[AR] Little Boy @ beleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lotte_

Little Boy @ beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 13:22

Hee,

Ik ben nu Boy aan het beleren voor de kar. Hij doet het best goed en vandaag heb ik voor het eerst op de kar gezeten.
Eerst hebben we nog even met de band gesleept en daarna het karretje erachter.
De latjes zijn trouwens een soort burry's, zodat hij daaraan kon wennen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En met het karretje Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nog een klein stukje los (er liep nog wel iemand naast)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
Groetjes Lotte

CynThier

Re: Little Boy @ beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:24

wat een leuke pony !
ziet er goed uit hoor Knipoog

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:01

wat sgattig!
Leuke foto's, veel suc6 verder !

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:38

Wat een leuk beestje, ziet er al best netjes uit. Heerlijk dikke vacht ook!

Met die latten zou ik persoonlijk nooit doen, maargoed.... je had ze ook iets meer naar achter kunnen verplaatsen, zo steken ze in zijn nek als hij iets buigt in de hals/nek.. je had hem bijv. ook 'los' even tussen het lamoen v/d sulky kunnen zetten en even het lamoen laten 'voelen' zeg maar...

Verder oogt het vanaf de foto alsof de broek iets omhoog mag, en kijk ook eventjes of de sulky wel helemaal in evenwicht hangt; lamoen zou dan moeten 'zweven' in de lichtogen zeg maar Knipoog

Verder mis ik nog iets héel belangrijks: een menzweep ín de hand Knipoog

Verder leuk diertje, en veel succes nog met het beleren.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:42

oh wat leuk zeg!
Zo te zien vind hij het allemaal wel oke
veel succes nog

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 17:41

Bedankt voor de reacties Lachen
De burry's vond hij echt super eng, ook als we hem ertussen probeerde te zetten, de latten staken ook niet in zijn nek als hij liep, ze zaten een heel eind van zijn nek af en zo heeft hij toch kunnen wennen aan iets langs zijn lichaam.

Over de broek klopt ook, het tuig is nog niet helemaal goed, want de broek kan niet aan de staartriem vast. Dus dat moeten we nog even laten maken.

Morgen wilde ik idd een zweep erbij houden, want vandaag moesten we eerst nog even kijken hoe hij op de sulky zou reageren. Want in het begin was hij nogal bang voor de sulky Knipoog

kammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:01

heey

gelukkig gaat het steeds weer een beetje beter

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:04

Het ziet er netjes uit. Lachen
Ja net zo als JoyCiej007 al zegt. De broek. En ik zelf persoonlijk zou die burry's, ook achter wegen laten. Je heb er zelf al opgereageert. En verder heb ik vrijweinig toe tevoegen. Succes met hem voor de wagen spannen en geniet er van! het is heerlijk! Lachen

kammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:26

JoyCiej007 schreef:

Met die latten zou ik persoonlijk nooit doen, maargoed.... je had ze ook iets meer naar achter kunnen verplaatsen, zo steken ze in zijn nek als hij iets buigt in de hals/nek.. je had hem bijv. ook 'los' even tussen het lamoen v/d sulky kunnen zetten en even het lamoen laten 'voelen' zeg maar...

Verder oogt het vanaf de foto alsof de broek iets omhoog mag, en kijk ook eventjes of de sulky wel helemaal in evenwicht hangt; lamoen zou dan moeten 'zweven' in de lichtogen zeg maar Knipoog

ik heb een paar vraagjes.
waarom zou jij het persoonlijk niet doen met de latten? en wat bedoel je met dat de sullky niet helemaal in evenwicht is hoe kun je dat zien?

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:40

ah ziet dr goed uit hoor! Hij kijkt echt van.. hallo.
Jij denkt dat ik dit niet kan ? Bloos!

Idd even iets doen aan de broek, maar hier zal ik niet meer over zeggen. Die latten zijn eigen keuze. Veel succes met verder leren!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 21:43

Dankje Haha!
De broek moet idd nog gemaakt worden Knipoog

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:48

latten zou ik inderdaad ook niet doen, maar dat is je eigen keuze en broek inderdaad. verder ziet het er wel leuk uit Lachen Hij lijkt alles wel makkelijk op te pakken.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 21:52

Die latten heb ik gebruikt, omdat hij echt heel bang was van de burry's. En met die latten heeft hij er echt aan kunnen wennen en het heeft ook heel goed geholpen, want hij is nu gelukkig niet meer bang voor de burry's.

Ies_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:11

Ziet er al super leuk uit Lot! Hij loopt er echt braaf voor! Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:53

Hoezo is de broek niet aan de rugriem te bevestigen??
Je kan de broekriem namelijk gewoon tussen de rugriemen doen. Je slaat het stuk leer dat aan je schofttuig zit namelijk helemaal terug richting de culeron, waardoor je je broekriem onder deze riem kan doen.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 14:56

Nee dat gaat niet, dat hebben wij ookal geprobeerd.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:56

Heb geen verstand van mennen maar het ziet er netjes en gecontroleerd uit Ja Erg leuk zo'n dotje voor de wagen. Succes verder nog met beleren !

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 15:02

Ziet er leuk uit, zo te zien vind hij het nog leuk uit Lachen!
Nog succes met het verdere beleren!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 15:09

Heb je dan een bijzondere rugriem of is de riem van je broek te breed?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:15

_Lotte_ schreef:
Bedankt voor de reacties Lachen
De burry's vond hij echt super eng, ook als we hem ertussen probeerde te zetten, de latten staken ook niet in zijn nek als hij liep, ze zaten een heel eind van zijn nek af en zo heeft hij toch kunnen wennen aan iets langs zijn lichaam.

Over de broek klopt ook, het tuig is nog niet helemaal goed, want de broek kan niet aan de staartriem vast. Dus dat moeten we nog even laten maken.

Morgen wilde ik idd een zweep erbij houden, want vandaag moesten we eerst nog even kijken hoe hij op de sulky zou reageren. Want in het begin was hij nogal bang voor de sulky Knipoog

En júist daarom zou je er dus een zweep bij moeten hebben Lachen
Als hij nog angstig is voor de zweep of dat nog niet kent, had je hem dus ook nog niet moeten inspannen. Net als dat zo'n beestje alle stuurcommando's van achter en de stemcommando's moet kennen, moet het ook de zweep kennen en igg behoorlijk kunnen verdragen eer je hem gaat inspannen... Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:20

kammie schreef:
JoyCiej007 schreef:

ik heb een paar vraagjes.
waarom zou jij het persoonlijk niet doen met de latten? en wat bedoel je met dat de sullky niet helemaal in evenwicht is hoe kun je dat zien?

- Latten zou ik persoonlijk niet doen omdat ik er eigenlijk niet eens op het idee zou zijn gekomen, en omdat het me op de één of andere manier toch niet echt dé ideale manier lijkt om aan het lamoen te wennen, ik parkeer ze liever met een groom even tussen het lamoen v/d wagen of haal zelfs het lamoen even los v/d wagen (dit kan dus niet zo makkelijk met zo'n tweewieler) verder moet het dan ook nog goed bevestigd zijn, die latten, anders zullen ze er uit vallen en maak je dingen alleen maar erger ipv. beter. Ook ivm. scherpe punten e.d., prikken in de nek, zou ik het dus persoonlijk niet zo snel doen... maargoed dat is dus slechts persoonlijk Knipoog
- als 't wagentje niet in evenwicht is dan is dat te zien doordat het een beetje 'achterover' of juist voorover hangt, gaat klapperen op de rug van de pony (via de lichtogen) en dat je zelf constant op en neer hobbelt als je op de bok zit. Als een sulky goed in evenwicht hangt, dan hoort het lamoen te 'zweven' in de lichtogen. Een sulky die niet in evenwicht is wordt doorgaans door de pony op de rug getrokken, ipv. met de borst dmv. het borsttuig. In evenwicht brengen heb je veel mogelijkheden voor, meesten gebruiken een gewichtje of verstellen de lichtogen hoger/lager.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 18:06

Sjonniej schreef:
Heb je dan een bijzondere rugriem of is de riem van je broek te breed?

Ik denk dat ik een bijzondere rugriem heb, want er zit niks waar eventueel een broek door kan.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 18:07

JoyCiej007: Vandaag heb ik er een zweep bijgehouden en hij deed het weer heel goed Lachen.
Hij kent het sturen, alle stemhulpen en de zweep, dus dat is geen probleem Knipoog

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 19:44

Wat leuk zeg dat het inspannen goed is gegaan!
Je hebt al wat tips gekregen hierboven.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 08:57

Afbeelding
Het stuk leer wat onder de passanten zit kan je eruit halen, dan leg je daar de broek neer en vervolgens doe je het stuk leer weer door de passanten.