[AR] malibu eerste x voor de wagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

malibu eerste x voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 17:04

vandaag was ik me aan het vervelen.
dacht pak je malibu eens doe je hem nog eens optuigen,heeft hier voor 1x tuig opgehad en toen was ik gaan oefenen met er achter te lopen(dit heb ik toen bitloos gedaan).dit deed hij perfect.
vandaag had hij zijn tuig op och denk ik hang d wagen er eens achter kijken wat hij doe,en eigenlijk deed hij ook wat ik wel verwacht had,niks.ik ben lekker met hem gaan wandelen en heb de waen er achter laten hangen,meneer heeft zelfs gedraafd en gegalopeerd aan de hand,hij vond het geweldig.nu even een geschikt bit zoeken en hem daar ook even aan laten wennen.en dan kan eneer ook mee op rit.de vader en moeder heb ik ook beleerd en deze waren ook zo 1x oefenen met er achterlopen,en wat slepen en inspannen.
hier foto van zijn tuig ende wagen,hij staat er iets ver voor maar dat komt omdat ik normaal met deze wagen er een andere pony voor heb.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:15

Leuke pony :))! Mooie wagen ook :D! Mooi dat hij zo braaf was!

Maar dan zal ik nu vast wel muggenziften maar ik vind het wel levensgevaarlijk wat je doet. Wat als hij nou geschrokken was onderweg en los gekomen. Krijg er de bibbers van. Je zal vast je paard heel goed kennen etc. etc maar het blijven dieren. Hetzelfde geld voor aan de muur vastzetten en de wagen erachter :n. Gelukkig is het nu goed gegaan :o.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 17:29

ja dat mag je zeker vinden,maar ik maak ze altijd zo vast aan de muur ,doe ik zo met de merrie ook anders kan ik niet alleen mennen.maar je mag het zeker zeggen.en ik wandel al met hem vanaf dat hij enkele dagen oud is,hij is nog nooit zo geschrokken dat hij weg sprint en je hem niet kunt houden,dus daar helemaal niet bang voor.ik ken mijn paardjes zeker hij is bij mij geboren
Maysie schreef:

Maar dan zal ik nu vast wel muggenziften maar ik vind het wel levensgevaarlijk wat je doet. Wat als hij nou geschrokken was onderweg en los gekomen. Krijg er de bibbers van. Je zal vast je paard heel goed kennen etc. etc maar het blijven dieren. Hetzelfde geld voor aan de muur vastzetten en de wagen erachter :n. Gelukkig is het nu goed gegaan :o.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:48

keona schreef:
ja dat mag je zeker vinden,maar ik maak ze altijd zo vast aan de muur ,doe ik zo met de merrie ook anders kan ik niet alleen mennen.maar je mag het zeker zeggen.en ik wandel al met hem vanaf dat hij enkele dagen oud is,hij is nog nooit zo geschrokken dat hij weg sprint en je hem niet kunt houden,dus daar helemaal niet bang voor.ik ken mijn paardjes zeker hij is bij mij geboren
Maysie schreef:

Ok dan zijn we vn mening dat meningen kunnen verschillen :). Ieder zijn eigen aanpak. Leuke pony is het :j

UMayDream

Re: malibu eerste x voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:49

Wat een leuke pony, mooi tuig ook :D

elsenfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:50

wat een leuke pony, en leuk dat hij zo braaf is! :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 17:51

dankje,het tuig heb ik op de kop getikt via marktplaats is van het merk clever
UMayDream schreef:
Wat een leuke pony, mooi tuig ook :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 17:52

ja braaf is hij zeker,maar eigenlijk ook niet anders verwacht.zijn vader en moeder waren ook nooit problemen mee niet nu en niet met beleren
elsenfox schreef:
wat een leuke pony, en leuk dat hij zo braaf is! :)

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:58

Wat een leukerd en hoe oud is malibu al? Verder wat leuk dat ie het zo goed oppakt!

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:00

wat een braaf dingie :D ging met mijn shet net zo haha hup kar der achter een gaan met die banaan. (na wel te oefenen met erachter lopen natuurlijk ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 18:06

hij word bijna 3jr.dus dit wat ik nu gedaan heb is niks om iedere dag/week te doen.
KLfan schreef:
Wat een leukerd en hoe oud is malibu al? Verder wat leuk dat ie het zo goed oppakt!

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:40

Ik ben jaloers op je tuig :)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:42

Ik vind je tuig ook erg mooi! Staat 'm heel goed. :j

Leuke foto's!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:46

vind dit wel heel link. zou het liever in de bak zien gebeuren en dan iemand er naast met een longeerlijn ofzo, maar niet vast aan de muur, heel gevaarlijk. Verder heb je inderdaad wel heel erg mooi tuig.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:47

Jammer dat je het toch al zo vroeg hebt gedaan het kan best zijn dat hij dit allemaal braaf en vrolijk doet maar ik vind het toch wat te ver gegrepen in 1 keer. En verder leuke pony nogmaals.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:50

Hoezo vroeg? Met het mennen hebben ze niks te klagen.. ze moeten alleen wat trekken er komt geen gewicht op hun rug..... Neem aan dat de ts gewoon kilometers maakt en geen zwaar dressuurwerk van de pony vraagt :) Leuke pony en idd érg mooi tuig! :)

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:53

Wat een leuke pony, gaat vast helemaal goedkomen! :D

Mooie tuig en kar!
Ik vind z'n staart wel geinig, heb je hem zelf zo geknipt? :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 21:14

ik vind het ook niet te vroeg ik laat hem nu weer lekker 1maandje op wei en ga dan weer x met hem wandelen met koets er achter en dan misschien iemand eens op de bok.ik verwacht helemaal niks van hem ga rechtuit recht aan en probeer geen bergen op te zoeken.
HRE schreef:
Hoezo vroeg? Met het mennen hebben ze niks te klagen.. ze moeten alleen wat trekken er komt geen gewicht op hun rug..... Neem aan dat de ts gewoon kilometers maakt en geen zwaar dressuurwerk van de pony vraagt :) Leuke pony en idd érg mooi tuig! :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 21:16

ik knip in de winter alle staarten hier omdat ze anders onder demodder zitten en je eigenlijk onderaan een modder klomp hebt,nou had ik malibu wel heel kort geknipt.maar dat groeit wel weer bij. :D
T_hijs schreef:
Wat een leuke pony, gaat vast helemaal goedkomen! :D

Mooie tuig en kar!
Ik vind z'n staart wel geinig, heb je hem zelf zo geknipt? :D

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:26

Ik vind het hem wel staan eigelijk! :D

keona schreef:
ik vind het ook niet te vroeg ik laat hem nu weer lekker 1maandje op wei en ga dan weer x met hem wandelen met koets er achter en dan misschien iemand eens op de bok.ik verwacht helemaal niks van hem ga rechtuit recht aan en probeer geen bergen op te zoeken.

Ik zou denk dan eerder wel op de bok gaan zitten, als ie toche erges van schrikt, en jij hebt hem niet meer, dan ben je en je mooie pony kwijt, en je kar en tuig.:j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 21:30

maar dat gebeurt niet.hij is 99% verkeersmak en schrikken ja gewoon gecontroleerd net als zijn moeder en vader,zijn moeder men ik ook vaak bitloos geen probleem,en misschien dat ik hem ook bitloos en met bit beleer.da hij weg sprint ben ik niet bang ben ook a vaak met de fiets met hem geweest dit vind hij ook prachtig.maar ik wardeer je bezorgdheid want het zou zeker niet met iedere pony kunnen
T_hijs schreef:
Ik vind het hem wel staan eigelijk! :D

keona schreef:

Ik zou denk dan eerder wel op de bok gaan zitten, als ie toche erges van schrikt, en jij hebt hem niet meer, dan ben je en je mooie pony kwijt, en je kar en tuig.:j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:05

Ik moet toch wel erg om je lachen, denk dat je eerst een ongeluk moet meemaken om te snappen wat wij nou bedoelen... vind het echt gevaarlijk wat je doet, je hebt tenslotte niets als je ernaast loopt gaat hij wel.. dan lig jij mooi onder de kar en het andere leed nog maar niet over te spreken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:57

Fijn dat hij zo braaf was, hopelijk blijft hij het beleren zo relax doen.
Ik doe zoiets wel altijd met z'n tweeën, hoe braaf ze ook zijn.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:12

L_Rivaldo schreef:
Ik moet toch wel erg om je lachen, denk dat je eerst een ongeluk moet meemaken om te snappen wat wij nou bedoelen... vind het echt gevaarlijk wat je doet, je hebt tenslotte niets als je ernaast loopt gaat hij wel.. dan lig jij mooi onder de kar en het andere leed nog maar niet over te spreken.

Ga hier helemaal in mee.

TS ben blij dat je hier niet in de buurt woont en dat ik dus ook geen kans loop je op een dergelijke manier tegen te komen, want dan maak ik mooi een ander rondje om.

Denk dat jij inderdaad eerst eens iets moet meemaken, voordat je inziet dat dit gewoon écht heel erg dom is. Kijk als jij nou graag jezelf, je wagen en je pony in de prak rijdt, goed, jammer, eigen schuld. Maar hier breng je ook andere mensen en weggebruikers mee in gevaar.

Weet niet hoe oud de pony is, maar vind hem ook nog érg jong ogen.

keona schreef:
maar dat gebeurt niet.hij is 99% verkeersmak en schrikken ja gewoon gecontroleerd net als zijn moeder en vader,zijn moeder men ik ook vaak bitloos geen probleem,en misschien dat ik hem ook bitloos en met bit beleer.da hij weg sprint ben ik niet bang ben ook a vaak met de fiets met hem geweest dit vind hij ook prachtig.maar ik wardeer je bezorgdheid want het zou zeker niet met iedere pony kunnen

|o 8)7 Pony is en blijft een vluchtdier. 't is geen auto die precies doet wat jij zegt.
En bitloos mennen........tsja. Op een stalhalster :n 8)7 Had er op z'n minst een extra persoon bij! En nooit met een ingespannen pony gaan lopen zonder iemand op de bok. Waarom niet met z'n 2en; ene houd pony vast, andere zit op de bok?? Dat extra gewicht trekt'ie ook heus wel hoor, dat is te verwaarlozen! Als hij dan een spurt neemt, hou je hem tenminste nog en kan je er zelf bij blijven op de bok. Nu kan hij zich erg gemakkelijk losrukken en daar sta jij dan 'dag' te zwaaien naar je eigen aanspanning die zonder jou vertrekt. Dat wil je écht niet mee maken!

Sorry, vind het een leuke pony en prachtig tuig maar meer kan ik er echt niet van maken :n
Ik zou zeggen: wees er ZUINIG op!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:25

Mooi tuig, leuke brave pony. Helaas kan ik alleen maar met bovenstaande reacties mee gaan.

Zorg aub dat er ten alle tijden iemand op de bok zit met de leidsels in de hand. Ga er niet naast lopen, je wilt niet weten wat er gebeurt als je pony er tussenuit knijpt en jij komt onder de wagen. Pony los met een wagen erachter,..... bah.

Voor de volgende keer dus cap op en lekker op de bok gaan zitten, iemand anders een longeerlijn eraan. Weet waar je mee bezig bent en houd je pony heel.

Succes met deze toch wel heel leuke pony.