[AR] 15 km rit met mijn uk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tolbergfan

15 km rit met mijn uk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 23:40

Vandaag de eerste 15 km aangetikt met mijn knappe shet.
Hieronder een kleine impressie van onze rit.

Een reactie zou leuk zijn!

Menteam Rilora

Babbelientje

Re: 15 km rit met mijn uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 23:44

Wat een leuke pony zeg, heerlijke billen om tegenaan te kijken! :D

Vraagje: waarom heeft ie oogkleppen op? Kan ie niet zonder? En ik ben ook benieuwd, lijkt wel alsof ie soms wat onregelmatig loopt, in de draf. Alsof ie boven z'n tempo loopt en zelfs af en toe een paar galoppassen tussendoor maakt. Kan natuurlijk zijn dat ik het helemaal verkeerd gezien heb hoor!

Leuk dat je dit doet met je ukkie! :)

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 23:53

Leuk filmpje en brave pony! :j
Dat vreemde huppeltje viel mij ook op.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 00:06

Sterretje90 schreef:
Wat een leuke pony zeg, heerlijke billen om tegenaan te kijken! :D

Vraagje: waarom heeft ie oogkleppen op? Kan ie niet zonder? En ik ben ook benieuwd, lijkt wel alsof ie soms wat onregelmatig loopt, in de draf. Alsof ie boven z'n tempo loopt en zelfs af en toe een paar galoppassen tussendoor maakt. Kan natuurlijk zijn dat ik het helemaal verkeerd gezien heb hoor!

Leuk dat je dit doet met je ukkie! :)

Hij heeft oogkleppen op, omdat het een menpony is met een mentuig op, dit maakt haar net wat minder kijkerig voor achteropkomende voertuigen. Galop is onmogelijk. Ik rij met gps en rij een gemiddelde van 5 a 6 km. Check mijn andere onbewerkte filmpjes maar, een onregelmatige tik hoor je gelijk met haar ijzertjes. Wel speelt ze af en toe met haar bit, omdat ze een pluk gras had weten te plukken (wat eigenlijk niet bedoeling was) waardoor ze soms haar hoofdje omhoog doet.

Bedankt voor je reactie!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:06

Mooi filmpje. Hoe heet dat liedje trouwens?

Huppeltje koppel ik eigenlijk aan de vraag van de menner om meer snelheid. Ze kan dus niet harder en wil dan aangalopperen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:09

Waarom is een galopje tussendoor onmogelijk??
Omdat je met GPS rijd?

Leuk ritje! Was vast erg lekker!! :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:10

TS: erg leuk in elkaar gezet filmpje, volgens mij hebben jullie beiden genoten.
Wel vind ik de pony vrij onrustig met zijn hoofd, en lijkt het idd alsof hij of over zijn tempo loopt en daarbij letterlijk in de knup komt met zijn beenzetting, ofwel loopt hij onregelmatig.

Sterretje90: Oogkleppen zijn bij het mennen vrij gebruikelijk, ook al zijn er zat die zonder rijden. met of zonder, is eigen keuze en afhankelijk van de combinatie. Je vraagt toch ook niet bij iedere ruiter 'goh ik zie dat je een bit gebruikt, waarom? kan 'ie niet bitloos worden gereden?'.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:11

tamary schreef:
Mooi filmpje. Hoe heet dat liedje trouwens?

Huppeltje koppel ik eigenlijk aan de vraag van de menner om meer snelheid. Ze kan dus niet harder en wil dan aangalopperen.

Was ook mijn idee. No offence hoor TS, maar heb het idee dat je hem/haar idd onbewust toch iets over het tempo vraagt, waardoor het niet meer taktzuiver is.

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:16

JoyCiej007 schreef:
Wel vind ik de pony vrij onrustig met zijn hoofd, en lijkt het idd alsof hij of over zijn tempo loopt en daarbij letterlijk in de knup komt met zijn beenzetting, ofwel loopt hij onregelmatig.

Sterretje90: Oogkleppen zijn bij het mennen vrij gebruikelijk, ook al zijn er zat die zonder rijden. met of zonder, is eigen keuze en afhankelijk van de combinatie. Je vraagt toch ook niet bij iedere ruiter 'goh ik zie dat je een bit gebruikt, waarom? kan 'ie niet bitloos worden gereden?'.

JoyCiej007, ik heb echt nul ervaring met mennen, en wist niet dat oogkleppen zo standaard waren ;) Ik heb de indruk dat het voor de pony prettiger zou kunnen zijn zonder, maar dat kan ik natuurlijk helemaal verkeerd hebben, zeker als TS aangeeft dat ze dan te kijkerig is. Ik vroeg het omdat ik er geen verstand van heb. :)

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 00:19

JoyCiej007 schreef:

Heb toegelicht waar de onrust van het hoofd vandaan komt. Pony loopt niet onregelmatig, maar bedankt voor je bezorgde oplettendheid.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:33

Fijne menpony *\o/* heb je voor je wagen.
ze doet het lekker.

tipje, je hebt links en rechts niet evenveel druk in de leidsels. Je pony is linksgesteld. Ik denk dat het bij jou vandaan komt.
Je kan dat zelf oefenen door een soort mentoestel thuis te maken. Bijv. Door over een ladder je leidsels te laten lopen en aan beide uiteinden iets van gewicht te hangen. Ik gebruik 2 bitten. Je kan dan oefenen of je in de wendingen en op het rechte eind gelijke druk kan houden. Met en zonder zweep. Schouders en armen ontspannen.

en rijd af en toe eens met 1 hand om te checken of hij goed recht is.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:15

Brave pony zo in het verkeer! Daar heb je een fijn dier aan. Ik krijg niet het idee dat hij 'over zijn tempo loopt'. Wel zou ik zelf iets meer contact houden met de mond, ik zie af en toe een beetje waslijntjes. Wellicht wordt hij dan ook wat rustiger met zijn koppie, want nu krijgt hij ook wel erg de mogelijkheid om onrustig te zijn met zijn hoofd. Grote kans dat als je meer contact houdt (denk ook om gelijke druk!) dat die huppeltjes ook minder worden.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:21

Phoe, wat ben ik jaloers! Heerlijk zo'n fijne pony die nergens van op kijkt. Mooie omgeving ook :D

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 12:23

janouk schreef:
Fijne menpony *\o/* heb je voor je wagen.
ze doet het lekker.

tipje, je hebt links en rechts niet evenveel druk in de leidsels. Je pony is linksgesteld. Ik denk dat het bij jou vandaan komt.
Je kan dat zelf oefenen door een soort mentoestel thuis te maken. Bijv. Door over een ladder je leidsels te laten lopen en aan beide uiteinden iets van gewicht te hangen. Ik gebruik 2 bitten. Je kan dan oefenen of je in de wendingen en op het rechte eind gelijke druk kan houden. Met en zonder zweep. Schouders en armen ontspannen.

en rijd af en toe eens met 1 hand om te checken of hij goed recht is.

Kijk hier heb ik wat aan! Ze is idd links gesteld, had ik het laatst nog over met Dennis van Bokt.
Ik longeer haar nu wat insteniever, om beide kanten soepel te houden. Ik moet er wel even bij vermelden, dat ik in mijn ene hand nu mijn filmcam vast houd, en dat ook niet mee helpt. Heb in het verleden wel eens geoefend met gewichtjes. Misschien toch maar weer eens ophalen.
Bedankt voor je tip!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 12:25

Leffroi schreef:
Phoe, wat ben ik jaloers! Heerlijk zo'n fijne pony die nergens van op kijkt. Mooie omgeving ook :D

Van wortel of gras in de berm kijkt ze wel op hoor ; )

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:26

Tolbergfan schreef:
Leffroi schreef:

Van wortel of gras in de berm kijkt ze wel op hoor ; )

Maar daar gaat ze hopelijk niet van aan de kletter hahaha. Zulke pony's zijn goud waard!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 12:46

Het is ook werkelijk een pony met een gouden hartje! Haar goedheid waarmee ze alles oppakt. Hoop dat ze de 40 haalt!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:33

Wat een leuk filmpje. Leuk in elkaar gezet. En fijne pony.
Dat word genieten met mennen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:45

Wat een bekende omgeving :D, en goed in elkaar gezet filmpje om naar te kijken.
Lekker lopende pony heb je daar.

Wel stiemkum jaloersmakend hoor,kan niet wachten tot mijn uk weer voor de sulky kan.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:10

Lous schreef:
Wat een bekende omgeving :D, en goed in elkaar gezet filmpje om naar te kijken.
Lekker lopende pony heb je daar.

Wel stiemkum jaloersmakend hoor,kan niet wachten tot mijn uk weer voor de sulky kan.

Dat dacht ik ook toen ik het zag, toen dacht ik meteen leuk voor een shetlander menrit :)
Ik heb ook zo genoten van de mendurance rit route van Teteringen vorig jaar.
Kreeg meteen al weer zin hi hi hi *D {:} /3

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:12

Oh ja we hebben nog lang niet alle paden ontdekt. Heb overwogen mee te rijden met die mendurance, maar vond ons nog niet zo goed ontwikkeld, qua conditie. Wij stappen tussendoor ook heel veel...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:15

Je kunt nog zoveel verder en door naar Surae. :D Lekker rustig opbouwen.
Mijne gaat dat niet meer redden, die is de 20 jaar al gepasseerd.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:26

Surae wandelen wij vaak, maar om er vanaf stal zo heen te rijden, vind ik te ver...idd rustig opbouwen, ik rij vrij veel maar schommel tussen de 10 en de 12, dus 15 km voor nu ben ik trots op, ook een route die we nog vaker gaan rijden. Raak niet uitgekeken op de omgeving. Dank voor jullie leuke reacties!

Kaat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:45

Leuk filmpje Tolbergfan! Wat heb je toch een fijne pony!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 23:53

Kaat1 schreef:
Leuk filmpje Tolbergfan! Wat heb je toch een fijne pony!

Dankje! Hoop dat ze ook nog jaren mee gaat, heb meerdere pony's gehad door de jaren heen, maar Cherie schiet er toch wel boven uit ; )