[AR] Keet en Dora op avontuur in het grote A'damse Bos [SGMW]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Keet en Dora op avontuur in het grote A'damse Bos [SGMW]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 10:13

Zaterdag 16 april:
Zaterdag stond in het teken van de voorbereidingen. Spullen klaarzetten in manden, wagen schoonmaken, ponys de laatste wasbeurt en de trailer ophalen. Druk druk. Daarna naar het bos om de hindernissen te verkennen en de briefing. Alle hindernissen meerdere malen gelopen (met hulp van de man van Janouk, echt super!) en toen lekker naar huis en optijd naar bed.

Zondag 17 april:
Ja! De dag van de waarheid, de wedstrijd! Voor het eerst met het tweespan op wedstrijd, SPANNEND!! Vroeg op en alle spullen die thuis vandaan mee moesten in de auto gelegd. Op naar de ponys!
Die hun ontbijt gegeven en de auto ingaan pakken. Wagen op de trailer en daarna ook de pony's. Op naar Amsterdam!

Daar aangekomen even mijn wagennummer ophalen bij het secretariaat. Terug bij de trailer was inmiddels mijn groom Ciska ook aangekomen. Die mocht eerst bij een andere deelnemer nog even aan het werk, paard had een ijzer verloren op de vrachtwagen.
Ondertussen kwam mijn verzorgmeisje met haar moeder aan, die hebben de ponys lekker gepoetst. Ciska en ik hebben de wagen van de trailer gehaald en de spullen klaar gelegd voor het optuigen.

Rustig aan ingespannen en richting het hoofdterrein voor de dressuur. Dora was voor het eerst mee op wedstrijd en keek haar ogen uit met al die paarden en wagens. Even voor de kijkers: Keet staat dus vanaf de wagen gezien links en Dora staat van de wagen gezicht rechts :)
1. De ring in voor de proef
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Mijn meiden hebben zo goed hun best gedaan :) alle doelen hebben we gehaald (binnen de hekjes blijven enzo)

Toen naar de trailer terug om even om te kleden voor het marathon gedeelte.
Dit begon met het A traject, daarna het D traject (stappen) en het E gedeelte met de hindernissen. De paden in het bos waren op sommige stukken ongelovelijk zwaar. De pony's hebben maar korte beentjes en we hebben de tijden dus niet kunnen halen. Gelukkig is het een recreatieve rit en hebben we dat ook zo beleefd. Enorm genoten van het prachtige bos.

Het bos uit bij H1
4.
Afbeelding

H1, op naar poortje A
5.
Afbeelding

Finish
6.
Afbeelding

Heuvel af na H2
http://s268.photobucket.com/albums/jj32 ... G_2239.jpg

H3.
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding

H4, de hindernis met de 'waterbak' (wat meer een erg natte zandbak is)
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

H5
11.
Afbeelding

Na de finish van het E traject
12.
Afbeelding

Op naar de vaardigheid. Voor mij de eerste keer met een tweespan en het heeft goed uitgepakt want heb hem foutloos gereden. Niet binnen de tijd maar goed, het was al een lange dag geweest voor ons allemaal.

13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding

We zijn met overweldigende cijfers laatste geworden (enorm veel te laat in de trajecten = veel strafpunten) maar hebben een heerlijke dag gehad. Genoten van het weer maar vooral van mijn dappere duo dat van het begin tot het einde knetterhard voor me gewerkt heeft. Misschien niets gewonnen, maar wel een wedstrijd gereden met een goed gevoel, veel lol en prachtig weer.
Laatst bijgewerkt door Keet op 21-04-11 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Bliksem

Re: Keet en Dora op avontuur in het grote A'damse Bos [SGMW]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:22

Hee, keetje en dora! Nog steeds dol op roze? :D
Foto 12 is echt prachtig, wat een heerlijke koppies <3

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 10:23

Uiteraard nog steeds roze :D meisjes paarden moeten roze :D ze hebben ze zelf uitgezocht :j
Leuk he die koppies, helemaal trots op zichzelf (en terecht!)
Op 13 lijkt het net of ik maar 1 pony voor de wagen heb (wel 1 met 5 benen :D )

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:33

Haha zó roze zijn de beschermers dus :+ Wat is het ook een lekker stel met elkaar, foto 12 is idd echt een plaatje

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:40

Zo wat heb ik veel gemist. lopen ze al samen voor de kar! En wat is dora een beauty geworden zeg!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:43

Prachtig span! Hoe groot zijn ze?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 10:46

Elinaa schreef:
Zo wat heb ik veel gemist. lopen ze al samen voor de kar! En wat is dora een beauty geworden zeg!

Ja, voor een papierloos mormel is het een prima pony aan het worden. Ietswat een de luie kant, maar ze heeft enorm goed haar best gedaan zondag.
Yup, ze staan sinds september in het span en doen het leuk samen. Wel vaak de vraag gekregen: Goh, wat is dat nu voor ras dat je ervoor hebt staan :? en Tjeeee, is het familie van elkaar, wat lijken ze op elkaar zeg!

Rhine_: ze zijn beide rond de 94 cm :)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:10

Ziet er gezellig uit! Goed dat je voor je pony's kiest en de tijden laat voor wat ze zijn! Super!

Ze zijn echt zoooo cute samen voor de wagen! Vind je wagen ook erg cool met dat bruin! Gaan jullie ook officieel starten met dit 2-span? Gaat volgens mij helemaal goed komen ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 11:11

Crista schreef:
Ziet er gezellig uit! Goed dat je voor je pony's kiest en de tijden laat voor wat ze zijn! Super!

Ze zijn echt zoooo cute samen voor de wagen! Vind je wagen ook erg cool met dat bruin! Gaan jullie ook officieel starten met dit 2-span? Gaat volgens mij helemaal goed komen ;)

Nee, officieel zit er voorlopig niet in door gebrek aan vervoer. Mocht altijd een trailer+auto lenen. Maar die mensen willen zelf meer gaan rijden en willen hem niet meer uitlenen helaas. Dus nu hard sparen voor een eigen trailer+koetsenframe :) Komt goed :D
Dus hooguit wat onderling in de buurt van stal in de dressuur-vaardigheid :)
Dank je wel voor je leuke berichtje :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:55

Ze waren zo dapper samen. Het was best zwaar terrein op sommige stukken. Heel knap uitgereden.

Citaat:
met hulp van de man van Janouk, echt super!

_/-\o_ :j _/-\o_ dat ziet onze Haflinger Janouk graag: dat zij onze baas is. haha :j tenminste ze probeert ons dagelijks wijs te maken dat wij haar personeel zijn. _/-\o_

zonder gekheid: mijn man zegt: "graag gedaan".

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 12:01

Nu moet ie de volgende keer natuurlijk wel zelf de hindernissen ook goed onthouden :+ maar goed, hij heeft ondanks dat alsnog gewonnen :+ dus zit wel goed :)
Vond het een fijne sfeer op de wedstrijd :) had de grooms van Romy_tessa ook nog eventjes geleneed voor een extra handje, echt super!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:10

Woei, super bruintjes :D.

Ik heb genoten achter op de kar. Vind het meestal dood eng om achterop te zitten, stuur liever zelf, maar dat is bij dit span zeker wel vertrouwd :D.
Op naar volgend jaar!!!!!

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:11

Wat een ontzettend leuke shetjes!
Oortjes ook lekker vaak naar voren! :)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:16

Ahh wat een leukerdjes zeg! :+:

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:22

Jeej! Keet % Doortje! Ziet echt syper uit Sanne! Ik ga gauw weer een keertje mee :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 12:28

Dennis schreef:
Woei, super bruintjes :D.

Ik heb genoten achter op de kar. Vind het meestal dood eng om achterop te zitten, stuur liever zelf, maar dat is bij dit span zeker wel vertrouwd :D.
Op naar volgend jaar!!!!!

Je hebt weinig hoeven doen :D behalve genieten in het bos van het heerlijke weer :D Op naar volgend jaar :j

jorretje schreef:
Jeej! Keet % Doortje! Ziet echt syper uit Sanne! Ik ga gauw weer een keertje mee :)

Moet je zeker doen :) Doortje krijgt eventjes vakantie en dan gaan we weer lekker verder :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:22

Ziet er super uit Sanne! Knappe poownies heb je toch ook <3 Als ze mooi door hun vacht zijn kom ik wel weer even langs *-:)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:30

Netjes hoor, dat ziet er idd héel goed uit! En wat een leuk span is het toch ook samen zo voor die mooie wagen!
Zijn 'die knalroze dingen' nou van die (3 in 1?) beschermers? Of bandage's? Met bandage's mennen zou ik nl. wel echt afraden, maargoed ieders z'n keuze uiteraard. Het staat igg wel erg blits, hahaha.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 14:35

Het zijn 3-in-1 beschermers ;) ben geen voorstander van bandages :)
Heb ze ook in het zwart en in het oranje :D maar vond ze in het roze toch wel het gaafste :D beetje kleur tussen al het bruin en zwart van mijn combinatie. Voor de dressuur heb ik een donkerblauw jasje aan met een zwarte hoed.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:38

Oeh gaaf! bandage's zou ik idd ook nooit voor kiezen.

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:45

Evelli schreef:
Nu moet ie de volgende keer natuurlijk wel zelf de hindernissen ook goed onthouden :+ maar goed, hij heeft ondanks dat alsnog gewonnen :+ dus zit wel goed :)
Vond het een fijne sfeer op de wedstrijd :) had de grooms van Romy_tessa ook nog eventjes geleneed voor een extra handje, echt super!

Hihi ja, kleine moeite om te helpen.
Ik geloof dat de beschermers in het echt minder vel zijn dan op de foto's haha!
Jammer dat ik jullie verder niet heb zien rijden, maar op de foto's ziet het er goed uit! :j

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:04

Leuke foto's Evelli! Moest even twee keer nadenken bij het voorstellen! Maar je bent helemaal geplaatst! Super leuk twee-span en die hebben het heerlijk gedaan die dag! :)

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:08

Heerlijk tweespannetje!!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:24

Leuk span heb je en die roze beenbeschermertjes zijn natuurlijk gewoon heel schattig!

sijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:45

wat een leuke shetjes
en die roze bandage echt stoer :)