Het werd nog flink creatief om mijn 2 pony's én 2 sulky's in een 1-paardstrailer te krijgen. Lastig maar zeker niet onmogelijk zo bleek...

Dag 1, de langste route, 25-30 km
Om 4 uur gestart en lekker op weg. Het was ruim 25 graden, pony's waren ingespoten en ik als albino had me goed ingesmeerd. De eerste paar kilometer gingen heel makkelijk, we reden gezellig in een treintje rond. Achter ons zat wel een grote grijze wolk maarja het zou wel droog blijven toch? Het begon te rommelen...en te flitsen...en voor we het wisten zaten we als 3 verzopen katjes op de wagen. Het is eind juli, 25 graden en nee we hadden geen jassen of regenpakken meegenomen

Hier zag ik de pret er nog wel van in, beetje regen

Hier niet meer

Jammer maar helaas, we hadden nog 2 dagen te gaan
Dag 2, 23,5 km
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Dit keer wel voorbereid op pad met regenkleding en extra droge kleding, een ezel stoot zich geen twee keer. Het zou alsnog een flinke route zijn met een aantal zware stukken over de hei. Het was droog, daar waren we al héél blij mee. Met onze HCA sulky's met een spoorbreedte van ongeveer een meter konden wij veel zware stukken ontwijken door in de berm of op smalle paden te rijden. Had er niet aan moeten denken om dat met een marathonwagen te moeten rijden. Elien had dit keer een andere pony meegenomen (luxe probleem?) De route was prachtig, heel afwisselend door bos en over de hei. In het begin zagen we ook nog een groep reeen. Erg gaaf om eens te zien

Pony's weer inspannen

Bambi's
Tijdens het rijden zagen we een berg, Elien zegt ga dan, nou prima wij met de pony's naar boven geklommen. Elien was nog maar een heeeel klein stipje

Maar wij ook

Mythje vond ons maar raar

Onderweg natuurlijk lekker geouwehoerd wat natuurlijk makkelijker gaat als je de persoon waartegen je praat kan zien.

Maar er waren wel meer manieren om veel te zien

Knappe pony halverwege de route
Elien vergiste zich soms met de wandelvierdaagse

Dankbaar gebruik maken van het harde smalle zijpaadje

Elien verloren
Pony's liepen fit het terrein weer op, nog eventjes poseren en daarna uitgespannen en lekker verzorgd.

Dag 3 15 km
Vandaag moesten we het zonder Elien doen. Pony's waren wat moe maar zeker niet traag. Deze rit was een stuk korter en minder zwaar dus hebben we het in een dik uur uitgereden. Pony's hadden er zeker geen moeite mee, laden snel weer op na een stukje stappen.
Galopje over de hei, sturen en filmen is niet een van mijn sterkste kanten

En voor je het weet is het klaar, is alles weer uitgespannen en staan de heren heerlijk te grazen. Wij nog een hamburger naar binnen gewerkt en de Veluwe gedag gezwaaid. Het waren 3 super dagen, nouja dag 1 iets minder door het weer. Wij en de pony's hebben erg genoten, het is zeker voor herhaling vatbaar! Misschien volgend jaar ook wel Epe