Zoals te zien niet moeders mooiste. De wagen is lange tijd niet gebruikt en door het weer is ie erg verroest. De kussens zijn nodig toe aan een poetsbeurt en de 'spijkers' waarmee het leer van de kussens vast zit zijn ook verroest. Ook het hout kan nodig een nieuwe laklaag gebruik.

De bedoeling is dus om deze wagen op te knappen. Hij is verder nog helemaal goed, alleen de rem moet nog gemaakt worden.
Hier de wagen al helemaal uit elkaar gehaald:

Begonnen met schuren:

En in de grondverf:

Ondertussen ook begonnen met het schuren van het lamoen, wat ik onbegonnen werk vond. Bij ons aan de staleigenaar gevraagd of hij niet nog wat had staan. Hij had nog een mooie nieuwe lamoen staan, maar dan moesten er wel ogen aan mijn wagen gelast worden. Aangezien er nog een ouder bevestigingssysteem op zat:

Ik ben nu zover, de ogen voor het nieuwe lamoen zijn op de wagen gelast en de wagen is geschuurd en staat klaar voor de volgende verfbeurt. De kussens zijn opgepoetst en lijken weer als nieuw. De 'spijkers' van de kussens zijn vernieuwd. Het hout bestond uit allemaal verschillende kleuren, dus is donker gebeitst en kan nu worden gelakt.
Wordt vervolgd!
Ik had geen idee waar ik dit moest plaatsen, dus hoop dat 't goed staat