[AR] Ook wij wilden sleeën!Geen mentuig maar wel kunnen sleeën

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

Ook wij wilden sleeën!Geen mentuig maar wel kunnen sleeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 19:32

Tja wat doe je als je wilt sleeën maar geen tuig ervoor hebt?
Juist ja gewoon improviseren!!

Gezien hier erg veel sneeuw ligt en sleetje makkelijk gleed en Floor + Tessa maar een mensje van 17 kilo moesten trekken kon dit ook wel vonden wij :+
(Tessa moest mij ook trekken maar die heeft wel aardig wat in der mars :D )

Kijk en geniet! Hebben wij wel gedaan vandaag! en Floor & Tessa? Die vonden het ook helemaal het einde!! :+:
De pony's hebben overigens nog nooit voor de kar gelopen :D

Wat is dit weertje toch genieten! Echt wel :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond Tessa nog even gepakt, kleine meid wilde eerst niet mee maar toch al snel achter mama aan, dat was toch ook wel erg leuk :

Daar gaan we :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

toe baas, ik wil verder :D
Afbeelding

Afbeelding

Tessa speelt verstoppertje :+
Afbeelding

De optuiging hebben we dus wat in elkaar geflanst maar het deed zijn werking goed en hinderde de pony's niet, hoe vaak maak je zoveel sneeuw mee... en tja dan moet je wel eens improviseren :j
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 18-12-09 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Jobbeltje

Re: Ook wij wilden sleeën!Geen goed tuig maar wel kunnen sleeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:36

Leuke foto's Ans! :D

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:37

Haha, die laatste foto!! Achja voor een keer moet je toch kunnen improviseren. Je hebt wel nagedacht in belang van je shet.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:38

Moet je improviseren?
Dit hindert dus echt wel.. Ik ben een stuk jonger en zelfs ík weet dat dit hindert.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:41

Leuke pony's heb je daar. Ik vind alleen je geproviseerde borsttuig wel erg hoog hangen. Ik kan het niet inschatten vanaf hier, maar drukt dat niet op de luchtpijp?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:43

Heb je nou een singel als borsttuig gebruikt? :+

Wel slim, leuke foto's :))

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:45

ZusJacobs schreef:
Moet je improviseren?
Dit hindert dus echt wel.. Ik ben een stuk jonger en zelfs ík weet dat dit hindert.

Goh echt typisch bokt...
Ze geeft zelf aan dat zij zeker weet dat het HAAR pony's niet hindert...
Ten eerste is dit vanaf een foto zeker niet goed te beoordelen, zoals de gene onder/boven (weet het even niet meer) al aangeeft bij haar commentaar, dat klopt dus ook...

Ten tweede, wat hangt er nu achter een kindje van 17 kg? pfff wateen kracht moet die pony leveren
ten derde, hoe vaak sneeuwt het in Nederland? Het is nu ook niet dat dit uren/dagen achter elkaar zo gebeurt...

@ TS: leuke foto's hoor! Volgens mij heeft de kleine er zeker lol in :)

edit:
Maar bij de 2e pony zit het zeker niet helemaal lekker!
Laatst bijgewerkt door Barbabientje op 18-12-09 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:46

Leuke foto's! En knap gevonden met dat geïmproviseerde tuig! +:)+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:48

Moeten we dan maar ja en amen roepen? Dan weet ze toch voor de volgende keer dat ze het borststuk wat lager doet.

Nog een tip, ik zou een zweng (gewoon een stok ofzo) gebruiken. dan blijven de strengen op lengte in de bochten en kan de pony er niet op gaan staan.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:49

kan makkleijk met dat tuig hoor!

Barbabientje

capopjekop schreef:
Moeten we dan maar ja en amen roepen? Dan weet ze toch voor de volgende keer dat ze het borststuk wat lager doet.

Nog een tip, ik zou een zweng (gewoon een stok ofzo) gebruiken. dan blijven de strengen op lengte in de bochten en kan de pony er niet op gaan staan.

Doelde ook niet op jou reactie, die was echt gewoon beetje als tip. maar die van boven jou ;)

O dat van die zweng is wel goed idee!

Sunnda

moet je nu voor je eigen lol maar zoiets doen.
:x
en veerle 90:de grootste paardenleek ziet nog dat zeker bij de tweede pony het gewoon niet kan.
hoe zou jij het vinden als je 70 kilo moet trekken met een singel die in je nek snoert?
hij zit veel te hoog.
tuig is niet om te improviseren, tuig moet gewoon goed zijn en anders moet je niet met je pony voor de slee gaan.

ik had meer respect voor je gehad als je gewoon eerlijk zei: ik wou gewoon met de slee en ponylief moet maar meewerken.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:50

geweldige foto's :) hier doe je het toch voor.... vooral die laatste met de neus in de sneeuw en maar zoeken naar eten :P

doet mijn haflinger ook als een iedioote sneeuwschuifer door de sneeuw heen op zoek naar gras gras!!!

leuk leuk

Thomas

Geweldig lijkt me dat echt met zo'n sleetje in de sneeuw.
En ja als je geen tuig heb moet je maar wat improviseren,
volgens mij heb je dat best keurig gedaan :)

Leuke foto's, en de Groetjes :)

Vjestagirl

Veerle90 schreef:
ZusJacobs schreef:
Moet je improviseren?

Goh echt typisch bokt...
Ze geeft zelf aan dat zij zeker weet dat het HAAR pony's niet hindert...
Ten eerste is dit vanaf een foto zeker niet goed te beoordelen, zoals de gene onder/boven (weet het even niet meer) al aangeeft bij haar commentaar, dat klopt dus ook...

Ten tweede, wat hangt er nu achter een kindje van 17 kg? pfff wateen kracht moet die pony leveren
ten derde, hoe vaak sneeuwt het in Nederland? Het is nu ook niet dat dit uren/dagen achter elkaar zo gebeurt...

@ TS: leuke foto's hoor! Volgens mij heeft de kleine er zeker lol in :)

Achter de eerste pony hangt 17 kilo. Achter de 2de pony hangt 17 kilo & mama die vast wel wat meer weegt.

Ik vind het er ook niet vriendelijk uitzien, sorry. Gewoonlijk vind ik dat je superleuk omgaat met je dieren en met je dochter, maar dit valt me stiekem wat van je tegen...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:52

mieneke12 schreef:
kan makkleijk met dat tuig hoor!

ze geeft zelf al aan in haar titel dat het geen goed tuig is, waarom het dan gebruiken.
ik heb nu ook geen goed tuig voor mijn pony, maar never mind dat ik daar sun mee ga opschepen.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:53

het lijkt mij niet echt hinderen ..

erg leuke foto`s en die laatste ook :P :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:54

heb al een stiekeme edit toegevoegd, dat ik het bij de 2e ook niet meer vind gaan..
Maar zover ik bij de 1e kan beoordelen kan dit wel hoor... Voor die 10 min dat het kindje het ook nog leuk vind.. *tenminste ervan uitgegaan dat het niet uren heeft geduurt*

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:55

Ach mensen zoveel last zal die pony er niet van hebben als ze nog gewoon vrijwillig zo diep gaat met haar hoofd. Of ligt dat aan mij?

Verder: Ziet er superleuk uit! Ik krijg er zelf ook kriebels van. En naar mijn idee kun je dit nog wel een paar keer doen deze winter mét dit tuig. Veel plezier nog!

FloveC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:55

aaah wat sgattig. Helemaal met d'r koppie de sneeuw in.. hihi, lief!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 19:58

Zozo, wat een reacties ;)
Idd zijn we geen uren weggeweest, het gleed erg licht en zelf heb ik er niet lang opgezeten.
De zware stukken ben ik afgestapt en liep ik mee.

Ik denk dat ik me wel ergere dingen kan bedenken die je een paard aan kunt doen :j

Ik ga dus niet voor deze sneeuwpret speciaal mentuig aanschaffen en de pony's vonden het heerlijk.
Die wilden alleen maar sneller en sneller, oortjes er lekker op.

Als ik weet dat ik mijn paarden ergens vervelend mee in de weg zit of pijn mee doe, doe ik dat uiteraard niet.
En wie verwacht er ineens nou zoveel sneeuw?

Bedankt verder voor tips en de leuke reacties ;)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:59

Met improvisatie is niet mis, mits op de juiste wijze gedaan.
Je hebt een singel als borststuk, ook ik vind die te hoog zitten (en zal hem daardoor wel hinderen, ook al merk je dat wellicht zelf niet).
Tevens lopen de strengen niet in een rechte lijn naar achteren, maar van de borst, via de lichtogen, naar beneden (of aan de lichtogen vast, niet helemaal goed te zien), dit kan niet prettig voor hem zijn geweest.
Tevens vind ik het persoonlijk onverantwoord om met 2 pony's te gaan mennen die dit helemaal niet gewend zijn.
Nu zijn ze super braaf en zetten geen stap verkeerd, dat is dan weer je geluk, maar de gevolgen waren niet te over zien als het anders was gelopen...........
Dan hou je er niets aan als je er naast loopt, ook een shet kan op de kletter.........., het is en blijft een dier (juist met de braafste moet je oppassen, want daar verwacht je het niet van).
De plaatste foto vind ik de leukste, net een struisvogel, maar dan niet in het zand, maar de sneeuw!
Laatst bijgewerkt door josie op 18-12-09 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:01

Haha leuk hoor! :D
Volgende keer de het 'voortuigje' even wat lager doen idd! :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:02

Sleeen hoort lol voor iedereen te zijn. En met dit bij elkaar geraapte aan je pony geknoopte zootje kan ik me niet voorstellen dat het erg lekker zat en het fijn trok voor je pony's.
Wat er omheen geknoopt zit klopt niet, en er missen nog dingen (oa een zweng, strengdragers).

Je hebt 2 HELE brave pony's. Mijn brave sullen zouden dit (terecht!) niet pikken.

Neskolay

Re: Ook wij wilden sleeën!Geen mentuig maar wel kunnen sleeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 20:11

Bedankt voor de tips over het voortuigje, zal idd zien of ik de volgende keer dat wat beter kan bevestigen.

Sommige opmerkingen vind ik wel erg hard trouwens... kritiek vind ik oké en kan dat goed hebben mits opbouwend en niet afbrandend.

Ik ken mijn pony's, ik vertrouw mijn pony's en ach improviseren we allemaal niet eens ergens mee al dan op een ander gebied?
Zie idd wel verbeterpuntjes, maar dat ik mijn pony's mishandel.. nee vind ik niet :n