[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:56

Belker: horse event komt in de expohal in vijfhuizen, expohal was gebouwd voor floriade jaren geleden,en heeft een goede busaansluiting vanaf station tot deur.
Biancacoo,wel ff wennen voor je honden ff eigenspeeltijd.
Hoop dat je sav snel voor de wagen heb,heerlijk genieten vanaf de bok _/-\o_

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:10

Is afkicken idd HT.... ik bouw altijd rustig af..steeds minder km-ers... en dan lekker aan de wandel nu.

Vijfhuizen..is voor ons ver weg.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:08

assie schreef:
Oo, hebben jullie Annie gefokt? Grappig. Die heeft dit weekend naast mijn groompaard gestaan. En verliefd dat ze waren <3 . Annie heeft alles afgelebberd en ze waren continu aan het koelen.

Weet jij waardoor ze die bult op haar neus heeft? Is dat een wratje ofzo?
Ik heb haar eigenaar niet gesproken, maar was wel nieuwsgierig.


Leuk dat je haar hebt ontmoet assie. Ja anni is bij ons geboren en de eerste 3 jaar bij ons geweest. Wij hebben haar wel als veulen verkocht aan iemand anders maar die heeft haar bij ons in pension gehad tot 3 jaar. Ze heeft als 2 jarige nog bij Ted in de wei gestaan.

Die bult op haar hoofd heeft ze hier gekregen. Hoofd gestoten tegen een ijzeren badkuip in de wei. Zij hebben er een foto ervan laten maken en het is onschuldig. Staat alleen een beetje raar.
Ik vind het leuk dat ze nog steeds als Wedstrijd naam dezelfde hebben. Ann in time G.W.
Al onze veulens krijgen G.W er achter staat voor Gerrit Wilting naam van mijn vriend.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:12

Marga gefeliciteerd

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:17

Dames bedankt voor de felicitaties. Was inderdaad :9k Y)(^) en gezellig.

Belker het is weer tijd voor buitenschilderwerk elke keer een deel schoonmaken en afschilderen zodat het er netjes blijft uitzien. Ik vond het met dit stuk muur fijn dat ik het kon schilderen voordat de planten te groot werden / in de weg staan.

Biancacoo is aan het puzzelen wat waar in nieuwe keuken suc6 er mee. voor de honden is het erge warme weer niks, de teckel hier heeft het dan druk met de juiste temperatuur te houden, in de zon, in de schaduw, op het gras, op de tegels enz. maar ligt wel fijn de hele dag buiten.

Pipskadilly oefenen is goed, maar op tijd stoppen ook, gaat het 2 a 3 keer goed dan stoppen = beloning en ze kunnen het verwerken, en dan gaat het de volgende keer meestal zo.

Assie is super groom je hebt het dan meestal super druk.

Tine gefeliciteerd met WP zoon en een nieuwe bijrijdster voor Amerigo leuk dat het bij de moeder dan ook weer gaat kriebelen.

Baudyh Leuk dat je zo jullie fokprodukt in actie kunnen zien. Mooi dier.

Zo de :9k is op, weer aan de gang

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:37

Hoi, ik kom even binnenvallen met een vraag. Ik hoop dat dat mag:).
Als een pony al alle commando´s kent voor halthouden, stap, draf en galop. Is het dan niet heel verwarrend om andere commando´s aan te leren voor het mennen?
Hij kent ze nu heel goed op z´n western´s, dus HO, walk, jog en lope...

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:52

Sintara schreef:
Hoi, ik kom even binnenvallen met een vraag. Ik hoop dat dat mag:).
Als een pony al alle commando´s kent voor halthouden, stap, draf en galop. Is het dan niet heel verwarrend om andere commando´s aan te leren voor het mennen?
Hij kent ze nu heel goed op z´n western´s, dus HO, walk, jog en lope...

Misschien denk ik te simpel, maar je zou toch gewoon dezelfde commando's kunnen gebruiken? Als het maar de gang is, die jij bedoelt.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:15

tine10 schreef:
Misschien denk ik te simpel, maar je zou toch gewoon dezelfde commando's kunnen gebruiken? Als het maar de gang is, die jij bedoelt.

Ja dat dacht ik zelf dus ook. Maar het schijnt heel normaal te zijn om dat wel te doen?

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:31

Sintara schreef:
tine10 schreef:
Misschien denk ik te simpel, maar je zou toch gewoon dezelfde commando's kunnen gebruiken? Als het maar de gang is, die jij bedoelt.

Ja dat dacht ik zelf dus ook. Maar het schijnt heel normaal te zijn om dat wel te doen?


Omdat ik af en toe met rijden(onder het zadel) door rugklachten foute beenhulpen geef gebruik ik de zelfde stem commando's die ik bij het mennen gebruik, Is heel handig als manlief met shet voor de sulky mee rijd dan gaat shet ook in draf en zo.
Dus gewoon je eigen commando's gebruiken voor jou paard wel zo makkelijk.
Heb een keer meegemaakt dat ik ergens reed met mijn haf en een een fietser riep tegen mede fietser hard HO, mijn haf stond stil ....braaf paard :D

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:45

ok dankjewel voor de reacties! Ik ga het dan gewoon bij de western commando´s houden ^^

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:06

Wat een stilte en rust hier... -O-
Vanmorgen weer ronde "hardgelopen" met een van de honden _/-\o_ ging super.
Zoon is oranje vandaag en koningspelen, erg leuk.
Dan vakantie voor hem.. *\o/*

Fijne dag allen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:46

Inderdaad heel rustig hier. Ik hoop wel dat VHU af en toe nog langs komt!!! Mis haar verhalen. -O-
Bianca, heel knap van je _/-\o_ En zoon heeft leuke spelen gehad.

Hier nu ook lekker een weekje vakantie. Nou ja, heb nog stapels nakijkwerk, maar toch. Helaas moet ik na de vakantie op de woensdag weer voor een andere groep, omdat mijn duopartner heeft aangegeven weer beter gemeld te kunnen worden. Nou, persoonlijk denk ik dat ze het nog geen 2 weken gaat volhouden, want afgelopen week moest ik de middagen draaien. Anders zou ze moe op vakantie gaan ?????!!!!!!

Morgen gaat zoonlief de hele ochtend naar buurthuis voor weer allerlei spelletjes op Koningsdag. Hopelijk valt het weer mee, we hebben daar heel wat keren staan blauwbekken.

En dan zondag...... komt onze nieuwe pony hier. Ik vind het wel heel spannend, ben zo bang dat er iets mis gaat.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:22

Ik ben ook drie dagen voor Hoefnet in Kronenberg geweest bij de internationale wedstrijd en Paard&Koets. Vond de clinics wel heel fijn, zo binnen én buiten. 's Avonds thuis wedstrijdverslagen op de site zetten ... laat naar bed. Daar achteraan twee dagen zorgboerderij, fysio, huisarts, hardlopen, boodschappen, koken en naar paardlief (die er danig bij inschoot) .... ben bek-af. Overmorgen mag ik een week op vakantie, heerlijk!

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:44

allemaal een fijne koningsdag :)F

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:46

Fijne dag allemaal! Ik heb vanmorgen gewerkt en nu met det bij de chiropractor. Sta ik te wachten, beetje jammer.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:28

Goedemiddag. Rustig hier...
Gem, geniet van je vakantie!

Gisteren weer flinke autorit gemaakt, mijn moeder was jarig. Pas weer heel laat thuis en nu al hele dag enorm duf. Vanmorgen wel met zoonlief, Sam en Rembrand naar het Balloerveld gegaan en heerlijk ritje gemaakt. Vanmiddag de wei klaar gemaakt voor Rocky, 2 rijen lint. Ik hoop dat het voldoende is.

Nog 1 nachtje slapen, spannend.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:53

Ips, hoop dat Det blij was met chiropractor :)
Tine.. 2 rijen lint...tja..dat weet je pas.. als rocky er is.. mijn Vamor... zou zich er niet door laten tegenhouden..maar dat was 'n beetje een monster :+
Daar liet je geen jeugd op rond rijden ook..hahaha..maf dier was hij..maar wat mis ik m'n maat.. -O-
Succes, komt vast goed.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:59

Wat we hebben gezien en gehoord is hij heel relaxed. Staat daar op stal ook tegenover een van de fokmerries. Maar goed, we weten het pas als hij hier is. Eerst gaat het mes er nog in, voor hij in de wei komt.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:06

Soms gaat het ook super hoor Tine... ligt helemaal aan karakter. :j

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:26

Helemaal vergeten te zeggen, gisteren op buitenrit zag zoonlief een adder liggen in het zonnetje. Helaas was hij weg geschoten toen ik een foto wilde maken. Helaas weer een heel slechte nacht achter de rug. Tot half 3 wakker en om half 4 werd ik gillend wakker van een nachtmerrie -O-

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:42

Hij is er <3
Afbeelding

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:53

Zo wat een drukte hier. Wat een mooie pony tine! Heb even gemist, wat ga je doen met de pony? Aangespannen rijden?

Hier voldoende drukte met de pony's. Vorig weekend een tocht in Groningen gereden met wat leuke onderdelen, waaronder crossen met de paarden over een motorcross baan. Een leuke oefening! En nog naar Paard&Koets geweest, ook veel van opgestoken.

Gisteren de eerste buiten wedstrijd! Een super fijne dressuurproef gereden, boven verwachting. In de uitslagen bleek ik zelfs 2e te zijn in de dressuur. Daarna de marathon, bewust rustig en beheerst gereden, hier waren de pony's het gelukkig me eens. Eerst maar mooi mennen en dan komt snelheid vanzelf. Een super start van het buiten seizoen!

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:31

Tine neem je rust. Fijn dat Rocky goed is aan gekomen.

Gem fijne vakantie gewenst.

Nilda goed aan de gang op de eerste wedstrijd ga zo door.

Ips wat vond Det van de behandeling?

Hier lekker rijden en allerlei klussen doen, helaas vind mijn rug het snel genoeg geweest, zit nu met een warme kruik in mijn rug te broeien.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:55

Marga, ja, heb vandaag braaf paar uur geslapen en heb gelukkig deze week vakantie. Dus minder verplichtingen.... nou ja... iets minder ;-)
Nilda, goede eerste outdoor.
Ips hoe gaat het met paardenspul?
Bianca nog lekker gestept?
Janouk, hoe gaat het met het duo?
VHU, ben wel benieuwd hoe het met Fred gaat en zijn opvoedkwaliteiten

Nilda, deze pony is voor zoonlief, als opvolger van Sam, voor dressuur, springen en cross.... en wie weet ook nog wel eens aangespannen. Zijn moeder loopt ook voor de wagen en vorige eigenaren zijn ook menners, dus hij kent karretjes.

Heb alles op stal staan, ook vanwege onweersvoorspellingen. Ze staan er rustig bij. Eerst had ik alleen Amerigo bij hem staan. In het begin een hoop herrie, ook van Amerigo, dat had ik niet verwacht. Maar denk dat Rocky nog nooit heeft geneusd (met tralies ertussen hoor) met een ander paard. Maar nu blijven ze stil als ze het doen. Dat ziet er zo uit:

Afbeelding

Hij is wel een beetje gespannen, logisch: nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuwe dieren. Maar hij staat ook gewoon lekker te eten.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:58

Gefeliciteerd Tine met Rocky.
Onweer was hier heftig afgelopen nacht....