Zaterdag was het tijd voor de indoorkampioenschappen waar we ons voor geselecteerd hadden.
Voor de niet menners; ons district (Oost) bestaat uit Gelderland, Overijssel en Flevoland, een soort Regiokampioenschap dus waar je je dmv 4 selectie's voor kunt selecteren.
(De mooie foto's zijn gemaakt door Vivian Hesen)
Allereerst; Jimmy.
Welsh A, 1.17, ruin, 5 jaar en nu 5 maanden in mijn bezit.
(V. Oldenzijlsters Action Man. V.V. Vechtzicht's Hywel)
Jimmy komt uit in L dressuur.
1.

2. Eind van de gebroken lijn

3. Halthouden. Waar ik toch wel trots op ben, want achterwaarts ging de eerste paar keren heel vluchtig en nu mooi met rust, hij groeit zichtbaar.

4.

5. Van hand veranderen in middendraf, nog niet het sterkste punt, maar gaat steeds wat beter.

6. Klein dapper ventje!

En wat bleek; 205,5 en 203,5 punten, dus gemiddeld 68,17% en hij werd Districts Kampioen

Niet verwacht in dit deelnemersveld en hij reed hier pas zijn 5e wedstrijd, hij kijkt nergens naar en doet gewoon super braaf z'n ding. Helemaal leuk.

Daarna de beurt aan Sylvester.
Was niet zo'n succes, hij was gestresst, en kreeg het pas halverwege er een beetje uit. Kan gebeuren, stond ook op het protocol.
Hij komt uit in klasse M (met ruim de punten voor de Z, maar het is altijd weer afwachten haha)
Toch nog wel een mooie foto, mijn hoofd was naar m'n moeder want ze zei A halthouden ipv X, maar t was wel X haha.
7.

De beurt aan Noran & Jimmy.
Dit span liep hier pas hun 3e wedstrijd, dus het blijft nog wat aftasten en ondanks dat het al heel fijn loopt moet het natuurlijk nog meer gaan spannen, maar dat kost tijd. Ben al maar wat blij dat ze zo lekker braaf rondlopen.
Noran; 9 jaar, ruin, 1.16 en V. Vechtzicht's Hybinder
Jimmy; Zoals hierboven
Zij komen uit in de klasse L dressuur
8.

9. Middendraf, hier zie je dat ze dat samen soms nog lastig vinden en dus wat steun zoeken bij elkaar, maar de overgangen gingen prima dus 2x een 7

10.

11. Volgens mij gebroken lijn inzetten. Goed voor 2x een 8

12. Halthouden (7 en 7,5) en achterwaarts (8 en 7) Jimmy staat net al teveel in de achterwaarts modus haha. Maar braaf stilstaan samen is al top.

13.

En bleek dat zij 206 en 205 hadden; 68,5%!! En dus Districts Kampioen en ook nog eens hoogste score over de hele dressuur

Zo trots op deze ventjes!
14. Ook nog even een mooie foto van de training bij de bondscoach.

Ook leuk om te zien; Jimmy 5 maandjes terug tijdens ons 1e ritje, lekker rond propje met de manen gekort want die zagen er niet uit haha.
http://i210.photobucket.com/albums/bb19 ... 5027_1.jpg
En even lekker genieten van de pony hoefjes samen over de weg

En Noran vind het altijd wel leuk om even lekker te showen.
Helaas nog niet het filmpje van deze wedstrijd geupload. Maar wel van zijn 4e wedstrijd 7 maart op onze club voor de liefhebbers;
https://www.youtube.com/watch?v=SYlQcSSXHrc
Mooie afsluiter van het indoor seizoen; op naar buiten, benieuwd hoe het zal gaan met Jimmy/Noran voor de dressuur/vaardigheid. Eefde-Gorssel word de eerste stop 18-19 april.