[AR] Zusters met paardjes trainen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suzotje

Zusters met paardjes trainen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 20:22

Hayhay allemaal!

Vandaag ben ik samen met zuslief (yv0tjuh@bokt) met onze paardjes bezig geweest. We hadden eigenlijk marathon wedstrijd van 't weekend maar door een beetje verkeerd te hebben gekeken gaat dit helaas niet door. Toen maar snel eventjes een dressuur/vaardigheid wedstrijd ingepland van het weekend. We moeten wel stukje rijden, maar we hebben het er voor over. Het wordt het wedstrijd-debuut in de hobby voor Yvonne en Nollie. Vandaag dus lekker bezig geweest met dressuur!

Info combinaties:
Ik & Petra (11jaar):
Ik vorm nu zo'n 4 jaar een combi samen met petra. Het begon als lang-leven-de-lol-traininkjes en wat hobby wedstrijdjes.
Wedstrijdervaring: petra heeft aardig wat wedstrijd ervaring. We hebben paar keer serieus les gehad voor we naar het EK in duitsland gingen (2008). Daar zijn we samen European Champion Hurry Scurry (vaardigheid) geworden en tijdens de hobby wedstrijden gingen we er vaak met de eerste prijs vandoor en hadden we meestal punten boven de 190. Toen kwamen erachter dat Petra eigenlijk best wel talentvol was. Dus heb ik de keus gemaakt officieel te gaan starten. We hebben ons aangesloten bij de menvereniging 'De Margrietruiters', waar we nu ook lessen volgen. Ook wil ik het liefst nog een 2e keer in de week les erbij van de instructeur die me voor het EK erg goed geholpen heeft. We staan nu op B+4(2 wedstrijden). Zelfs de 2e wedstrijd 2x 3e geworden.
Verbeterpunten: Er zijn nog heel wat verbeterpuntjes vind ik zelf. Petra heeft haar gangen ten eerste niet heel erg mee, maar haar doorzettingsvermogen om het altijd goed te willen doen zorgt ervoor dat je er het beste uit kan halen. Ook wil ze soms erg zwaar/sterk in de hand worden en vind/vond ze de galop heel erg moeilijk. Hier zijn we de laatste paar trainingen heel erg mee aan het werk gegaan, en ik vind dat de galopknop er nu best wel goed op zit! Voor de rest ben ik nu aan het trainen op ontspanning in de hand. Ook wil ik dat ze soms wat meer ruimte met haar voorbenen pakt. Haar galop mag soms nog wat meer afzet hebben.

Yvonne & Nollie (14 jaar):
Yvonne en Nollie vormen nog helemaal niet zo lang een combinatie. Vroeger deed ik in mijn eentje alle pony's (voor iemand). Later is yvonne mij gaan helpen omdat 8 pony's toch wel echt druk is! We trainen zomers vooral nog het 4span, waarvan zij 2 (waaronder Nollie) en ik 2 (waaronder Petra). In het begin hing yvonne bij mij tijdens wedstrijden tot het bij haar toch ook wel begon te kriebelen. Ik heb haar toen de 2 pony's 'gegeven' en daar is zij nu mee aan de slag gegaan. Je kan dus eigen stellen dat ze pas sinds begin zomer een combi zijn! Ik vind dat ze het nu al erg goed doen en ben erg trots op ze, maar soms zijn er nog wat communicatie stoornissen en zijn we een beetje aan het tobben met het bit van Nollie (waar ze het fijnst op loopt)
Wedstrijdervaring: Nollie en Yvonne hebben beide weinig tot geen wedstrijd ervaring. Nollie heeft af en toe onder het zadel wedstrijdjes gelopen vroeger. Yvonne reed destijds op de manege af en toe een wedstrijdje mee!
Verbeterpunten: Er zijn natuurlijk heel wat verbeterpuntjes, maar dat is logisch omdat ze maar zo kort een combi zijn. Het probleem bij yvonne is dat ze soms te veel wilt controleren wat af en toe leidt tot een pony die over de zeik is. Toch vind ik dat ze sommige dingetjes super oplost en haar sterkte punt is dat ze heel netjes de spanning die Nollie vormt weer kan laten verdwijnen. Nollie is soms nog wat onstabiel (vooral de galop) en wil het bit nog wel eens vastpakken. Ook valt ze soms op haar voorhand. Haar sterkte kant, iets waar we trots op zijn, is haar middendraf. Ook wil ze soms wat stresserig doen, maar dit zal met de tijd wel minder worden, het is nu puur een kwestie van leren op elkaar in te spelen! Nollie mag ook nog wel wat kilootjes kwijt! :oo

Nou ik heb eigenlijk nu wel genoeg gebabbeld. Hier de foto's + filmpjes!

Suzanne & Petra:

AfbeeldingIn de wendig geloof ik
Afbeelding Haar geconcentreerde koppie!
Afbeelding Heel erg tevreden met dit plaatje! <3
Afbeelding Zelfs nog netjes draven terwijl ik met 1 hand stuur omdat ik iets aant uitleggen was!
Afbeelding Ook blij met dit plaatje!
De galop zoals het nu gaat!

En dan nu, onze nieuwe combinatie * tromgeroffel* :)

MEET YVONNE & NOLLIE:
Afbeelding Lief doen samen!
Afbeelding Nollie komt yvonne gedag zeggen!
Afbeelding KUSJEEEEEEEEEEEEEE :*
Afbeelding Wazig maar o zo mooi beenwerk!
Afbeelding Klein beetje spanning!
Afbeelding Haar middendraf ( Koppie mag nog iets meer inknikken eigenlijk)
Afbeelding Middendraf training 3 weken terug! ( Omdat we zo trots op dit beeld zijn)
Afbeelding Uiterst geconcentreerd!
Afbeelding Close-upje tijdens wendig!
Afbeelding Mooi ontspannen beeld dit!
Afbeelding Ook erg netjes!
Afbeelding Bij elkaar!

Nouu, dat was weer een heel bericht. Ik hoop dat jullie van de foto's genoten hebben. En nou maar duimen voor het wedstrijd-debuut van de 2 toppers waar ik zo trots op ben! ( En eigenlijk ook wel een beetje voor mij voor m'n laatste puntje in de B)

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

Rhine_

Re: Zusters met paardjes trainen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:40

Zie er echt heel netjes uit!

bontgeweld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:54

goed bezig! zijn die foto`s vandaag gemaakt??

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 20:55

Dank jullie wel!

@ bontgeweld: Jaa de foto's zijn vanmiddag gemaakt! Hoezo dan? :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:09

Erg fijn om naar te kijken, ze lopen keurig!
Wat ziet jullie bak er mooi en goed uit zeg om aangespannen in te rijden :)

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 22:12

L_Rivaldo schreef:
Erg fijn om naar te kijken, ze lopen keurig!
Wat ziet jullie bak er mooi en goed uit zeg om aangespannen in te rijden :)

Dankjewel :)
Jaa dat is bij onze menvereniging! Echt een heel fijn bakje. Helemaal niet zwaar ofzo!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:18

Wij hebben dan wel een goede rijbak, maar voor met mijn marathonwagen en mijn shetten/kruising toch best pittig rijden, met mijn ervaardere pony nog net te doen, de andere krijgt de kar zowat niet weg :P..
Gelukkig mag ik ook trainen in de bak en rijd ik veel buiten, maar bij zo'n bak als bij jullie op de menvereniging zou je mij vaker zien trainen voor de wedstrijden hoor :D

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 22:25

L_Rivaldo schreef:
Wij hebben dan wel een goede rijbak, maar voor met mijn marathonwagen en mijn shetten/kruising toch best pittig rijden, met mijn ervaardere pony nog net te doen, de andere krijgt de kar zowat niet weg :P..
Gelukkig mag ik ook trainen in de bak en rijd ik veel buiten, maar bij zo'n bak als bij jullie op de menvereniging zou je mij vaker zien trainen voor de wedstrijden hoor :D

Jaa dat hoor je echt heel vaak. Voor rijden istie dan goed, maar voor het mennen bijna niet te doen. Wij rijden idd ook veel buiten, en op een grasveld. Maar dit bakje is echt ideaal. Nadeel is alleen dat het 10-15 minuten rijden is. En voor je de kar op de pick-up heb, de trailer erachter. Scheelt dat we nu deze 2 pony's bij ons achter hadden staan. Maar normaal staan ze op 2 verschillende lokaties, zo'n 5 minuten bij elkaar vandaan. Is toch altijd wel een gedoe, maarja heb het er voor over ;)

bontgeweld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:27

pff... woon je in spanje ofzo?? wij verzuipen hier zowat:S:S:S

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 23:08

bontgeweld schreef:
pff... woon je in spanje ofzo?? wij verzuipen hier zowat:S:S:S

Hahahah nee rhenen, dat scheelt! Nou hier hebben we de hele dag geen regen gehad. Savonds pas! Moet je hierheen verhuizen ;)

bontgeweld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:15

Jah idd.. ik heb al dagen niet kunnen rijden!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:21

leuke pony's en jullie zijn leuk aan het rijden

even of topic
@ bontgeweld schaam je }:) je trekt dan toch gewoon een regenpak aan ik heb gister ook in de regen gereden (dan wel onder het zadel)

bontgeweld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:50

lanouska schreef:
leuke pony's en jullie zijn leuk aan het rijden

even of topic
@ bontgeweld schaam je }:) je trekt dan toch gewoon een regenpak aan ik heb gister ook in de regen gereden (dan wel onder het zadel)

gaat niet om de regen maar om de veel te natte bak:S

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:23

oh ja ik weet het weer :D jullie daar in driesum hebben een water overschot haha

en dan hebben jullie zeker ook geen drainage in de bak ?

bij harry in coevorden is het super voor mekaar daar kun je na een hoos bui nog gewoon in een droge bak rijden *\o/*

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:20

Ziet er erg netjes uit :j

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:09

Leuk topic en vooral leuk om jullie vandaag in het echt te zien rijden! Lekker zo door gaan en hopelijk straks met vierspan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:12

Ziet er erg leuk uit! :D

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 19:13

@Romy_Tessa: Haha, ja ook echt toevallig dat we elkaar daar tegen kwamen. En vaardigheid ging bij jou ook hartstikke goed! Jaa ik ga me best doen om de volgende keer met 4span te komen, haha! ;)

@Liinn, dankjewel!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:52

@ Suzotje, 4 september is daar de volgende wedstrijd volgens mij, maar dan red ik het niet om te starten, dus voor mij wordt het waarschijnlijk pas april met het nieuwe outdoor seizoen dat ik weer met vierspan dressuur ga starten, maar wie weet komen we elkaar anders in de indoormarathons tegen of niet?

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 19:55

Romy_tessa schreef:
@ Suzotje, 4 september is daar de volgende wedstrijd volgens mij, maar dan red ik het niet om te starten, dus voor mij wordt het waarschijnlijk pas april met het nieuwe outdoor seizoen dat ik weer met vierspan dressuur ga starten, maar wie weet komen we elkaar anders in de indoormarathons tegen of niet?

Nou ik ga sws door naar de L nou, dus ben me daar even op aan het focussen. Het ligt er ook helemaal aan hoe het gaat lopen met mijn school enzo! Zit nou namelijk in mijn examenjaar, en om dan alle 4 de beesten in conditie te houden en het grote paard voor de indoor, dat wordt dan wel heel druk! Maar ik start sws indoor dresuur/vaardigheid met die dikzak van vandaag :o miss dat ik als het uit komt ook wel wat mee pak met het 4span, maar dat ligt er maar net aan zoals ik al zei :) rijd je trouwens ook marathons?

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:11

We rijden vooral indoormarathons en verder outdoor wat oefenmarathons, toevallig 11 en 18 september weer. Marathons rijden we allemaal met vierspan. Met de dressuur ga ik me nu ook focussen op de twee enkelspannen en dan volgend jaar outdoor pas weer vierspan.

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 20:21

Waar zijn die marathons? Want ik wil het liefst nog wat outdoors starten met m'n andere 2span. Die doen het de laatste tijd zo goed! Oh, dat is wel verstandig ja! Toch zaten er best wel mooie stukken tussen!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:53

Hoofddorp en Halfweg, staan volgens mij beide ook op startlijsten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:57

Wat grappig, nooit geweten dat je in deze regio rijd. Ik moest kiezen tussen middenbeemster en waver. En waver was wel dichterbij, maar toch gegaan voor middenbeemster omdat vriendin daar ook starten, anders had ik je shetjes even kunnen spotten!
Met de marathons hopen wij er ook bij te zijn met het tweespan :D

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:00

Ziet er erg netjes uit!