Zaterdag stond in het teken van de voorbereidingen. Spullen klaarzetten in manden, wagen schoonmaken, ponys de laatste wasbeurt en de trailer ophalen. Druk druk. Daarna naar het bos om de hindernissen te verkennen en de briefing. Alle hindernissen meerdere malen gelopen (met hulp van de man van Janouk, echt super!) en toen lekker naar huis en optijd naar bed.
Zondag 17 april:
Ja! De dag van de waarheid, de wedstrijd! Voor het eerst met het tweespan op wedstrijd, SPANNEND!! Vroeg op en alle spullen die thuis vandaan mee moesten in de auto gelegd. Op naar de ponys!
Die hun ontbijt gegeven en de auto ingaan pakken. Wagen op de trailer en daarna ook de pony's. Op naar Amsterdam!
Daar aangekomen even mijn wagennummer ophalen bij het secretariaat. Terug bij de trailer was inmiddels mijn groom Ciska ook aangekomen. Die mocht eerst bij een andere deelnemer nog even aan het werk, paard had een ijzer verloren op de vrachtwagen.
Ondertussen kwam mijn verzorgmeisje met haar moeder aan, die hebben de ponys lekker gepoetst. Ciska en ik hebben de wagen van de trailer gehaald en de spullen klaar gelegd voor het optuigen.
Rustig aan ingespannen en richting het hoofdterrein voor de dressuur. Dora was voor het eerst mee op wedstrijd en keek haar ogen uit met al die paarden en wagens. Even voor de kijkers: Keet staat dus vanaf de wagen gezien links en Dora staat van de wagen gezicht rechts

1. De ring in voor de proef

2.

3.

Mijn meiden hebben zo goed hun best gedaan

Toen naar de trailer terug om even om te kleden voor het marathon gedeelte.
Dit begon met het A traject, daarna het D traject (stappen) en het E gedeelte met de hindernissen. De paden in het bos waren op sommige stukken ongelovelijk zwaar. De pony's hebben maar korte beentjes en we hebben de tijden dus niet kunnen halen. Gelukkig is het een recreatieve rit en hebben we dat ook zo beleefd. Enorm genoten van het prachtige bos.
Het bos uit bij H1
4.

H1, op naar poortje A
5.

Finish
6.

Heuvel af na H2
http://s268.photobucket.com/albums/jj32 ... G_2239.jpg
H3.
7.

8.

H4, de hindernis met de 'waterbak' (wat meer een erg natte zandbak is)
9.

10.

H5
11.

Na de finish van het E traject
12.

Op naar de vaardigheid. Voor mij de eerste keer met een tweespan en het heeft goed uitgepakt want heb hem foutloos gereden. Niet binnen de tijd maar goed, het was al een lange dag geweest voor ons allemaal.
13.

14.

15.

We zijn met overweldigende cijfers laatste geworden (enorm veel te laat in de trajecten = veel strafpunten) maar hebben een heerlijke dag gehad. Genoten van het weer maar vooral van mijn dappere duo dat van het begin tot het einde knetterhard voor me gewerkt heeft. Misschien niets gewonnen, maar wel een wedstrijd gereden met een goed gevoel, veel lol en prachtig weer.