Mijn zenuwen waren dit keer ook echt niet meer normaal, wat een stress
Er is trouwens ook nog een leuk VN-berichtje geschreven door een andere bokker en ook ik heb daar een stukje voor geschreven.
[VN] De Strijd der Districten, twee Bokkers vertellen
Nou, we mochten dan (eindelijk) de piste in. Wat was dat al een mooi moment, zeg. Al die supporters op de tribune, en dan nog een groom die ze nog meer opjut haha.
We merkten wel dat de pony’s niet net als anders waren, ze vertrokken minder snel na de hindernissen en hadden minder tempo. Dit is natuurlijk totaal niet gek, al die indrukken en de warmte in de piste. (Een van de pony’s is vorig jaar ziek geweest, hierdoor is hij minder qua ademhaling). Bij de laatste hindernis was ik dan ook de druk van de pony’s kwijt, hierdoor begonnen we te slingeren en konden we een balletje op 12 niet laten liggen..
Het begin van de tweede manche verliep weer goed! Toen kwamen we bij hindernis 7 en dan gebeurt er iets dat verschrikkelijk is om net hier mee te maken, een balletje met de zweep eraf getikt... Voor de rest verliep alles nu soepel, de tweede manche was dan ook 8 secondes sneller dan de eerste manche!
Verder ben ik super trots op de pony’s! We hebben het toch geflikt om hier mee te mogen rijden, en dat na nog niet eens een jaar samen te rijden.
En dan nu de foto's :

Wel heel gaaf gereden, mag je trots op zijn!