Divine

Oranje driehoek en wedstrijden... Lelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 18:13

Voor op de openbare weg is het verplicht, dus ook mijn (marathon) wagentje is "opgeleukt" met zo'n foeilelijke (kunststof) driehoek.
Nu zit ik altijd met de leidsels in de handen, ik sta nooit achterop, dus eigenlijk denk ik nooit aan die driehoek. Twee weken geleden hadden we onze eerste officiele wedstrijd en naderhand zag ik op de gemaakte videobeelden pas hoe lelijk zo'n driehoek is tijdens een dressuurproef of vaardigheid.
Er even vlug afhalen zit er bij mij niet in. Hij zit vast met van die tie-raps en als ik die doorknip en ik moet er nieuwe op doen, dan moet ik eerst de rugleuning van mijn bokkussen losschroeven. Allemaal onhandig en een heel gepriegel dus.
Maar, met een stukje skai-leer, elastiek en een naaimachine kom je na een kwartiertje knutselen tot het volgende resultaat:

Zonder hoesje:
Afbeelding

Het hoesje (binnenkant):
Afbeelding

En de driehoek is netjes aan het zicht onttrokken:
Afbeelding

Even voor de dressuur en de vaardigheid het hoesje er overheen en je ziet dat storende ding niet meer. Tijdens de marathon kan de hoes er weer af.
En, dit gaat veel sneller dan die driehoek er steeds afhalen en er weer opzetten. (Oke, tenzij je dat ding met een magneet of tweezijdig plakband vast hebt zitten Haha!).

Everest

Re: Oranje driehoek en wedstrijden... Lelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:31

Waauw! Goede oplossing zo met het hoesje!
Ik vind ze persoonlijk ook foeilelijk.. En weet stiekem ook wel dat het verplicht is.. Maar is dr uberhaupt iemand die er op controleert Bloos ?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:44

Everest schreef:
Waauw! Goede oplossing zo met het hoesje!
Ik vind ze persoonlijk ook foeilelijk.. En weet stiekem ook wel dat het verplicht is.. Maar is dr uberhaupt iemand die er op controleert Bloos ?

Eh............ ik rijdt al jaren zonder eigenlijk Bloos (Ik weet het, heel stout) en ik heb 'vaak zat' leuke gesprekken met politie-agenten (zo reed ik eens een, voor bestuurders, éénrichtingsweg in het dorp in, omdat de doorgaande weg véels te druk was, agent zag dat en kwam es ff praten. Beetje 'charme er tegenaan gooien en ik had uiteindelijk een leuk gesprek, zonder bekeuring).
Maar ik ben er echter nog nooit op aangesproken.

@ Divine; inderdaad goede en creatieve oplossing zo. Volgens mij valt het ook helemaal niet op als je niet weet dat het er zit. Ikzelf zou persoonlijk voor een bevestiging gaan waarbij ik het bord er makkelijk af kan halen, maar als je eerst alles moet losschroeven is dit idd de ideale oplossing.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:46

JoyCiej007 schreef:
Eh............ ik rijdt al jaren zonder eigenlijk Bloos (Ik weet het, heel stout)

Hier nog zo een Clown
Zo'n constructie waar je hem er af kan halen lijkt mij ook erg praktisch (onder het mom van: als het dan echt moet Knipoog)
Het hoesje vind ik ook erg goed bedacht Ja

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:43

Ze zijn verplicht ja, ik ben ooit ingehaald door een politie auto (ik reed rustig in stap) en ja hoor het bordje 'Stop, politie, stop' ging aan. Ik kreeg een waarschuwing voor het ontbreken van de driehoek Clown

Daarna heb ik de driehoek met klitteband aan de wagen gemaakt. Zo kon hij er ook weer elk moment af voor bijv. op wedstrijden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:46

laura2span schreef:
Ze zijn verplicht ja, ik ben ooit ingehaald door een politie auto (ik reed rustig in stap) en ja hoor het bordje 'Stop, politie, stop' ging aan. Ik kreeg een waarschuwing voor het ontbreken van de driehoek Clown

Daarna heb ik de driehoek met klitteband aan de wagen gemaakt. Zo kon hij er ook weer elk moment af voor bijv. op wedstrijden.

Oh echt? Nouja.......... wel streng hoor Knipoog
Zal vast zo'n 'jonge politie-agent' zijn geweest, die hebben de leerboeken nog compleet in het hoofd zitten Koe

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:56

Ach rij al jaren en jaren zonder, nooit iets over gehoord.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 21:00

Klittenband heb ik ook al geprobeerd, maar dat bleef slecht zitten.
En... er af is natuurlijk veel mooier... maar een bekeuring heb ik inmiddels ook al gehad Boos!.
Dan maar crea-bea!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:03

Divine schreef:
Klittenband heb ik ook al geprobeerd, maar dat bleef slecht zitten.
En... er af is natuurlijk veel mooier... maar een bekeuring heb ik inmiddels ook al gehad Boos!.
Dan maar crea-bea!

Ben dan wel héul benieuwd wat je dat dan kost, als menner in overtreding zijnde, op het moment dat je geen driehoek op je wagen hebt zitten..... Bloos
Zal vast niet goedkoop zijn... en recentelijk hebben ze ook nog weer de hoogte van de boete's verhoogd op overtredingen.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 21:16

Ik was toen (geloof ik) 40 euro kwijt (ongeveer 1,5 jaar geleden). Niet veel later kreeg een kennis van me uit het westen van het land een bekeuring voor het ontbreken van de driehoek en dat kostte haar 60 euro. Maar zij reed ook nog eens ergens waar ze niet mocht rijden geloof ik. Misschien dat de hogere bekeuring daar ook mee te maken heeft. Of die agent die ik trof had het niet helemaal goed, haha.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 05:48

Ach ik zie wel, kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken
Heb geen plek om hem vast te zetten.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 07:39

Heb ook geen driehoek op m'n wagen... heb er nog geen geschikt plekje voor kunnen vinden, maar heb em wel liggen (had em altijd achterop m'n 2wieler).
Iig maak ik me er ook niet echt druk om. Merk het vanzelf áls ik wordt aangehouden en dan ga ik gewoon heel lief lachen Haha!

Trouwens wel een slimme oplossing met dat hoesje. Staat idd een stuk mooier. Goed alternatief als het klitteband niet werkt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 07:57

Mooi bedacht!

Op mijn oude wagentje had ik hem wel, paste hij bijna achter op m'n bankje, ik had 1 puntje ingekort (mag ook vast niet als je de regels er bij pak).

Op mijn marathon wagen, concours wagen en bekende shetland sulky kan ik zo'n ding echt niet kwijt, langs de weg heb ik wel altijd een hesje aan. Gezien word ik wel, maar het is niet volgens de regeltjes.

naomi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:37

Mooie oplossing! Ik heb mijn man laten knutselen, en ik kan dat onding met 2 vleugelmoertjes verwijderen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:39

ziet er goed uit. Ik rijd zelf niet aangespannen maar snap eigenlijk nietw aarom zoveel mensen hem niet hebben, ook in dit topic. Op de weg ben je toch veel beter zichjtbaar zo, en wat is er nu belangrijker dan je eigen en je paard zijn veiligheid?

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:55

Op de weg ben je toch wel zichtbaar. Een fietser zie je ook goed fietsen, dus om een aanspanning kun je niet heen.
Ik had hem achterop mijn bokkussen geplakt, mag officieel ook niet. Eigenlijk moet hij helemaal achterop je rijtuig aan de linkerkant geloof ik. Precies daar waar je dan elke keer je benen open haalt als je op of af stapt Clown

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 09:13

laura2span schreef:
Op de weg ben je toch wel zichtbaar. Een fietser zie je ook goed fietsen, dus om een aanspanning kun je niet heen.
Ik had hem achterop mijn bokkussen geplakt, mag officieel ook niet. Eigenlijk moet hij helemaal achterop je rijtuig aan de linkerkant geloof ik. Precies daar waar je dan elke keer je benen open haalt als je op of af stapt Clown

Zichtbaar ben je altijd wel, vind ik ook. Als het schemerig is wil ik (of groom) nog wel eens zo'n hesje aan doen, maar op zich zien ze je toch wel. Bij mij kan ie ook alleen achterop het bokkussen, linksonder is gewoon geen plek. Zou niet weten hoe ik em daar moet vast maken. Zoals ik em nu heb hangen is het ook "strafbaar", en als degene achterop gaat staan ipv zitten, dan zie je dat ding ook niet! Maar, hij zit er nu op en als ik weer wordt aangehouden moet het met lief lachen ook lukken om een bekeuring te ontlopen. Maar, ze zijn wel zeikerig bij ons hoor, is het de politie niet, dan krijg je van de boswachters wel een bekeuring voor iets onbenulligs ... zou dat komen omdat het bos bij ons bekend staat als "homo-bos"? Schijnheilig Verward

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:17

Wat ben ik tevreden dat we in België genoeg hebben aan de klassieke rode driehoeksreflectoren... Lachen

Groeten, SuSEQ

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 10:04

Verhuizen naar Belgie... dat is natuurlijk ook een oplossing Haha!

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:01

Mooie oplossing zo Haha!

laura2span schreef:

Haha, dat meen je niet ROFL geweldig.

Wij hebben er ook geen 3hoek opzitten. Alleen met het koetsiersbewijs maakte we er tijdelijk 1 op. Wel hebben we achterop 2 fietslichtjes zitten die in het donker aankunnen, daarnaast hebben we dan reflecterende hesjes aan. Dus opvallen doen we wel Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:23

mriekie schreef:
Mooie oplossing zo Haha!

laura2span schreef:

Haha, dat meen je niet ROFL geweldig.

Wij hebben er ook geen 3hoek opzitten. Alleen met het koetsiersbewijs maakte we er tijdelijk 1 op. Wel hebben we achterop 2 fietslichtjes zitten die in het donker aankunnen, daarnaast hebben we dan reflecterende hesjes aan. Dus opvallen doen we wel Haha!

Fietslichtjes heb ik meestal ook mee (met de oude wagen), 2x wit voor beide zijden aan de voorkant, en 2x rood voor beide zijden achterkant. Ik zat alleen steeds te klooien met de bevestiging; in de fietsenwinkel kreeg ik bij elk lampje wel een bevestigings'dingetje', van kunsttof, die schroefden we dan maar op de kar. Maar dat is wel weer moeilijk lampje er vanaf halen en bovendien kun je ze dan weer héeel moeilijk uitzetten.

Hoe heb jij die lichtjes bevestigd? Ik zoek nl. nog steeds naar een handige oplossing. Het hout van het voorschot is vaak te dik om ze met dat achterklipje er over heen te schuiven.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:34

Ik heb de lichtjes bevestigd met het bijgeleverde systeem. Aan de voorkant was het systeem iets te groot, maar met een extra stukje rubber er tussen was dat opgelost. aan de achterkant zit er een mooie stang die dik genoeg is.
Ook heb ik geen problemen met ze eraf halen. Ik laat ze gewoon de hele winter zitten Clown en nu rij ik niet meer in het donker naar menles dus zijn ze er weer helemaal afgeschroefd.

overigens heb ik ze niet bij de fietsenwinkel gekocht, maar gewoon bij de Action. Clown

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:45

ah, action is vast een stuk goedkoper daarin ja Knipoog
hmm... ik kreeg ze er toch echt moeilijk af... misschien een ander systeem dan oid...

Probleem hiero was dat de wagen meestal gewoon buiten staat, met regen wel onder een groot afdekzeil, maar heb wel eens vergeten de lichtjes eraf te halen en nouja, dan waren ze helemaal volgelopen met water Clown Dus eerst dan weer laten drogen en dan maar hopen dat ze het nog deden...

Ik had ze meestal wel gewoon 'voor de zekerheid' bij me in de wagen.... je weet maar nooit, heb weleens een lekke band moeten verwisselen terwijl ik in de winter best ver van huis was... dat is dan in het half donker terug rijden en dan ben je blij dat je de lampjes bij je hebt.

Ook zomers gaan ze meestal gewoon mee, puur 'voor het geval dat'.

Zijn er trouwens ook speciale lichtjes verkrijgbaar, speciaal voor menwagens? (en dan bedoel ik geen koetslampen oid Knipoog )

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:00

mriekie schreef:
overigens heb ik ze niet bij de fietsenwinkel gekocht, maar gewoon bij de Action. Clown

Jaaaaa, die heb ik ook Haha! Haha!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:05

Ik heb Sart E-line fietslichtjes voor en achter. De rode zijn met bijgeleverd houdertje bevestigd aan een buis. De witte heb ik met enkel de klem waar het lichtje inpast bevestigd aan een bout van ongeveer 15 cm. Die zit in de lamphouders. Meestal zitten ze in een doosje in de opbergruimte onder de bok...

Groeten, SuSEQ