[AR] Prachtige hengsten voor de wagen, Pjotr en Clever

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Prachtige hengsten voor de wagen, Pjotr en Clever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 21:48

Eind 2013 kocht ik mijn droomhengst Pjotr, ik had hem in 2009 al eens gezien en de kans gehad om hem te kopen maar ik had toen gekozen dat niet te doen omdat ik destijds opzoek was naar een leuke kinderponytje voor mijn dochtertje en een drukke jonge hengst nou niet bepaald in die categorie viel :D. Toch bleef hij altijd in mijn hoofd als de mooiste pony die ik ooit gezien had en ik had altijd een beetje spijt dat ik hem niet gekocht had.
Toen ik hem 4 jaar later weer te koop zag staan heb ik direct gebeld en ben ik hem meteen gaan ophalen! En wat ben ik blij dat hij nu hier staat en van mij is!! Hij bleek ook nog eens een best populaire dekhengst te zijn en we kregen gelijk het eerste dekseizoen dat hij bij ons stond veel dekkingen voor hem van buitenaf, verdiend die ook nog wat voor ons hihi :D
De vorige eigenaar zei dat Pjotr bij hem voor het wagentje beleerd is en hij met hem gement heeft maar dat dat al een hele tijd geleden was, ik heb hem dus daar niet voor een wagentje kunnen bezichtigen en dit dus nooit gezien. Omdat het wel heel lang geleden was ben ik met hem aan de gang gegaan vanaf het begin, eerst longeren, sturen oefenen, daarna voor het wagentje (inmiddels begin 2014), dat deed hij allemaal prima en relaxt dus hij leek inderdaad vroeger goed beleerd. Ik heb hem toen maar een stuk of 4x voor het wagentje gereden, daarna begon het drukke dekseizoen en ik had ook nog twee andere paardjes waarmee ik actief wedstrijden mende dus ik ben niet verder gegaan met Pjotr.
Omdat ik dit jaar besloten heb te stoppen met menwedstrijden en menlessen (allemaal ivm zwangerschap en het krijgen van een baby dit jaar), dus mijn twee andere menpony's had ik al wat op rust gezet sinds begin dit jaar, niet meer zo actief aan het trainen voor wedstrijden met ze, geen menlessen meer, geen wedstrijden in de weekenden, dus ook weer meer tijd om wat meer met Pjotr te gaan doen!! We zijn weer begonnen vanaf het begin, longeren, sturen oefenen enz, en afgelopen weekend was het zover dat we hem weer voor de wagen gingen zetten na en jaar tijd! Ik kreeg daarbij hulp van Sabine (sappos van bokt) en mijn vriend. Pjotr deed het weer super alsof hij het dagelijks doet! Wat een toppony!
Ik moet even kijken hoelang ik zwanger nog door wil mennen, met een te dikke buik vind ik het risico te groot mocht er wat gebeuren en ik val van de wagen, nu zit de baby nog aardig beschermd en mijn pony's zijn braaf dus nu vind ik het nog wel kunnen. Hopelijk vind ik straks iemand die hem nog af en toe wil mennen als ik het niet meer ga doen, ik kan er dan nog wel achteraan fietsen ofzo :D en na de zwangerschap wil ik echt wat actiever met hem aan de gang en hem ook meenemen naar menles, dan zal hij misschien volgend jaar wel mijn nieuwe wedstrijdpony worden, we zien wel hoe het allemaal gaat :)

Pjotr heet officieel In de ban van Pjotr, hij is een 9,5 jarige valkpanterbonte goedgekeurde 1ste premie NAS hengst met een stokmaat van 1,20.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs met hoofd ver in de lucht is hij mooi :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sabine (sappos) heeft natuurlijk ook met hem gement :)

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil ook nog eens heel graag een ander borsttuig met hem uitproberen voor de wagen, de zilco empathy die ik ook gebruik bij een andere pony van mij, als het goed past en de druk goed verdeeld is lijkt me dit ook een heel fijn borsttuig voor hem. Misschien dat we komend weekend hem weer voor de wagen zetten en dan met dit borsttuig :)

Afbeelding

Daarna hebben we ook mijn andere hengstje Clever nog even ingespannen. Met Clever heb ik vorig jaar actief menwedstrijden gereden en wekelijks menles gehad. We zijn in enkele wedstrijden L dressuur met winst geklasseerd en Z vaardigheid met winst, daarmee heeft hij vorig jaar zijn sportpredikaat gehaald! Dit jaar ben ik dus gestopt met wedstrijden en menlessen en rij ik hem alleen nog zo af en toe recreatief, is ook wel lekker voor (vooral jonge) paarden om zo af en toe periodes met meer rust erin te hebben en dat komt dit jaar ook heel goed uit voor mij. Misschien dat ik volgend jaar weer met hem de wedstrijden in ga, maar misschien kies ik ervoor hem vanaf nu alleen nog af en toe recreatief te rijden en met andere pony's de sport in te gaan. We zien het wel.

Clever heet officieel Clever Red Spot van de Immetjeshoeve en is een 5,5 jarige vospanterbonte goedgekeurde 1ste premie NAS hengst met een stokmaat van 1,10.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk heeft Sabine ook met hem gement, eigenlijk de hele tijd hihi, ik wilde alleen even wat foto's van mij op de bok en de rest lekker achterop :P

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :)

Jasmijn159

Re: Prachtige hengsten voor de wagen, Pjotr en Clever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:52

Wat een prachtpaarden!

Goed om te zien dat je een cap draagt! :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:56

<3 Knappe Pjotr, ik vind het echt een gave pony.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:56

oeh wat is Pjotr toch knap <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:57

Wauw Pjotr voor de wagen, erg gaaf!! <3 <3 <3 Wat blijft dat een prachtige hengst om te zien.
Je hebt erg mooie dieren! Sappos, je hebt het prachtig vast gelegd :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:58

gaaf hoor!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:59

Gaaf hoor!
Cap vind ik top!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:00

Je hebt een stel super knappe mannen staan :+: en wat kan Pjotr toch fenomenaal draven. Ik kom van de zomer nog wel een keer langs hoor O:)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 22:01

Bedankt!

Ja ik draag altijd een cap en wil dat anderen die met mijn paarden mennen dit ook doen :), mijn vriend was natuurlijk weer eigenwijs :+ ik had hem voor hem ook klaargelegd maar hij was hem vergeten op te doen en wilde niet meer terug om hem te halen, volgende keer ga ik gewoon rechtsomkeert ~~}>
Het is een kleine moeite deze op te doen en kan flinke schade beperken.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:04

<3

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:07

Whuaaaa wat een prachtdieren! En wat lopen ze lekker!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:13

oooooowww waaauuwww!!!

Wat ben ik jaloers op jou :D:D:D Wat staan ze alletwee (vooral Pjotr haha :P) briljant voor de wagen :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 01:05

Wat een onwijs gaaf beessie die Pjotr! Jeetje! Geweldig.
Die ander is ook heel leuk! :j

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 01:46

Die draf :~

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 01:57

Oeh krijg bij het zien van de plaatjes ook weer zin om te mennen.
Knappe pony's, en wat lopen ze lekker ( in ieder geval zo ziet het eruit)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 08:25

Bedankt!
Ja ze lopen echt lekker, heel makkelijk, lekker voorwaarts en licht in aanleuning, dat zit er uit zichzelf al in, ik hoef er niet veel aan te doen ze zo te laten lopen, hele fijne pony's :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:46

wat een superstoere pony's!
ze lopen lekker te sjouwen!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:09

Prachtig!!

Blue_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:13

Wat een mooie pony's heb je voor je kar lopen.
Ziet er goed uit!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:33

Ziet er goed uit!! :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:34

Wat een mooi stel pony's heb je en wat is het plaatje af!!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:38

Je krijgt gewoon zin in mennen als je deze foto's ziet!!!
Knappe paardjes en mooi materiaal om mee te werken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:46

Oh Clever & Pjotr <3 ze zijn allebei prachtig maar oh ik vind Pjotr echt de allermooiste pony die er is. <3 schitterend, die wil iedereen wel in de wedstrijdring zien.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:12

Leuke appaloosa! En dan ook nog 1.20
Precies zo groot als onze welsh en een beetje hetzelfde type. Een pony maar in bouw een heel elegant paardje. En wat doet Pjotr het goed!! Dat blauw staat hem leuk hoor.
Op de 1 na laatste foto is het net of je een pony op schoot hebt :-)

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:13

Mooie plaatjes en wat een fijn dier