[AR] Buck en DJ lopen ~21ste Epervierdaagse 2014 uit!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Buck en DJ lopen ~21ste Epervierdaagse 2014 uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 18:35

Na al een paar keer eerder mee te hebben gedaan met de Eper paarden vierdaagse:
[AR-ITP] Buck mini-shelander loopt de eper paarden4daagse uit!!!
[AR-ITP] Buck en ik weer op vakantie!! Eper paardenvierdaagse 2013!!

Dit jaar allebij mijn mannen mee genomen waarvan natuurlijk BUCK! Maar ook DJ een welsh-A ruintje van 1.15.
DJ heb ik sinds december is in december geruind en sindsdien zijn we lekker aan het mennen.
Ook zijn we ondertussen wedstrijden gestart waarin hij de L in mag, maar gezien hij en ik daar nog niet klaar voor zijn doen we dat nog niet we trainen voorlopig thuis verder maar ik ben van mening dat een paard niet altijd het zelfde moet doen je moet het werk wisselend houden voor het plezier van menner als paard! Zo heb ik hem dit jaar ook mee genomen naar Epe onder het mom van we zien wel… Buck kan het zoiezo wel aan maar en hij dan ? tsja we zien wel… gezien hij kracht miste maar heel veel daarop heb getraind werpte het zijn vruchte af.

Omdat Buck dit jaar weer last heeft gehad van een maagzweer, diverse onderzoeken heeft gehad diverse medicatie en nu net heel erg goed in zijn vacht en conditie is voor zijn doen wilde ik hem sparen. Maar gezien hij extreem snel gestrest is wel meenemen op de ritten. Mijn welshje moest tenslotte hart werken in het bos dus tempo komt dan zoiezo wel iets terug en Buck is totaal geen slome dus kwam goed bij elkaar aan zo.

Zondag 8 Juni hebben we de pannenkoekenrit gereden.
Dit jaar hadden we andere pannenkoeken bakkers en mijn complimenten! Ze zijn nog nooit zo lekker geweest. Ik heb genoten. De rit was 18KM, mijn mannen hebben een mooi inkomertje gehad, nadat we de dag ervoor waren aangekomen in Epe!
Omdat we aardig wat regen hadden, kreeg ik van Susan een vuilniszak voor over mijn benen want als mijn gewrichten koud en stijf worden is het feest..
Afbeelding

Afbeelding

http://i58.tinypic.com/23h6glg.jpg

Maandag 9 Juni, de dag voor de vierdaagse begint doe ik nooit veel met ze. Zelf ga ik het bos niet in want in verdwaal, maar samen met de dochter van Maaike (braintless) hebben we ze lekker gepoets stukje gewandeld en ze allebij mooi op de foto gezet. In de avond ben ik in een down momentje zelf nog een heel stuk met ze gaan lopen.
En daarna het startbewijs op gaan halen!! Jaja de vierdaagse kwam in zicht.

Dindag 10 Juni, ik werd erg laat wakker ik schrok had overal pijn en de pony’s moesten nog eten! Gauw hun ochtend krachtvoer met elektrolyten gebracht, waarna ik lekker ben gaan douchen, even snel ontbeten heb er nog even een boekje bij gepakt. Mijn groom was weer Sabina (Sabinaa__). was ook klaar en zo hebben we de ponys voorzien van een flinke stoot vliegenspray, opgetuigd en op naar het start terein voor de eerste stempel! Wachten tot het 2 uur is, en we mocht op pad ja hoor, het was een heerlijke rit. Op de pauze plaats kregen de pony’s lekker een appeltje en wij wat te drinken met een kaasje. Het was erg heet 25 graden en alle ponys hadden het warm werd gezegt op pleisterplaats.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://nl.tinypic.com/a/36c1t/4

Afbeelding

Afbeelding

Woensdag 11 Juni. De dag waar ik lang op heb gewacht, mijn vader ging mee als groom! Hij had speciaal voor mij vrij gevraagd op zijn werk, en heeft zich aan zijn woord gehouden, geweldig, ik heb zo onwijs genoten me vader vond het een prachtige omgeving ik had niets gelogen. We hadden deze route wat meer asvalt maar ook flinke heuvels zo heeft hij vanalles wat gezien. Ruim 3 uur over de rit gedaan (25KM) en nadat we de ponys hadden verzorgd zijn we gaan uiteten in het centrum. Daarna is mijn vader weer richting huis gegaan.
Afbeelding

http://nl.tinypic.com/m/ic5shk/4

Afbeelding

Donderdag 12 Juni, de route die bekend staat als de zwaarste dag als groom weer Sabina die vroeg of ze ook een stukje mocht mennen met DJ. Twijfelend zei ik ja, maar naarmate DJ zo ontspannen was en ik me steeds minder lekker begon te voelen hebben we na de pleisterplaats gewisseld. Ze reed hem keurig weg, zo heeft nog niemand met hem weg gereden lekker los teugeltje dan loopt hij t fijnste. Echter waren we bijna bij blok E en voelde ik me een beetje vreemd, ik weet niet meer of ik iets gezegt heb maar ik rolde achter van de wagen af black out zwart voor mijn ogen. Sabina keek om en begon te lachen omdat ik ook lachte. Echter bleek mijn voet enorm op te zwellen. Enkel
http://nl.tinypic.com/m/ic8g0j/4 Tsja mijn reuma en zwakke enkelbanden,… EHBO moest ik heen toen ik mijn vader thuis belde wat ik moest doen en een geintje maakte. Daar werd hij ingezwachteld met druk verband. Eigenlijk wouden ze me naar de huisarts hebben maar nee ik wou Epe afrijden en een dokter hoort daar niet bij. Weg met die doktoren! Sabina heeft de ponys naar het land gebracht, ik heb pizza besteld en ben daarna lekker gaan rusten.

De ponys hadden op de pauze een veterinaire keuren.
Hartslag Buck was super helemaal niks op aan te merken alsof die nog niet gelopen had!
DJ iets hoog maar was normaal voor de hitte en net op de stop aangekomen.
Even 5 minuutjes pauze houden en konden al verder maar ik blijf altijd een kwartiertje. :)

We zagen een enorme heuvel op komen, ik stuurde Sab van de kar en vroeg haar hem te fotograveren erg gaven platen geworden! *\o/*

Heuvel op!!
Afbeelding
Heuvel af!!
Afbeelding
Stuk verder op de hei
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://nl.tinypic.com/m/ic8m01/4

Vrijdag de 13e, oje! Dat klinkt niet goed de 13e laatste route van Epe alweer. Ik had besloten ondanks dat ik wist dat Sab dan alleen was om met Buck te gaan rijden, ik had tenslotte gepland om 2 dagen met hem te rijden, maar omdat het met Died ook wel lekker ging en Sabina zo toch van Epe kon mee genieten en ik een groom kon gebruiken hebben we hem lekker nog een dagje laten lopen. Maar vrijdag was mijn laatste kans. Buck ingespannen en DJ ernaast laten meelopen. Ik had afgesproken met mijn buren uit de caravan naast mij om samen te rijden met hun en hun span welshen dat als het niet ging om DJ daar aan te knopen. Maar het ging prima! We hebben de hele rit samen gereden en waren er in ruim 1,5 uur doorheen. We waren als een van de eerste bij de pleisterplaats, en toen wij weg gingen kwamen de andere pas aan. Ze noemde Buck een echte doorzetter eentje met karakter. Prachtig mijn vent heeft zich weer van zijn beste kan later zien!
http://i59.tinypic.com/2425pqb.jpg

En toen…. Toen klaarmaken voor de intocht!
Het leukste iets waar ik me al tijden op verheugde.
Helaas niet gewonnen, maar voor mezelf me ouders oma en vele andere hadden wij de hoofdprijs!

Let op de gesponserde sleezy in tijgerprint van minihorseshop http://www.minihorseshop.nl/verzorging/ ... rints.html
Enorm fijne en goede pasvorm! Zelf nog een staartzak bij gekocht, en tevens goed te gebruiken als wedstrijdset.
Voor mijn mini later ook nog de zebra print aangeschaft, waarna ik ook netjes een sponser korting van de helft kreeg! Zeer tevreden met deze super nette super service!
Ik kreeg veel vraag naar de sleezy’s op Epe dus ik vermoed dat ze binnenkort uitverkocht zijn haha.
http://i61.tinypic.com/2hd5q47.jpg

http://i59.tinypic.com/2aerxc7.jpg

Aan de mods al gemeld dat er teveel foto's staan, gevraagd om 1 keer vergiffenis moeilijk kiezen. Temmen hoeft dus niet!
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 18-06-14 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Laatste foto's in link gezet ivm overschrijven aantal zichtbare foto's.

ponyparadijs

Re: Buck en DJ lopen ~21ste Epervierdaagse 2014 uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:43

Super gaaf stel zeg.
Welke aanspanning had gewonnen met de intocht.
Want jij hebt ze wel super aangekleed

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:48

Super leuk hoe buck en DJ genieten en hun best doen. Ziet er uit als een geweldige tocht :D

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 18:53

ponyparadijs schreef:
Super gaaf stel zeg.
Welke aanspanning had gewonnen met de intocht.
Want jij hebt ze wel super aangekleed

Roodkapje,
Bijenkorf (verdiend)
en Mac donald

Het is naar mijn idee elk jaar een beetjeappart gejureerd als je het plubliek laat kiezen worden er hele andere keuzes gemaakt.
Ik ga dan ook zeker niet meer heel veel moeite voor intocht doen.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:54

Dat heb je weer mooi geschreven lot! Wat was dat een geweldige week! Bedankt dat ik met je mee mocht was ontzettend gaaf en leerzaam, jullie zijn toppers! :D :D

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:57

Leuke foto's! En wat is Buck schattig!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:00

Wat genieten zeg! Wat heb jij leuke pony's!!
Hoe gaat het nu met je enkel?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:03

ik heb jullie nog wel zien rijden onderweg idd :) leuke combi ook!!

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:15

Super gaaf

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:15

Wat moet dat heerlijk geweest zijn, een week op pad met alle 2 je knappe kerels in 1 'span'!! <3
Echt hele mooie foto's! Ik vind dat Buck en DJ er echt heel goed uit zien! :))

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:53

Echt prachtige en hele leuke foto's! Ziet er echt heerlijk uit.
Ik vind je pony's ook altijd zo fijn lopen, mijn complimenten :)

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:51

Wat een plezier weer! En buck, tjah blijft toch mijn favoriet!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 22:33

Bedankt voor de complimenten. :D :o
In September gaan we misschien naar Texel.

In juli word ik geopereerd aan mijn knie kunnen ze gelijk naar me enkel kijken haha...
Draag nu een brace en dat gaat wel ondanks de enorm slappe enkel(banden?).

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 14:13

Nog een foto van de vrijdag. :)
Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 06:32

Jullie staan in uitgelicht!!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:20

Wat lijkt het me heerlijk om zo te rijden! <3

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:42

Wat leuk! Heb net even de vierdaagse ge googled, echt geweldig hoe zo veel gevarieerde mensen/paarden en rijstijlen mee doen. Ik moet even zeggen dat Buck gewoon te schattig is...... <3

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:47

heerlijk hoor!

wat leuk dat je shet langs de kar loopt. ik zou dat die van mij ook wel willen leren, maar ben bang voor de wielen.
hoe heb jij ze dat aangeleerd?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:05

Wat leuk! Knappe pony's!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 11:21

bedankt allemaal!!

yeah uitgelicht. :)

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:41

Echt gaaf zo!! leuk span.
wat een goed idee om een hand pony mee te nemen!! +:)+

Waar heb je dat gave men hoofdstel met de lak neusriem gevonden?

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:52

Ik vind echt dat je heerlijke pony's hebt! Vooral DJ wat een lekker ding!
Heb je je tweewieler voor DJ eigenlijk niet meer?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 14:10

Die tweewieler staat te koop DJ moet echt een vierwieler met rem.
Zit ik toch wat zekerder.

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:06

Lieselotte wat een leuk verslag, geheel terecht staan jullie in uitgelicht! Maar uh.. had er al iemand iets gezegd over de mooie wagen waar je mee reed? O:) :~ *\%/*

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:11

Wat een mooie foto's!
En echt heel leuk dat Buck zo braaf mee loopt :D