Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sterretje90 schreef:Wat een leuke pony zeg, heerlijke billen om tegenaan te kijken!![]()
Vraagje: waarom heeft ie oogkleppen op? Kan ie niet zonder? En ik ben ook benieuwd, lijkt wel alsof ie soms wat onregelmatig loopt, in de draf. Alsof ie boven z'n tempo loopt en zelfs af en toe een paar galoppassen tussendoor maakt. Kan natuurlijk zijn dat ik het helemaal verkeerd gezien heb hoor!
Leuk dat je dit doet met je ukkie!
tamary schreef:Mooi filmpje. Hoe heet dat liedje trouwens?
Huppeltje koppel ik eigenlijk aan de vraag van de menner om meer snelheid. Ze kan dus niet harder en wil dan aangalopperen.
JoyCiej007 schreef:TS: erg leuk in elkaar gezet filmpje, volgens mij hebben jullie beiden genoten.
Wel vind ik de pony vrij onrustig met zijn hoofd, en lijkt het idd alsof hij of over zijn tempo loopt en daarbij letterlijk in de knup komt met zijn beenzetting, ofwel loopt hij onregelmatig.
Sterretje90: Oogkleppen zijn bij het mennen vrij gebruikelijk, ook al zijn er zat die zonder rijden. met of zonder, is eigen keuze en afhankelijk van de combinatie. Je vraagt toch ook niet bij iedere ruiter 'goh ik zie dat je een bit gebruikt, waarom? kan 'ie niet bitloos worden gereden?'.
JoyCiej007 schreef:TS: erg leuk in elkaar gezet filmpje, volgens mij hebben jullie beiden genoten.
Wel vind ik de pony vrij onrustig met zijn hoofd, en lijkt het idd alsof hij of over zijn tempo loopt en daarbij letterlijk in de knup komt met zijn beenzetting, ofwel loopt hij onregelmatig.
Sterretje90: Oogkleppen zijn bij het mennen vrij gebruikelijk, ook al zijn er zat die zonder rijden. met of zonder, is eigen keuze en afhankelijk van de combinatie. Je vraagt toch ook niet bij iedere ruiter 'goh ik zie dat je een bit gebruikt, waarom? kan 'ie niet bitloos worden gereden?'.
janouk schreef:Fijne menponyheb je voor je wagen.
ze doet het lekker.
tipje, je hebt links en rechts niet evenveel druk in de leidsels. Je pony is linksgesteld. Ik denk dat het bij jou vandaan komt.
Je kan dat zelf oefenen door een soort mentoestel thuis te maken. Bijv. Door over een ladder je leidsels te laten lopen en aan beide uiteinden iets van gewicht te hangen. Ik gebruik 2 bitten. Je kan dan oefenen of je in de wendingen en op het rechte eind gelijke druk kan houden. Met en zonder zweep. Schouders en armen ontspannen.
en rijd af en toe eens met 1 hand om te checken of hij goed recht is.
Lous schreef:Wat een bekende omgeving, en goed in elkaar gezet filmpje om naar te kijken.
Lekker lopende pony heb je daar.
Wel stiemkum jaloersmakend hoor,kan niet wachten tot mijn uk weer voor de sulky kan.