Afgelopen weekend was het zover;
We mochten proeven aan een van de mooiste internationale wedstrijden; Beekbergen!
Dmv sponsoring van de provincie Gelderland kregen de Gelderse leden van het Perspectieven team van de KNHS de kans aangeboden om mee te rijden; en zo'n kans laat je zeker niet voorbij gaan!

Wat snelle info:
Noran: Welsh A, ruin, 10 jaar 1.16 (V. Vechtzicht's Hy-binder)
Jimmy: Welsh A, ruin, 6 jaar, 1.17 (V. Oldenzijlsters Action Man V.V. Vechtzicht's Hy-wel
Sylvester: Welsh A, ruin, 11 jaar, 1.16 (V. Ceulan Simwnt)
Op dag 1 reden we de dressuur; spannend in zo'n 50x100 baan, met 5 juryleden, een tribune met mensen en dan ook nog de proef uit het hoofd voor het eerst!
2.

3. De 1e gebroken lijn

4. Richting de middendraf

5. Verzamelde draf; volte 20 meter in 1 hand

Een fijne proef, tevreden bondscoaches en nog zeker enkele verbeterpunten. Gezien het span nog geen jaar samen loopt ben ik onwijs trots op die 2 samen.
Jonge Jimmy doet het super en Noor is een top leermeester. Samen word het steeds meer een echt span.
In de dressuur een hele nette mooie 2e plek in ons groepje en 1e als ik in 2 span pony had gereden, mooie punten op protocol en ook wat werkpuntjes!
Dag 2; de marathon!
7 pittige hindernissen op een relatief kort traject. Vooral 1 en 7 waren pittig, dus goed opletten!
Natuurlijk even knuffelen met mijn ventje

*Klik*
H1, 3e snelste tijd vd dag!
H3
6. Koppies erbij!

7. De hindernis op een bult, vrij zwaar en krap dus sturen en schakelen!

8. De waterbak was flink diep, maar wat bleven ze buffelen!

9.

10. Beide pony's de oren erop!

11. En tussendoor natuurlijk weer verder met wegtraject

12. H5 die niet lekker ging, na de waterbak had Noor toch wel wat schrik denk ik van het diepe water en was er niet helemaal bij met koppie waardoor we bijna door een foute poort gingen, gelukkig snel stil, achterwaarts en weer verder!

Een gaaf filmpje gefilmd door Hoefnet (Gem @ Bokt heeft gefilmd!) van de mooie waterbak!
Vanaf 4:05!
De marathon gewonnen!

Daardoor na de 2e dag ook de leiding over genomen en ook een mooie voorsprong voor de vaardigheid kunnen pakken!
Dag 3; Vaardigheid
Een mooi parcours met mooie wendingen waarbij het schakelen en controle van zeer groot belang waren.
De ultieme test voor Jimmy en Noor om nu de trainingen nu in de ring te laten zien. En dat deden ze; wauw. Als enigste van ons groepje (en 5 van de hele wedstrijd die foutloos binnen tijd waren) foutloos binnen de tijd. Het was puur genieten hoe ze het oppakten; gaan wanneer het moest, en ook snel weer terug en als een blok lopen!
Wat een opluchting, blijdschap door de finish! Wat was, nee, bén ik trots op ze!
13. Flink tempo om de tijd te kunnen halen; maar ook netjes terug om de ballen te laten liggen!

14.

Filmpje, tip; even op 720p. zetten in het tandwieltje
Daarmee onze 1e plek kunnen behouden, super trots op mijn kleine krachtpatsers! Wát een gave ervaring om zo mee te mogen rijden; we hebben een hoop geleerd en gezien, 3 super dagen!
En ons groepje perspectieven; een super leuk leerzaam weekend om eens te rijden tussen al die grote meesters!
Mijn kleine stoere mannen; 3 jaar terug werd me steeds gezegd dat als ik verder wou grotere pony's moest kopen en ze doen het toch maar ff!

Het heeft ons zeker aan het denken gezet om verder te kijken en misschien dan volgend jaar die stap naar internationaal echt te gaan zetten, wie weet hoe het allemaal gaat lopen; dit smaakt zeker naar meer!
Voor nu eerst maar eens op naar het NK eind augustus in Haaksbergen; met een flink pittig deelnemersveld beloofd dat een mooie strijd te worden!