[AR] Met paard en koets in New York City !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lizanne

Met paard en koets in New York City !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 12:19

Hallo allemaal ! :wave:
Gister ben ik terug gekomen van een prachtige reis in New York.
Ik heb natuurlijk enorm veel foto's gemaakt maar het leek mij wel leuk om speciaal voor bokt de paardjes er op te zetten!
Ik vond het er heel leuk uitzien , hier de foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een kort filmpje in elkaar geknutseld.

Wat vinden jullie er van? :D Een berichtje achterlaten zou leuk zijn!
:evaw:

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:29

Mooie foto's, leuk al die vrolijke kleuren en die pluimen aan het hoofdstel. Vind vooral die bonte met paars mooi :D

zie al een boel commentaar komen over leidsels die bijna op de grond hangen menners die niet op hun paard letten maar in een boekje zitten schrijven etc. etc. :o

Deze hebben wij afgelopen jaar in Belgie (Brugge) gemaakt

Afbeelding

Maysie

Re: Met paard en koets in New York City !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:49

Schitterende dieren :)! Zien er lekker verzorgd uit, het is ook een leuk kleurrijk geheel :).

Hoeveel kost zo'n ritje gemiddeld?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:53

Dit is toch nabij central park?

De paarden zien er goed uit, heb een keer een soort van documentaire gezien erover.
De paarden taxi chauffeurs moeten elke rit die ze maken opschrijven, en dat moeten ze kunnen tonen aan de animal cops die daar regelmatig controleren.
ivm rust tijden enzovoort.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:59

Echt fijn hoe de paarden daar verzorgd worden :) Ben er zelf al geweest en ze hebben voer, water,... allemaal aan de koets hangen :)

Vond jij het ook zo stinken in NY? :')

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 13:00

Pumi : ooh die is ook leuk hoor ! :D Ik woon zelf in Belgie :D
Ik denk dat je inderdaad wel is gelijk ga kunnen hebben ... Omdat ik mijn filmpje op youtube NYC had genoemd kreeg ik wat filmpjes op de balk te zien , was daar ook wel benieuw naar.. En ja ik schrok er zelf ook wel een beetje van..
Bij ons was het in het Central park. Er stonden overal drinkbakken , de paarden zelf stopte wanneer ze iets wouden drinken etc.. Vond dat ze wel prima verzorgt werden. (weet je natuurlijk nooit 100 % zeker)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 13:06

jorika1986 en Heleennn : Ik ben heeel erg blij dat jullie dit zeggen. Voelde mij namelijk een beetje schuldig en vervelend dat ik die nare roddel berichten las over hoe de paarden daar verzorgt werden..
Vond het er namelijk helemaal niet paard onvriendelijk uit zien.
Inderdaad wat jij zegt Heleennn , voer en water krijgen ze hoeveel ze willen :D

Maysie : Nou dat was niet goedkoop ! Het koste 50 dollar voor 20 minuutjes.. Dus pak ongeveer 40 euro als ik het goed heb.. Maar beter dat het wat meer kost dat die beestjes wat beter verzorgt worden dan andersom toch :D

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 13:07

Voor de duidelijkheid , die berichtjes las ik dus ook pas NA de rit :D

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:08

Misschien een domme vraag maar waar zijn die kettinkjes voor die aan de neusriem zitten en dan uitlopen naar de leidsels :o? Voor inwerking op de neus of?

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 13:10

Heleennn : Oei sorry was vergeten daar nog even op te antwoorden , hahaha bwaa nou vond ik het wel mee vallen _O- Maar op sommige plaatsen hing er inderdaad wel een vreemd luchtje hahaha :P

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 13:11

Maysie schreef:
Misschien een domme vraag maar waar zijn die kettinkjes voor die aan de neusriem zitten en dan uitlopen naar de leidsels :o? Voor inwerking op de neus of?

Hmmm dat zou je hier even aan de Men- Kenners moeten vragen :D Ik ken namelijk helemaal niks van mennen. Dit was volgens mij zelfs de eerste keer dat ik op een koets heb gezeten _O-

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:11

Wauw gaaf zeg!!!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:33

Maysie schreef:

Nou volgens mij lopen die kettingen met riempjes naar de opzethaken zoals ik dat kon zien. (kun je bij het donkerbruine paardje met het blauw/grijze halster goed zien)
volgens mij zorgt het ervoor dat de paarden niet met hun neuzen op de grond kunnen komen, maar een cm of 10 daarboven blijven. In new york zal er ook genoeg troep op straat liggen, scherpe blikjes, kroonkurken, glas enz.
Zeker omdat de koetsier de leidsels los laat hangen hebben de meeste paarden wel de neiging om het hoofd te laten hangen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:36

zooooo.... mooi om te zien!!

maar ook mijn vraag: waarom opzetteugels? Is dat niet erg onvriendelijk?

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:40

Hmmm ieder zijn eigen ervaringen.... het kan slechter dat wel maar ik had na een middagje Central Parc toch behoorlijk veel kreupele paardjes voor de wagen zien lopen en ook in volle galop over de stenen....dat is wat mij toen tegen stond, maar zoals ik al zei vergeleken met sommige andere landen hebben deze paardjes het 'redelijk', inderdaad wordt hier goed gecontroleerd door de A.C maar ik zou nooit zelf in zo'n koets stappen. Nog even een noot: in de stad New York komen elk jaar veel paarden om in het drukke stadsverkeer door ongelukken met het overige verkeer.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:43

Amaris schreef:
zooooo.... mooi om te zien!!

maar ook mijn vraag: waarom opzetteugels? Is dat niet erg onvriendelijk?

Dit zijn volgens mij geen echte opzet teugels... Die zitten echt veel strakker, zodat de paarden erbij zouden lopen als showende tuigers!
Hier staat totaal geen spanning op, alleen als het paard bijna met zijn neus op de grond is komt er pas spanning op.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:49

Op foto 8 zie ik zelfs een paard helemaal met zijn neus aan de grond, maar heeft het dan wel functie of is het alleen voor de mooi?

Blijf nieuwsgierig :)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 16:55

Dank jullie wel allemaal :D
Amaris : Tgoh ik denk dat het vooral voor de netheid is inderdaad. Je zag genoeg koetsiers (als dat een goed woord is := ) die hun paard lekker met een lange nek over de straat lieten lopen.
Om even op de andere berichten terug te komen.. Inderdaad wat Ninette zegt , iedereen heeft daar wel een andere mening over. Je kunt het inderdaad wel met onze paarden vergelijken , maar die hebben bij ons eigenlijk een enorm luxe leventje als je dit met andere landen bekijkt.
Nu denk ik wel dat dit in NY bij de koetsiers wel verschilt .. Die kreupelen paarden wat jij zegt Ninette heb ik totaal niet gezien. De man waar wij instapte was heletijd maar bezig met zijn paardje. Heeft hij honger , wilt hij wat drinken... even een aai over z'n hoofdje... Het paard zag er dan ook zeker niet ontevreden uit.
(Natuurlijk zitten er ook mensen bij die dit niet zo doen) Zo zag je ook wel paarden op straat die niet anders konden dan in een krul lopen en een mega zwaar bit in hadden. Ik heb zelfs een paard gezien waar de tong heel zielig uit hing... Je hebt daar honderden koetsiers. Waarvan er natuurlijk 'slechtere' tussen zitten, maar ik denk dat je dit zelf al heel snel merkt.

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:41

Dit is echt mega gaaf ! Leuk dat je dit met ons wil delen <3
Heb zoiets nog nooit gezien namelijk... Mee eens met het antwoord hier boven :j

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 22:53

Dankjewel :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:58

Maysie schreef:

Wat mijn meninstructeur me vertelde was om ze mooi 'op te knopen' dus dat ze mooi met hun hoofd omhoog lopen. Ik neem even voor het gemak aan dat je black beauty gezien hebt, de film? Herinner je je dat stukje waarbij hij en Ginger bij die rijke vrouw zijn en ze in tweespan moeten lopen en ze 'iets' (die riem dus) steeds strakker en strakker en strakker zetten? En Ginger 'flipt' dan op een gegeven moment helemaal?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:12

Maartje1990 schreef:
Maysie schreef:

Wat mijn meninstructeur me vertelde was om ze mooi 'op te knopen' dus dat ze mooi met hun hoofd omhoog lopen. Ik neem even voor het gemak aan dat je black beauty gezien hebt, de film? Herinner je je dat stukje waarbij hij en Ginger bij die rijke vrouw zijn en ze in tweespan moeten lopen en ze 'iets' (die riem dus) steeds strakker en strakker en strakker zetten? En Ginger 'flipt' dan op een gegeven moment helemaal?

Kijk, en dát was nou precies wat ik in gedachte had bij mij eerste vraag over de opzetteugels! _/-\o_

Daarom mijn vraag of het niet onvriendelijk is, omdat ik dus de BB ellende in mijn hoofd had en daar nav het boek nog over ben gaan lezen op internet. *uughh penny ughh*

Tanish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:12

Ik vind het altijd leuk als er paarden voor bij komen met een koeds
Laatst zag ik een stel die ging trouwen en de koeds als auto met een mooie
Witte strik met bloemen

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 20:38

Tsja ik zou er niet op kunnen antwoorden sorry , zoals ik al zei ben ik echt geen kenner van mennen.. Verder leek mij het antwoord wel een beetje duidelijk uit de andere reacties :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 00:07

Haha je hebt het nog leuk gehad in NY! :D
Die eerste foto <3 prachtig zeg