[AR] Jouw menfoto van het jaar (verzameltopic)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Jouw menfoto van het jaar (verzameltopic)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 09:06

Dit topic is bedoeld om jouw menfoto van het jaar te tonen. Een foto die voor jou belangrijk is op het gebied van mennen, met het verhaal erachter. Dit kan op een wedstrijd zijn, tijdens een buitenrit, gewoon een training, of elders.

Regels:
- Het gaat om jouw menfoto van het jaar, dus het is de bedoeling één foto te tonen die dit weergeeft. Wil je meer laten zien kun je een topic openen op AR-ITP.
- Dit topic is uitsluitend bedoeld voor eigen menfoto's, dus niet van internet afgehaald.
- Dit is een foto-topic, dus offtopic geklets is niet de bedoeling. Voor offtopic/gezellig geklets is er het HK topic op AR. Wel mag er inhoudelijk gereageerd worden.
- Oneliners zijn niet toegestaan.
- Geen foto's quoten
- Berichten die niet aan bovenstaande regels voldoen, worden zonder bericht verwijderd.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:22

Afbeelding

Dit jaar veel gerommeld met de ponies, Lara wilde niet lekker lopen en er kwam een nieuwe pony op stal: Pride.
Pride en Lizzy doen het samen beter dan ik had durven dromen en ik heb dit menjaar dan ook naar tevredenheid afgesloten!
Op deze foto staan Pride en Lizzy tijdens een dressuurproef. Voor mij het belangrijkste onderdeel van zowel de trainingen als op wedstijd. Daarom is dit voor mij de mooiste menfoto van het jaar!

xElienx

Re: Jouw menfoto van het jaar (verzameltopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:35

Van probleempony (onopgevoede hengst) naar brave en zéér fanatieke sportpony.
Vulcano heeft dit jaar zn eerste wedstrijd gestart en het boven verwachting goed gepresteerd. dit is dus wel een foto waar ik heel trots op ben.
Afbeelding

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:39

In het topic: [AR] Jullie doel voor 2009 schreef ik het volgende:

mriekie schreef:
Ik had mooie doelen voor 2009 wat betreft wedstrijden. Door een pittig school/stagejaar heb ik mijn doelen al flink moeten aanpassen.

Mijn (nieuwe) doelen voor 2009:
Hoofddoel: Plezier hebben en genieten van de pony
Met als sub-doelen: Werken aan rust en vertrouwen en de dressuur verbeteren

en genieten hebben we met z'n 3e gedaan... Lekker samen 3 weken op vakantie tegen de sallandse heuvelrug aan, waar je ook prachtig kunt mennen.

Afbeelding

lekker aan een lange leidsel genieten van de omgeving.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:44

Afbeelding

In december 2008 ben ik tijdens een buitenrit met Zorro in de sloot terecht gekomen. Deze foto is 4 maanden later gemaakt op de plek waar het toen gebeurde, rechts van dit bruggetje...

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:59

Afbeelding

een half uurtje nadat we waren omgeslagen met de kar, maar hij had gelukkig niks, evenals ik, en de plezier was er nog.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:00

Het stokje echt overgedragen
Afbeelding

Het tandemrijden wordt nu door dochter gedaan.
Kon moeilijk kiezen tussen deze wedstrijd en de eerste wedstrijd in Bronneger waar ik voor het eerst weer bij mocht zijn.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:31

Afbeelding

Dit is mijn foto van het jaar!
Eerste keer weer voor de wagen na een akelig ongeluk van 2 jaar geleden. Nooit durven dromen dat ik ooit nog met hem zou gaan mennen. Maar dit is wat hij graag doet :D.. TROTS!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:56

Wij hebben een heel jaar problemen gehad met Janouk haar gezondheid. Hoesten en onregelmatig lopen. Veel veearts bezoeken. En hoewel ik de dressuur- en de vaardigheidswedstrijden hartstikke leuk vind, en Janouk dit jaar een winstpunt in het Z dressuur heeft gehaald, waar ik heel trots op ben.

Geniet ik toch het meest van dit soort momenten: met mijn gezin en Haflinger de hei op, picknickmand mee op de koets en dan met zijn allen een zalige dag van de natuur genieten.
Dit soort foto's zijn mij het meest dierbaar, als wij lekker ontspannen onderweg aan het picknicken zijn.
Afbeelding

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:51

Mijn menmoment van dit jaar was op mijn trouwdag.

Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:53

Afbeelding
Ik ben zo trots op mijn shetten dat ze het zo geweldig (boven verwachting) goed hebben gedaan in de mendurance afgelopen jaar. Ik geniet van elk trainingsuurtje wat ik met ze maak in onze schitterende omgeving van het Drents Friese Wold.
Deze foto is gemaakt in de laatste kilometers voor het einde van de paardenvierdaagse Zorgvlied. Vier dagen 25 km gelopen en dan nog zo over de mulle kale duinen heen. Gewoon, pret met je shet. Pony's lekker wakker op de foto met hun nieuwe kunststoftuigen.

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:05

Afbeelding

De wedstrijd waar alles volgens plan ging, pony gewéldig liep en we
onverwachts na al ons getrain 1e zijn geworden. De training had zijn vruchten
afgeworpen! Mooie afsluiting van het seizoen,
want Kelsey gaat alleen nog maar indoors lopen.

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:20

Mijn menfoto van het jaar is denk ik wel deze:

Afbeelding

Eerste wedstrijd met 't nieuwe span, liepen lekker. Heerlijke wedstrijd gereden.
Volgend jaar klasse 1! :D
Met dank aan dyonne voor deze en nog veel meer prachtige foto's

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:08

Leuk idee!

Maar, ook best moeilijk om je mooiste men-moment te kiezen. Na een jaar dat super begon en toen qua marathons minder werd, vind ik dit toch wel een foto die goed weergeeft hoe we er nu weer voor staan:

Afbeelding
(Met grote dank aan Dyonne, voor een prachtige fotoserie +:)+

Ik reed altijd met 1 en dezelfde groom, maar tijdens het wedstrijdseizoen kreeg ik de indruk dat én haar enthousiasme voor de wedstrijden afnam, én ze niet op die manier groomde dat ik alles uit een marathon kon halen. Dit resulteerde tijdens het districtskampioenschap in het tot 2x toe bijna omslaan, wat bij mij de lol van het marathonrijden weg nam. Ik ging voorzichtig en geforceerd rijden, pony snapte er niks van en de communicatie was totaal weg.

De laatste 2 wedstrijden met een andere groom gereden, en dit heeft weer veel moed en vooral.... plezier gegeven! Bovenstaande foto is gemaakt tijdens de marathon van Texel. We hebben op volle snelheid kunnen rijden, groom doet haar werk perfect, pony kan weer ongestoord 'blijven lopen' en heeft er ook weer plezier in omdat ik niet meer zo 'angstig rondstuur'.
Oftewel: oortjes naar voren, 2 blije gezichten op de wagen, en voldoening na de tijd!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:24

Ik hoop dat er dit weekeind nog een mooiere, betere en emotioneel meer beladen foto volgt :).

Maar kwa foto's die ik nu van dit jaar heeft is dit zeker de bijzonderste. Van het grootste hoogte punt heb ik geen foto's :).

Xavi, mijn eigen gefokte 'veulentje', voor de wagen.
Ik heb zo veel pony's betuigd voor andere en ook voor mij zelf. Maar zo gaaf als rijden met mijn eigen baby sturen is dat niet. Hij is maar een paar maanden terug geweest, maar heb die maanden echt enorm van hem genoten. Ik kreeg een bange, gestresste pony terug van het voor jaar. En hij ging weer weg als de pony die ik kende, maar dan met wat meer ervaring. Een super makkelijke, brave knuffel die voor je door het vuur gaat. Ik had heel graag langer met hem willen rijden en van deze topper willen genieten.
Afbeelding

Wal_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:15

Mijn foto van het jaar is deze :)

Afbeelding

Dat was de marathon van bergum op 5 september.

mijn eerste wedstrijd met dubbelspan, en mijn eerste wedsrijd met mijn spannetje.
het zijn echt super shetten zoals je op de foto kan zien, ben trots op ze !

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:08

Afbeelding

Sinds eind juli in het tweespan, allebei (of eigenlijk allemaal :+ ) watervrees, en dan twee weken later toch dit voor elkaar krijgen!
(met wat liefde en geduld, zelf natte voeten en wat aansporing van paps),
en vervolgens op de shetlandmendag gewoon "goed" door de waterplas heen gaan :D
Ik ben maar wat trots op de ponies, mn groompie, en oko wel n beetje mezelf, wat we toch weer voor elkaar gekregen hebben dit jaar!
Op naar de indoors! 8-)

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:11

Afbeelding

M'n 4 knappe bontjes, met mijn 20 jarige Happy Horse Durk op linksvoor, met 'nieuwe' kar tijdens onze thuiswedstrijd
in Hellendoorn... en aan het eind van het weekend ook nog een oranje rozetje meenemen naar stal. Kortom; wat wil je
nog meer! Volle bak genieten. Elke dag weer trots op mn mannen.

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:14

Allereerst leuk topic!

Afbeelding

Ik heb deze foto gekozen omdat ik stiekem toch wel een beetje trots was toen ik hem weer zag. Geeft me weer de bevestiging dat alle trainingsuren die ik samen met mn kameraadje heb doorgebracht toch zeker hun vruchten hebben afgeworpen. My Guy die van nature toch niet bepaald tot het 'ras dressuurpony' behoort :o zet toch elke keer zijn beste beentje voor, met als gevolg dat we nu Z startgerechtigd zijn. Toppony *D
De foto is gemaakt tijdens het Districtkampioenschap dressuur/vaardigheid in Heerjansdam. :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:53

ik ga toch voor deze, na heel veel trainen, heb ik dan toch met mijn 2 bonte toppers bereikt dat ik normaal dressuurmatig kan rondrijden, voor mij een hele prestatie, want ze willen alleen maar hard, op deze foto ben ik trots, deze kleine hemelse duiveltjes netjes in de aanleuling in hetzelfde moment en de oortjes naar de baas gericht, dat is wat ik wilde bereiken en dat is gebeurd!

Afbeelding

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:56

Afbeelding
Na lang wikken en wegen toch maar deze foto, genomen tijdens de barrage van de Z vaardigheid tijdens de Hippiade in Ermelo. Na een goed jaar (we wilden goed dressuren bij de SGWM wedstrijden en dat was gelukt) moesten we als een van de laatsten barrage rijden, en we moesten snel, want na ons kwam Yvonne de Ruiter nog die al de M titel gewonnen had. Voor ons werden wat balletjes afgereden, dus het streven was foutloos, en dat lukte. We stonden vierde, want er moesten nog 3 menners, de eerste na mij een bal, dus was ik derde. Yvonnen reed foutloos en snel, dus nog steeds derde. De laatste had een balletje en dus waren wij reserve kampioen!!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:02

Ik rij geen wedstrijden meer, al heel lang niet meer, ben alleen hobbymatig lekker aan het mennen, vaak in enkel- en dubbelspan, maar ook in vierspan met de Friezen.
Dit moment tijdens de Eper Paardenvierdaagse is kenmerkend voor mijn gehele mengebeuren.
Altijd spontaan mensen meenemen op de koets, gezellig babbelen, relaxed, iedereen blij en op zijn eigen manier genieten en beleven.
Mijn motto is niet voor niets: "Geniet van het leven, het duurt maar even".
Het mooie van deze paardenhobby is dat je er ook andere mensen in mee kan laten beleven/genieten.
Afbeelding

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:28

Afbeelding

Mijn eerste kegeltjes wedstrijd :+:
Pony vertikte het om in galop te gaan, maar vind het toch een leuke foto :(:)

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:31

Het zou voor de hand liggen een foto van de wedstrijden te nemen.
We hebben thuis hard getraind en de resultaten waren niet onverdienstelijk en mooie foto's genoeg.
Maar ik heb toch voor deze gekozen.

Vorig jaar heeft Lady door hormonale toestanden een pees afgescheurd in haar been toen ze achteruit sloeg en hangen bleef op het lamoen. Verschillende hormoonbehandelingen hadden geen enkel effect en uiteindelijk heb ik haar zelf geïnsemineerd. Ze is goed hersteld van haar blessure en drachtig geworden van een NF-hengst.
Hieruit is dit voorjaar Bibi geboren.

Mennen houdt voor mij meer in dan wedstrijden rijden.
Het is een "way of life" en ik kan genieten van alles wat er omheen gebeurt.
Het merendeel van de tijd ben je toch bezig met trainen en wat rommelen.
Daarom deze foto, gezellig met de hondjes op de kar!

Afbeelding

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:40

Na een jaar lang eigenlijk alleen maar tegenslagen en ongelukjes met het mennen mocht het in juli eindelijk weer goed gaan. Naar buiten kan/wil ik nooit meer, dat is veel te gevaarlijk. Maar die ene dag, het ging gewoon weer echt goed. Ze is er geen 1x vandoor gegaan, is nergens van geschrokken en er zijn weinig momenten van échte spanning geweest. Dat voelde zo lekker. Daarom heb ik deze foto gekozen. Er is spanning te zien, maar ze vertrouwd het en daarom is deze foto, míjn menfoto van het jaar! :) :

Afbeelding