[AR] Shetlander Menrit Otterlo 26 mei 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje51

Shetlander Menrit Otterlo 26 mei 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 10:19

De weergoden hebben een zwak voor Shetlanders, het kan niet anders! Al twee weken lang staat het weerbericht voor 26 mei vol met regen en narigheid, maar voor de derde keer op rij hebben we het ook vandaag helemaal droog gehouden en een fantastische rit gereden in het mooie bos van Otterlo. Wat was het heerlijk! We begonnen de inschrijvingen met 21 aanspanningen, op de morgen zelf waren daar nog 9 aanspanningen van over. Veel kreupele pony’s helaas, een aantal die niet op tijd in de goede conditie waren en wat vervoersprobleempjes, maar zij hebben een hele mooie rit gemist. Hopelijk volgende keer weer helemaal compleet.

Bijna iedereen is de zondag ochtend begonnen met het checken van het weer voor die dag en tot onze grote verbazing zag iedereen dat het droog was. Vol goede moed alles ingeladen en richting Otterlo. Eenmaal aangekomen, deden we waar we goed in zijn, de parkeerplaats overnemen. Overal Shetlanders, wagens, menner en grooms. En zelfs een stille meelezer van ons topic kwam langs om een kijkje te nemen. Twee nieuwe aanspanningen en zeven aanspanningen die elkaar al kende. De nieuwe waren in no time helemaal ingeburgerd en de rest uiteraard even gezellig bijkletsen.
Afbeelding

Afbeelding

Met een kleine vertraging, een van de auto’s had onderweg een bezoekje van de ANWB nodig, vertrokken we om half 12 richting bos. Iedereen vond zijn plekje in de rij en achter elkaar aan richting het bos. Het eerste stukje gingen we door de woonwijk die eruit zag als het begin van het bos in Otterlo, lekker los stappen.
Afbeelding

Afbeelding

Eenmaal in het bos aangekomen, konden we ook lekker draven. In het infomailtje schreef ik nog dat er niet echt mogelijkheden waren om te galopperen, maar voor we goed en wel bij de stop waren, hadden we er al meerdere galopje op zitten. De pony’s liepen allemaal heel braaf in de stoet en de omgeving was prachtig.
Afbeelding

Net als de andere keren waren we voor we het wisten al bij de stop en hadden we de eerste 6 kilometers er al op zitten. Onze vaste supporter Bridget die eigenlijk bij de stop aanwezig zou zijn, moest helaas verstek laten gaan. Ze lag op bed met een vervelende griep. Gelukkig konden de broer van Tijnie bijspringen en was er weer volop lekkers voor iedereen te vinden op de stopplek. Even wat drinken en snacken en even op adem komen voor sommige.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het tweede deel van de rit ging zoals gewoonlijk ook weer veel te snel. Na een kleine draf, vond Jack het wel welletjes en die moest nog even wat meer uitblazen. Omdat hij het zo leuk vond, was hij iets te enthousiast over zijn tempo met de voorste meegelopen en dat begon hem wat op te breken. De ene helft is toen in een hoger tempo naar huis gereden, terwijl Jack en nog twee aanspanningen even wat rustiger aan deden. De voorste groep heeft de lange weg naar huis gepakt en de achterste de verkorte weg. Perfecte timing, want we kwamen allemaal weer tegelijk aan! Bij aankomst gaan de pony’s altijd voor, dus eerst die uitgespannen, verzorgd, wagens en pony’s op de trailers en nog even gezellig wat nakletsen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onder het genot van een heerlijke cupcake van Tijnie (Jummie, echt super lekker gedaan!!) en een glaasje drinken stonden we nog even bij de trailers met z´n allen. Tas met lekkers in het midden. Met het uitspannen hadden we drie druppels, maar mocht eigenlijk geen naam hebben. Toen we met zn allen nog even wat stonden na te praten kwam daar nog een paar druppels bij, maar wat een geluk hebben we gehad met het weer!

Het was weer super gezellig, ik zeg tot de volgende rit allemaal!!

Het volledige fotoalbum van deze dag bekijk je hier: http://shetlandermenrit.bellahoeve.nl/r ... 6-mei-2013
En voor Shetlander menner die meelezen, doe gezellig mee de volgende keer :j
Iedereen met een Shetlander (-kruising of wat er op lijkt) is welkom!
Laatst bijgewerkt door Niekje51 op 27-05-13 10:29, in het totaal 2 keer bewerkt

F_Orumster

Re: Shetlander Menrit Otterlo 26 mei 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:27

Ziet er uit als een geslaagde dag! En mazzel met het weer. De veluwe blijft mooi!
Heb ook even de andere foto's bekeken *zoekt Joey van Michelle*

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:28

Heerlijke foto's weer.Super iniatief voor de kleintjes ;-)

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:44

Was weer super!!!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:12

Wat een geweldig verslag !
Heeft weer een hoog nageniet gehalte :9

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:18

Het was een hele leuke dag, het zijn leuke foto's geworden. Weer iets moois om op terug te kijken *\o/*

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:35

Heel leuk om te zien en lezen weer :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:58

*\o/* ziet er gezellig uit! Toch wat minder aanspanningen uiteindelijk, maar dat drukt de pret niet!
Jammer dat ik niet mee kon deze keer, maar "mijn" Plukje heeft zich toch wel vermaakt zie ik (die witte) :P

steph94xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:07

GEWELDIG! wat hebben we genoten! een super super lekkere rit gehad, en wat een mooie plaatjes. echt herhalig vatbaar, volgensmij vind janus het ook wel leuk om er de volgende x bij te zijn he sabina?! ik ze)g tot de volgende keer ( ook de cupcakes waren HEEEERLIJK en ja de belofte is er als het de volgende x weer zo koud is is er SNERT van ons! :D )

steph94xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:11

GENOTEN!! en wat een heerlijke nieuwe topic :D

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:15

Ziet er weer leuk uit dames! Ik heb echt wat gemist.. :(

Ik heb zaterdag echter mijn HCA sulky verkocht, en mag aankomende zondag Bart's nieuwe wagen ophalen. Een recreatiewagen met ideale bokhoogte (80cm) en spoorbreedte (1.10m) en niet te zwaar voor Bart (100kg). Dus.....wij gaan de volgende keer hopelijk gewoon weer mee!

annemarijn54

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:17

Dat ziet er heel leuk uit!
Als ik wat ouder ben wil ik ook een x een shetlandermenrit doen.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:40

De rit was echt super leuk! En nogmaals bedankt voor de mensen die allemaal eten en drinken voor ons hadden gemaakt. :)

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:10

Volgende keer moet er een fotograaf mee :-) Joey staat niet eens op THE picture :-( ja heeeeeeel ver weg op de picknick stop haha

Was een super rit! Vond het erg leuk, waar is de volgende ;-)

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:14

Ik zat te denken dat het wel geweldig zou zijn om in het Drents Friese Wold te gaan rijden in Diever. De groene route is wel wat langer, namelijk 18 km. Maar je kunt meerdere stops inlassen om wat uit te rusten. Het is daar zo ontzettend mooi om te rijden.

dunjaentwidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:18

Ziet er weer super gezellig uit! Jammer dat ik en mijn zus er niet weer bij konden zijn, omdat het samen viel met de Bronckhorsterpaardenmeerdaagse. Gelukkig was daar t weer ook super! En deden onze ponys het heel goed!
Volgende keer zijn we wel weer van de partij, en we zitten samen ook alweer na te denken over een eigen route voor de shetlandermenrit bij ons in de buurt.....(Ryanne en Femke)

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:23

@barney1978:ik zeg ik ga trainen met Joey en wil daar wel rijden!

@dunjaentwidy: waar is jullie rit?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:25

@michelle, dat zou wel erg leuk zijn. Hoe moet je het aanpakken om te polsen of er interesse is op Bokt?

timothy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:12

Hallo,
Het was een zeer geslaagde rit!
Ik ga uitzoeken of we het ook een keer bij ons (omgeving nijmegen)
Kunnen gaan doen!

Dit was onze eerste rit maar ik wil zeker nog vaker meerijden.

P.s. Marlies wat heb je het ontzettend leuk geschreven!

Groetjes Cindy

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:16

ik volg jullie topics al een tijdje en eht ziet er weer SUPER uit, ik hoop dat ik ooit ook nog eens mee kan doen met onze shet Up die voor de wagen loopt :) alleen met vervoer is dat heel lastig.. :(

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 08:47

Fijn dat iedereen het weer naar zijn zin heeft gehad!!
(En uiteraard bedankt voor de complimentjes :o)

@Barney, dat kan via mij :) We hebben inmiddels een aantal plekken waar de Shetlanders uitgenodigd zijn, dus even kijken hoe we dit invulling gaan geven. Ik zal jouw locatie op de lijst zetten en dan gaan we daar binnenkort eens werk van maken! Er komen veel mensen uit Overijssel/ bovenkant Gelderland, dus dat is ook wel een keer een goed plan zodat zij wat minder hoeven te rijden.

@loveu_p: Dank je wel! Wie weet tot een volgende keer dan. Als je op de hoogte gehouden wil worden waar en wanneer er weer een nieuwe rit is, stuur me dan even een PB met je echte naam en mailadres. Dan krijg je automatisch een berichtje als we weer wat organiseren!

@dunjaentwidy en Timothy: Gaaf dat jullie ook een rit willen uitzetten voor de Shetten :j Ik zal binnenkort even een berichtje sturen om het een en ander af te stemmen, leuk!!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:25

Dat ziet er leuk uit! Als mijn pony straks beleerd is voor de wagen wil ik graag meedoen!

Eva2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:09

hele leuke foto's allemaal en leuk om te lezen tot jullie het leuk hebben gehad met het mennen. /3

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:46

Oh wat een gave foto's ziet er geweldig uit! :D

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:55

Wat leuk! Ik zou ook graag eens mee doen, helemaal als jullie naar het DFW gaan (en ik heb nu een trailer woehoe dus het kan nu ook nog). Zal proberen de topics te gaan volgen :)