Tammy hebben we zelf beleerd, daarna is ze in training geweest en heeft wat koersen gelopen. Koersen ging niet geweldig, dus toen is ze onder de hengst gegaan. Inmiddels is ze zo'n twee en een half jaar onder het zadel en is ze vier jaar niet voor de sulky geweest. Ik speelde al een tijdje met het idee, maar er nooit echt aan toegekomen. Afgelopen jaar heb ik regelmatig met de lijnen erachter gelopen en dat ging eigenlijk prima. Ze is vooral het laatste jaar zoveel rustiger geworden dat ik het nu wel aandurfde om haar eergisteren zelf eens in te spannen.

Het was even zoeken naar alle onderdelen, het tuig was al een tijdje niet in volledige vorm gebruikt, alleen het singeltje en de lijnen met het erachter lopen. Ondertussen bleef ze braaf staan, terwijl het zo'n vreselijke draaikont kan zijn

Vriendinnetje heeft haar aan de hand meegenomen het weiland in, ik op de sulky

Dat ging eigenlijk super, dus na een paar rondjes stappen losgeklikt en is ze er nog even naast blijven lopen. Ze wilde wel wat harder, dus het erop gewaagd en aangedraafd

Ze stond zo weer stil als ik 'ho' zei, ging wat langzamer als ik daarom vroeg, echt super

Vriendje durfde het zelfs ook nog wel aan om een stukje mee te rijden, ze was zo braaf!

Carriere als koerspaard wordt niets meer

En het ging allemaal zo lekker dat ik haar gisteren weer voor de sulky heb gezet. Dit keer meteen los. we zijn nu ook het hele land doorgereden. Nu ook een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=8I3ajei35UQ
Wel een beetje jammer dat de vering op de kar echt voor geen meter werkt