[AR] Ons debuut in het marathon 'gebeuren'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Ons debuut in het marathon 'gebeuren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:18

Vandaag deden we mee aan een wedstrijd van de West Brabant Mencompetitie. Het was in Rijsbergen en bestond uit een wegtraject van 10.5 km, die je in een bepaalde tijd (57 minuten) moest afleggen (bij langer / korter kreeg je strafpunten), zes marathonhindernissen en een vaardigheidsparcours.

Voor de wagen hebben we Bente staan, een 6-jarig tuigpaardje die nog nooit dergelijke hindernissen of toestanden had meegemaakt, op de wagen ikzelf dus (ook totaal geen ervaring :+ ) en super groom Tamara (ook geen ervaring). Onder het motto: een keer moet de eerste keer zijn / dit willen we zo graag een keertje doen / we zien wel hoe het gaat en gaan er gewoon voor, gingen we van start :D

Het wegtraject ging super, we kwamen precies in de tijd aan *\o/* ondanks fikse hagel- en regenbuien }:0

Toen kwamen de hindernissen := Bente vond het reuze maar dan ook werkelijk reuze spannend maar wat bleef ze eraan trekken en wat was ze ondanks haar enorme stress gigantisch braaf. Ik ben zo trots op haar <3

Hindernis 1 in folie gewikkelde balen. Nu vindt ze die gewoon langs de weg al doodeng maar nu moest ze er ook nog tussendoor en omheen :=
Afbeelding
Goed kijken waar we heen moeten ...
Afbeelding

Hindernis 2 was de waterbak .... hebben we enorm op geoefend want een paar maanden terug ging ze werkelijk nog geen pas in een plas staan, laat staan in een grote plas.... maar het oefenen heeft resultaat gehad want ons dappere ding liep er zonder twijfelen meerdere keren in *\o/*
Afbeelding

En dan hindernis 3. Erg lastig vond ik die toen we gingen verkennen. Waren grote kratten die je al slingerend moest nemen :o? maar ook dat ging best wel goed :D
Afbeelding

Hindernis 4 was op een heuveltje...het begon ondertussen giga te regenen. Maar dat heb ik op de foto pas gezien want toen we bezig waren heb ik er echt niets van gemerkt :))
Afbeelding

Hindernis 5 waren we even de weg kwijt :list: eueueu....maar uiteindelijk ook alle doorgangen genomen
Afbeelding

Hindernis 6 geen foto's van.... toen op naar de vaardigheid die ging erg lekker maar .... ik spring ook wel eens met Bente (als ik erop zit he, niet met de wagen :') ) en toen ze deze doorgang zag was ze ervan overtuigd dat ze rechtdoor moest, over de balkjes heen... tja... ik reageerde niet zo snel (was zo blij na die hindernissen dat we uberhaupt zover waren gekomen) dus we zijn met wagen en al over de balkjes gegaan ^)
Afbeelding

Maar ze liep dus voor de rest erg fijn <3
Afbeelding

Natuurlijk moeten we nog snelheid krijgen, veel meer inzicht in de lijnen en de hindernissen en heel veel leren maar het was een geweldige ervaring die proeft naar meer! We zijn 14e van de 15 combinatie geworden die in enkelspan paard meededen :D

Onze Snuitje (zwartje) liep ook nog mee, en wel met het span van mijn instructeur als voorpony naast Rattan ('t schimmeltje). Deze mannen werden 2e (met in het achterspan een pony die nooit een marathon had gelopen).
Afbeelding
Kijk dat ging wel snel hahaha.

Iedereen super bedankt die ons geholpen heeft, op wat voor manier dan ook +:)+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:32

Wow wat onwijs stoer van jullie! +:)+ *\o/*
Echt ontzettend gaaf!

Heb je nu al een andere wagen, zie ik dat goed? 8-)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:34

Wat een leuke foto's en wat een super leerzaam debuut... Je kunt met recht trots zijn op Bente, Snuitje en alle mensen om je heen die dit mogelijk maken +:)+

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:34

wat ziet dat er gaaf uit zeg!!

Poeltje

Re: Ons debuut in het marathon 'gebeuren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:36

Wat ben je goed bezig, VHU! En, ga je nu vaker marathons rijden? Is wel kicken, hé?
Snuitje doet het ook erg goed zo te zien! +:)+

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:37

Ik vind jullie zooooo stoer!
Echt tof dat je dit gedaan hebt, en kijk nou hoe het ging! Super hoor, terrecht dat je trots bent. Dat mag zowel op jezelf als op Bente. Op naar de volgende, dan is het vast weer ietsje minder spannend en kom je meer aan rijden toe.
Veel plezier!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:39

Wow, wat gaaf gedaan. En Bente wordt echt steeds knapper, steeds meer paard, geweldig :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:41

ik kan het niet goed zien, maar heb je er nu iets van een extra lijntje aan zitten bij het bit?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:49

Dank allemaal voor de positieve reacties zit hier ook nog helemaal op een wolk.

@Nouvel nee nog geen nieuwe wagen hoor, deze hadden we geleend van onze instructeur. En dat extra lijntje wat je ziet is denk ik het halstertouwtje.

Bente heeft een (men)halster om, met een lijntje aan het schoftje, zie je inderdaad goed op de laatste menfoto. Ik vind dat een veiliger gevoel voor mijn groom, dat ze haar makkelijk kan pakken mocht er iets misgaan, dan vooral voor het wegtraject, Bente is niet helemaal 100% vertrouwd met groot verkeer. Ze is ook heel gevoelig in haar mond (als ik teveel druk pak bij iets engs wat op haar afkomt gaat ze springen). Dus als er iets enorms aankomt (vrachtwagen, zo'n tractor met machines erachter) dan gaat mijn groom eraf en loopt naast haar mee, dan durf ik het aan geen druk te pakken en blijft ze redelijk relaxed.

Deze methode gaat steeds beter en jawel, ook wat dat betreft vandaag een primeur want er kwam (natuurlijk) op het wegtraject een ronkende tractor langs en die zijn we gepasseerd zonder dat groom eraf is geweest :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:53

Wauw, wauw, wauw! Maaike, wat gaaf!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:05

Wauw VHU dat ziet er super uit!
Wat zijn jullie lekker bezig!!!
Ben helemaal jaloers :D
Ik vind de wagen achter Bente ook erg mooi!!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:14

Wat gaaf VHU!! :D Ziet er súper uit, brave stoere tuigmuts! :D Je kunt ook veel beter dit hebben dan spiegelende juryhokjes! :j

Tof gedaan
Ook van Snuitje!

(btw, lijkt het zo of staan je oogkleppen vrij dicht op haar ogen? :o )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 23:19

:+
Denk dat het zo lijkt omdat ze ook zo'n donker koppie heeft. Kan ook niet zeggen dat ik de indruk kreeg vandaag dat ze weinig zag :+ maar als ik die foto's bekijk denk ik dat een oogklep (die rechter) wel wat breder had gekund :o

@Poeltje zo fanatiek als jullie worden we denk ik niet hoor :P moet zeggen dat ik dat wel zou willen maar ja, dan ben ik nooit meer thuis }:0

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:24

Super dat je het met haar gedaan hebt. En door al dat oefenen zijn dingen niet alleen minder eng geworden maar heeft ze ook veel vertrouwen in jou kregen. Complimenten daarvoor.
En marathon rijden is verslavend dus je hebt er een nieuwe hobby bij.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 07:41

Wat super gaaf!!!! Jij zit nog wel even op een roze wolk!!!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:43

Ik zit ook nog steeds op een roze wolk, het was zo gaaf om te doen! Ik ben wel heel blij dat ik mag groomen en niet hoef te sturen, maar dat maakt me niet minder trots *\o/* ! Dit doen we snel weer!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:14

VHU, super gereden Bente superdapper !!
Mooie foto's, vooral die laatste van Bente vind ik echt heeeeel mooi !!!
Geweldig peerd heb je daar, petje af voor wat je in korte tijd allemaal met haar gedaan hebt !
Van groen ding naar allround gereden en gemend paard, super !! :j

En heel fijn dat je een groom hebt gevonden die zich zo voor jullie in wil zetten, dat heeft niet iedereen ! _/-\o_

en die snuit...kijk hem zich groot maken, wat een superleuke pony is dat toch ook !

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:21

Wat gaaf VHU (en Gaia ;-) ) *\o/*
hihi, en dat balkje, wat heerlijk dat ze zo enthousiast meedenkt
Genieten hoor, nu nog lekker nagenieten voor jullie

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:34

Wat gaaf!! Dat hebben jullie netjes gedaan voor een 1e keer hoor ! :j
Op naar de volgende dan maar,als we kunnen dan komen we kijken :#

Enne Snuit heeft zn eigen ook weer goed mogen bewijzen dus ! :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:39

Gaaf hoor!!!! Stoer dat Benthe zich er zo goed doorheen liet sturen!

Willikook ;).

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:47

Ahh leuk zeg!! :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:02

Super gaaf zeg Maaike! Wat doet Bente het goed!
En Snuit had het ook prima naar zijn zin zo te zien :D

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:21

Heb jullie paar hindernissen zien nemen.
En het zag er heel netjes uit voor de 1e keer :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 14:45

Iedereen bedankt :D
@HH wat leuk dat je ons gezien hebt (en dat het er een beetje aardig uitzag :D ).

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:58

Leuk dat je ondanks het verlies van Rizanta het men plezier niet bent verloren!