Ik was natuurlijk al super trots op mijn knappert maar nu ben ik (als dat mogelijk is) nog trotser op hem!
In mijn vorige topic schreef ik hoe trots ik was dat mijn pony na een eventing carrière zich, op 12 jarige leeftijd, nog zo makkelijk liet omscholen voor de mensport. Victor loopt sinds eind april voor de wagen en heeft gisteren voor het eerst een oefenvaardigheid gelopen!

Het doel was voornamelijk om met ander wagens te rijden omdat hij dit nog vrij spannend vind, maar eenmaal in de ring bleek dat de grote pionnen ook nog best spannend zijn

In het begin vond hij het allemaal nogal spannend, maar op een gegeven moment liet hij zich toch heel goed rondsturen.
Het was voor ons echt een feest om dit te doen en we hebben ons dan ook inmiddels ingeschreven voor de eerste wedstrijd, gewoon voor de lol en om te oefenen natuurlijk.

Eerst even een foto van onze combinatie.

Even losrijden. Er reed 1 andere combinatie met een tweespan rond. Dit is voor Victor echt een leerpunt. Hij vind het nog best spannend als ze achter hem lopen. We oefenen veel met een ander paardje in de bak thuis om dit te verbeteren.

En toen ging het gebeuren, voor het eerst een vaardigheidsparcours. Voor Victor en voor mij de eerste keer. Ik had het eerste rondje een beetje moeite het parcours te onthouden

Ik ben weer mega trots op Victor en heel dankbaar voor alle hulp die ik van iedereen in mijn omgeving krijg. Op naar onze eerste dressuur wedstrijd

Hieronder nog het filmpje dat ik gemaakt heb van gisteren

Bedankt voor het lezen en ik vind het altijd leuk als je een reactie achter laat! Tips zijn ook altijd welkom

Ps. Ik weet dat ik eigenlijk met zweep moet rijden