Vóór onze mencarrière heeft Kanway 7 jaar gekoerst op de drafbaan (en 150.000 euro verdient) en hij is klasse 3 startgerechtigd in de endurance.
Helaas was de voorbereiding zeer slecht: ik heb 6 weken met mijn arm in het gips gelopen en kon dus niet mennen. Hij is wel door anderen een beetje gereden onder het zadel. En daarna kreeg Kanway een flinke hoefzweer, dat is nu 3 weken geleden en eigenlijk was hij nog maar een paar dagen hersteld dus het was spannend of we überhaupt konden starten op de Hippiade. Gelukkig was hij goed en konden we toch onze titel gaan verdedigen!
Op de Hippiade stond hij voor het eerst sinds 3 weken weer voor de kar. Dus het was spannend hoe hij daarop zou reageren... Maar dan komt zijn ware aard boven: hij gáát er gewoon voor en weet wat hem te doen staat! Wát een fantastisch karakter heeft dat paard toch!

Het basisparcours hebben we foutloos en binnen de tijd afgelegd. Omdat het een lastig parcours was én de tijd krap stond mochten er niet zo heel veel mensen door naar de barrage.

In de barrage moest ik als eerste starten. Dat vind ik een nadeel, omdat ik me dan niet kan richten op de verrichtingen van een ander. Dus ik ben gegaan voor alles of niets: vol gas en met veel risico. Helaas wat teveel risico, want ik heb er één balletje afgereden helaas. Dat heeft mij de winst gekost en ik moest genoegen nemen met de titel van Reservekampioen ZZ Vaardigheid 2015.
Maar goed, gezien de voorbereiding ben ik ook hier dik tevreden mee.
De huldiging, gewoon zonder oogkleppen en met een trensje staat hij als hengst tussen de andere paarden:

En weer lekker thuis: heerlijk in zijn eigen weiland direct naast de andere paarden. Als volwassen, dekkende hengst is dat totaal geen probleem en ook thuis is het een heel makkelijk en fijn paard om te houden.