[AR] Ot @ Horse Driving Bussloo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Ot @ Horse Driving Bussloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 13:11

Een béetje heel erg laat, maar ik heb pas geleden een paar héle mooie foto's gekregen op cd van mijn groom van Horse Driving Bussloo 2007, en die wilde ik eigenlijk toch even met jullie delen.

Ik moet zeggen dat de kwaliteit v/d foto's flink achteruit is gegaan door het uploaden bij mijnalbum.nl maargoed, ik heb er igg 2 uitvergroot gekregen in een prachtige lijst Bloos

Het resultaat van deze dag: We reden een nette dressuurproef met 312 punten, vaardigheid foutloos ruim binnen de tijd, en marathon ging ook perfect, niet eens gediskwalificeerd Vork Dit was onze eerste marathon, en dan gelijk 6 hindernissen onthouden is nog best wel moeilijk. We zijn nu weer volop aan het trainen voor een paar indoor-wedstrijden en het nieuwe outdoor-seizoen, om in de hindernissen ook meer galop te rijden, voor deze marathon deden wij het nog allemaal even rustigaan in een vlotte draf met af en toe een galopje op de lange lijnen.

Ik weet niet meer precies in welke hindernis, maar mijn groom heeft ons gered van een diskwalificatie, ik reed namelijk een verkeerd poortje in (wilde volgens mij naar C maar nam die vanaf de verkeerde kant), zij riep 'hoooooooooooh!!! STOPPEN!!!!', en gelukkig kon ik Otje nog net optijd laten halthouden, waarna ik haar heel netjes een paar pasjes achterwaarts kon krijgen. Draaien, gas, en vanaf de andere kant er in Haha! Wat was ik blij dat ze inmiddels goed achterwaarts kan gaan.

Nou, hier dan maar even een paar foto's Knipoog

Met deze wagen rijd ik trouwens niet meer; behalve dat het lamoen achteraf érg gevaarlijk vast bleek te zitten (wat een aantal weken later resulteerde in een ongeluk), waren deze autobanden toch niet ideaal voor mijn pony. Deze wagen leende ik van iemand, nu heb ikzelf een andere wagen gekocht, zelfde model, maar dan met spaakwielen, wagen moet nog wel even aangepast worden voor de wedstrijden

1. Tijdens de dressuurproef
Afbeelding

2. Dansend haar v/d pony, maar nog wel een beetje gespannen
Afbeelding

3. Deze prachtige foto kreeg ik dus uitvergroot in een mooie lijst. De kwaliteit is hier niet zo goed te zien, maar het toont echt als een professionele foto, ook in combi met die mooie achtergrond
Afbeelding

4. ... En de vaardigheid. Onze prioriteit lag ook hier weer bij foutloos blijven ipv. in galop overal doorheen crossen, het parcours had ook best wat instinkers...
Afbeelding

5. Mooi uitgestrekt drafje, alhoewel ik er nog wel ietsje meer uit had kunnen rijden
Afbeelding

6. ohoh.... ik moet natuurlijk ook nog even door de finish Bloos
Afbeelding

7. En na het draftraject kwam de marathon Haha! Heerlijk, die wendbaarheid
Afbeelding

8. Pas toen ik deze foto zag, had ik in de gaten dat ze best nog wel scherp kan wenden... Vork Was me op de bok in het geheel niet opgevallen...
Afbeelding

9. Huppa! Voetjes van de vloer, snel weer naar de uitgang!
Afbeelding

10. Niet echt een mooie foto, ik mis nl. het hoofd van mijn pony Koe Maar toont wel goed haar uitgestrekte draf, en hier loopt ze ook echt mooi over haar rug
Afbeelding

Even een galopje tussen de hindernissen door:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-J6AXISUS.jpg

11. Mijn houding op de wagen is soms bagger....
Afbeelding

12. Tenslotte de waterbak, best zwaar voor haar, ze had ongelovelijk hard gewerkt in de vorige hindernissen, de wallen waren best glad, en die zware autobanden hielpen ook niet echt mee... op de film is ook duidelijk te zien dat ze hier best moeite mee had om weer uit het water te komen.

Aan één kant van het water, hadden ze een fontein gemaakt die best wat water rondsproeide. Daar onder door was wel het snelste om bij poort F te komen. Bij verkennen goed bedacht: 'ach, dat doet ze vast wel, doet ze het niet, dan gaan we er wel omheen'. Haha! en ja hoor; waar vele pony's weigerden verder te lopen, liep mijn superpony gewoon onder de spoeier door. Heerlijk verkoelend, dat water.

Zoek de aanspanning Clown
Afbeelding

13. Uit het water....
Afbeelding

14. http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZUKIYB6I.jpg

15. http://www.mijnalbum.nl/Foto-VER3AGAX.jpg

16. Afbeelding

17. Yeeeeeeh! We zijn klaaaaar! Haha! op naar de finish!
Afbeelding

Al met al was het een zeer geslaagde dag, zowel pony, ik als groom hebben veel plezier beleefd aan deze wedstrijd, en volgend jaar zijn we zeker weer v/d partij!

Dennis

Re: Ot @ Horse Driving Bussloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:36

Gave foto's hoor!!!!! Ziet er netjes uit.

En het juiste materiaal, dat komt over een paar jaar vanzelf Lachen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 13:39

Dankje Ciska Lachen

qua tuig heb ik niets te klagen hoor, tuig is echt van prima kwaliteit, het is niet zo'n goedkoop tuig dat hier niet voor geschikt is.

Deze wagen werd mij meerdere malen te leen aangeboden, omdat mijn eigen houten recreatiewagen hier natuurlijk vérre van geschikt voor is.

Maar inmiddels hebben we dus een andere wagen aangeschaft, wel geen marathonwagen natuurlijk (tsja, budget he...) maar hij zal met wat aanpassingen prima voor de basissport te gebruiken zijn. Lachen En waar ik nu wel achter ben; alles beter dan zware, logge, érrug lelijke autobanden.

Ik stap zowiezo voor geen goud meer op bovenstaande wagen.

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:43

Wat leuuuk! Die ott! *LOL*
Ziet er netjes uit zeg!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:01

Waauuw stoere Otje Haha!, wat een topper he!

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:10

Mooie foto's!! Volgend jaar weer?

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:29

wat ziet het er ontzettend stoer uit zeg! Cool
en handig zon groom die je toch op het laatste nippertje de goede weg wijst! *LOL*

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:15

gaaf zeg! foto's zijn mooi gelukt toch, en ze doet het erg goed

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:57

mooie foto's hoor. vooral die uitvergrote foto! ots manen zien er indd prachtig uit.
volgend jaar gaan we weer hè Knipoog

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:25

Ziet er mooi uit Joyce!
Is de nieuwe kar lager kwa zit? vind deze nl erg hoog voor de pony...

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:35

leuke foto's Joyce! Je krijgt de smaak te pakken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 12:56

@ Kelly en Esmee: Bedankt Lachen Omdat wij de dag van te voren aankwamen en ook direct bleven slapen met een groep mensen, heeft Suzanne (buurmeisje en bijrijdster) Ot's staart gewassen, en met staartbandage etc. op stal gezet. Heeft ze echt supernetjes gedaan, staart was weer mooi wit Lachen

@ Renate: Ja zéker volgend jaar weer Haha! *alleen ga ik dan ook écht doen wat mij stiekum gezegd werd door de organisatie, een klein beetje smokkelen in het draftraject, omdat er een stuk héeeuuul blubberig was en arme ot tot haar knieeen wegzakte*

@ Sjulie: Dankjewel Lachen Inderdaad erg handig, maarja, daar is ze tenslotte voor, he? Bloos Mirjam rekent de tijden per traject uit, hanteert tijdens de trajecten dus ook de stopwatch, kijkt ondertussen op welk tijdstip we het beste kunnen optuigen en beginnen met losrijden, onthoud het parcours voor mij, geeft aanwijzingen, neemt ook op losrij-terrein even leidsels over, etc. etc. Zonder groom geen wedstrijd, daar ben ik allang achter Haha! Ik zie het nu ook echt als een teamsport met pony, groom en menner zelf.

@ Elinax21: Zijn inderdaad mooi gelukt, maar is ook echt een goed toestel, waarmee die foto's zijn gemaakt Lachen Toch altijd jammer dat door het uploaden bij mijnalbum.nl de kwaliteit zo ver terugloopt...

@ Elien: Zeker, en dan ga ik ook zéker even tijd vrij maken om medebokkers als jou, renate etc. te zien rijden Lachen Liep dit keer beetje chaotisch omdat ik op het laatste moment ook zelf 's ochtends moest groomen bij dressuur/vaardigheid bij iemand.

@ BD: De 'nieuwe' wagen (overgekocht van mede-bokker uit limburg helemaal Clown ) is eigenlijk precies hetzelfde model, volgens mij is de zit ook precies hetzelfde, alleen is volgens mij de bokkussen van deze zwarte wagen iets hoger (= zelfgemaakt). In verhouding moet je inderdaad even wennen, maar ik moet zeggen dat dit mij beter bevalt dan er echt 'achter' zitten, ik heb nu véeel meer overzicht, en kan ook goed zien of ze wel mooi inbuigt in wendingen, en qua stelling e.d. Daarbij zit ik hier ook iets meer gestrekt met mijn benen, en vind ik deze wagens fijner voor mijn rug (al moet ik nog wel leren om echt tégen de leuning aan te zitten, en niet helemaal kromgebogen op de wagen).
Niets gaat natuurlijk boven een luxe marathonwagen, maar helaas heeft niet iedereen direct dat budget.... Knipoog

@ Sumic: Dankje! Haha! en ja, ik krijg zéker de smaak te pakken, en met mij ook mijn groom en mijn pony. We vinden het alledrie even prachtig om wedstrijden te rijden, al merk je snel genoeg dat een menwedstrijd toch veel meer werk met zich mee brengt dan een wedstrijd ohz. Maar, dat nemen we voor lief Lachen Nu heb ik ook echt weer wat om naar toe te werken, een echt doel voor mijn trainingen.

Trouwens, gefeliciteerd met je verjaardag Haha! zie weer eens zo'n leuk cadeautje staan.

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:28

JoyCiej007 schreef:
@ Renate: Ja zéker volgend jaar weer Haha! *alleen ga ik dan ook écht doen wat mij stiekum gezegd werd door de organisatie, een klein beetje smokkelen in het draftraject, omdat er een stuk héeeuuul blubberig was en arme ot tot haar knieeen wegzakte*

Dat werd ons onderweg toegeroepen door een andere combinatie Haha! , ik heb dus vrolijk over het fietspad doorgereden Bloos.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 13:48

Renate1970 schreef:
JoyCiej007 schreef:

Dat werd ons onderweg toegeroepen door een andere combinatie Haha! , ik heb dus vrolijk over het fietspad doorgereden Bloos.

Ja, mij is het min of meer op het hart gedrukt door zelfs de organisatie en mensen v/d jury.... Maar probleem is, het was mijn allereerste keer, kende daar dus de omgeving ook niet echt, en eigenlijk was ik veels te bang, als ik over het fietspad ging, dat ik dan de weg zou kwijtraken en tsja dan heb je hélemaal niets meer. wist ook niet precies waar het was, maar daar kwam ik dus vanzelf achter...

Arme ot... nouja, we waren inmiddels al bezig, dus tsja... groom maar v/d wagen 'gestuurd' Bloos (gaf ze zelf ook al aan) en flink met de stem aangemoedigd. Het arme paardje had het best zwaar, en mijn groom maar meerennen (ja ik ging er in draf doorheen, zo snel mogelijk, want hoe langzamer je gaat, hoe zwaarder voor de pony) en ondertussen tijden roepend Clown

Wat ik dan niet snap he, als het door de organisatie e.d. al min of meer wordt gedoogd dat mensen daar een stukje 'smokkelen', wáárom maken ze dat stuk dan niet óf beter begaanbaar (denk aan houtsnippers oid), óf doen ze gewoon dat stuk v/h traject niet over het fietspad?
heb dat ook achteraf even aangekaart hoor, bij de organisatie. Ontzettend leuke wedstrijd, alleen dat pad is écht niet begaanbaar voor kleine pony's en shetten... En mensen zoals ik, die daar voor de eerste keer rijden, zijn dan wel bang om van de route af te raken.

Hoop dat ze er voor aankomend jaar wat mee gaan doen... want het schijnt ieder jaar zo blubberig en onbegaanbaar te zijn. Al was het wel een goede krachttraining voor ot Clown Sigaar

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:59

ik ken die wagen hij is van die meneer die switch bij je heeft gebracht. tenminste zijn dochter reed er altijd mee met haar witte shetlander, eerder ook altijd op bussloo. bussloo is de wedstrijd van het jaar voor ons (alleen dit jaar niet), wij slapen dan meestal zaterdag op zondagnacht bij de familie T (waar die wagen dus van is) in de tent/vrachtwagen of caravan. het is dan heeeeel gezellig met de organisatie 's avonds, ik kan je wel aanraden om nooit snachts het parcours te verkennen (heb ik 1 keer gedaan in een melige bui). volgend jaar wil ik proberen zelf mee te doen in plaats van de groom te zijn.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 14:09

lammie2701 schreef:
ik ken die wagen hij is van die meneer die switch bij je heeft gebracht. tenminste zijn dochter reed er altijd mee met haar witte shetlander, eerder ook altijd op bussloo. bussloo is de wedstrijd van het jaar voor ons (alleen dit jaar niet), wij slapen dan meestal zaterdag op zondagnacht bij de familie T (waar die wagen dus van is) in de tent/vrachtwagen of caravan. het is dan heeeeel gezellig met de organisatie 's avonds, ik kan je wel aanraden om nooit snachts het parcours te verkennen (heb ik 1 keer gedaan in een melige bui). volgend jaar wil ik proberen zelf mee te doen in plaats van de groom te zijn.

Dat klopt helemaal.... ik stuur je wel even een pb.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:27

je hebt pb terug

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:44

Zie net je topic Joyce!
Wat een leuke foto's Lachen Ze deed 't goed zeg!

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:57

Leuk om dit even hier te zien! Ik vond het ook echt super leuk om te groomen. Wel vermoeiend 2 dagen lang...

Maar ik hoop dat we nog aan een indoor mee gaan doen, vooral vaardigheid is 1 van me favorieten...helaas mag ik dan niet zo heel veel doen. Maar ik kan al netjes binnenmonds praten Tong uitsteken

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:27

hee joyce,

beter nog te laat dan nooit he;)
erg mooie foto's en otje is een leuke pony zeg.
Inderdaad mooie manen zeg!! olilly heeft nu het kapsel ban een fjordje:p alles was kapot gegaan namelijk..
veel succes nog verder met het mennen!!!!!!
heeeeeeeeel misschien ben ik er volgend jaar ook wel:P..
Maar mag je trouwens met een sulky ook meedoen? of is dat te zwaar in bijvoorbeeld die modder?

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:28

Erg leuk shetlander!!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:58

Larissa2 schreef:
hee joyce,

beter nog te laat dan nooit he;)
erg mooie foto's en otje is een leuke pony zeg.
Inderdaad mooie manen zeg!! olilly heeft nu het kapsel ban een fjordje:p alles was kapot gegaan namelijk..
veel succes nog verder met het mennen!!!!!!
heeeeeeeeel misschien ben ik er volgend jaar ook wel:P..
Maar mag je trouwens met een sulky ook meedoen? of is dat te zwaar in bijvoorbeeld die modder?

als ik het goed heb, mag je volgens het regelement met een sulky alleen aan de dressuur en vaardigheid deelnemen.

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:14

Ok bedankt. Ga dat wel eens uitzoeken tegen die tijd.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 15:44

@ Eline: Dankjewel! Lachen Mirjam is en blijft natuurlijk (Ja toch mirjam??! Clown ) mijn enige echte hoofdgroom, maar miste toch wel een beetje extra grooming hoor, je hebt me prima geholpen op de Shetlandmendag in Voorst Bloos

@ Mirjam: Zeker was het vermoeiend, maargoed, alsof wij die nacht erg veel slaap hebben gehad... Sigaar Volgend jaar gaan we het zeker anders doen, op ónze manier, heh? Knipoog
Natuurlijk staan er ook weer indoors op het programma; wilde eigenlijk in januari in Wenum-Wiesel rijden, en dan weer het 'nationaal kampioenschap' in Haarle Lachen Kan niet wachten om onze nieuwe wagen te gaan opknappen, en natuurlijk zal er extra rekening met jou gehouden worden Bloos
Idd; in binnenmonds praten ben je érrug goed, maarja, wat wil je ook met af en toe zo'n tuthola op de bok die zo kippig kan zijn en de route weleens helemaal vergeet Clown

@ Larissa: Dankjewel! Lachen Over een tijdje misschien een concurrente er bij? Met een sulky marathon rijden kan natuurlijk niet, maar volgens mij zijn op bepaalde wedstrijden (zoals de indoors) wel sulky's toegestaan, vaardigheid, dressuur en speel-uw-spel zijn volgens mij redelijk te rijden met een sulky.
Jammer dat Olilly haar manen zo kort heeft! Wens je heel veel succes met het beleren van Olilly verder Lachen

@ Nando: Dankjewel Haha! Hoevaak ik wel niet hoor dat het net zo'n mini-haflinger is..... Vork

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:53

Je roept maar hoor Knipoog

Totdat ik met mijn superrr Bles kom haha Tong uitsteken