janouk schreef:Ik heb de hele dag zitten nadenken, Bianca, hoe maak je dit toch zo levensecht? Teken je de foto na? Ik snap het niet, maar vind het wel zo mooi. Kan je toelichten hoe je ongeveer te werk gaat, zonder al te technische info?
haha...de foto is wel het uitgangspunt, die print ik op A4 om te zien waar ze schaduwen heeft en hoe de vorm van haar hoofd is.
Vervolgens ga je schetsen, met potlood, net als schilderen eigenlijk, dan de eerste opzet met de airbrush dit keer ben ik begonnen met de neus..omdat die roze erin heeft, en voor mij voor het eerst
een paard in deze kleur..de neusopzet is in dit geval in zwart-wit..tinten omdat janouk een grijze met roze neus heeft.
op de foto kun je zien dat er een papier om de neus heen zit om zo de achtergrond niet vies te maken....stel je voor, lukt het portret goed,...zit er geklieder op de achtergrond....
na alle grijs en zwart wit tinten op de juiste plaats zijn gezet,...dan komt de kleur, in meerdere lagen doorschijnend om meerdere kleureffecten en structuren te krijgen.
daarna de afwerking, het precieziewerk, zoals de gespen en haren en manen...dan is ie klaar na zo'n 16 uur....prutsen.hahaha....
erg leuk om te doen.
en er zijn mensen die dit nog vele malen mooier kunnen maken, maar zo ver ben ik nog lang niet, je leert iedere keer wel iets als je een portret maakt..erg leuk om te doen !
Oh ja janouk..... hij is vanmorgen met pakketpost onderweg naar je toe gegaan, ik ben benieuwd hoe je hem in het echt vind, want de kleuren zijn veel mooier in het echt als op deze foto, want die heb ik met geelachtig kunstlicht gemaakt en verkleurd dus wel wat...dus nog even spannend wat je van het origineel vind....