[AR] Ukkie Rivaldo @ Dressuurwedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Ukkie Rivaldo @ Dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 23:29

Zondag had ik met Rivaldo een dressuurwedstrijd.
Dit was onze 3de wedstrijd samen, waarvan de 2de keer dressuur.
Ik had mij opgegeven op een Knhs wedstrijd in de hobbyklasse in wormerveer.

Ik was zo erg zenuwachtig dat ik de wedstrijd wilde afzeggen, maar omdat ik wist dat ik hier al lang naar toe wilde toch doorgezet. En ben blij dat ik dat gedaan heb! Onverwachts gingen we met de 1ste en 3de plek naar huis. Het rare was nog dat ik 1ste werdt voor de proef waar ik niet tevreden over was. Toen ik mijn naam hoorde bleef ik ook zitten, want dacht dat ik het verkeerd hoorde :Y)

Mijn punten waren 188 en 198, dus als ik een startkaart had waren dit wel 3 winstpunten.
Ik ben zo trots dat ik dit graag met wat foto's met jullie wil delen.

Melissa bedankt voor de foto's :j

Inrijden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mogen we al :Y)
Afbeelding

Topper <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas niet scherp
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten
Afbeelding

Bedankt voor het kijken :wave:

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:30

Gefeliciteerd! Fijn dat het zo goed ging :)

Jenkins

Re: Ukkie Rivaldo @ Dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:44

Leeeeeuk laura!
Super dat je eerste bent geworden zeg :D Gaat de goede kant op!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:52

Leuke foto's en goed gedaan!! ;) Hou er wel rekening mee, dat er misschien schappelijker is gejureerd in de hobbyklasse, maar je zou er anders ook wel goed uitgekomen zijn.

1 tipje: doe je haar de volgende keer netjes in een staart. ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:55

Super gefeliciteerd!
Leuke combinatie zijn jullie zo met de bordeaux wagen en je bijpassende menschort, keurig. Rivaldo ziet er ook goed uit. RIvaldo heeft een keurige vlecht, was je die van jou in de wedstrijdstress vergeten ;) :+
Hoop dat jullie de gelegenheid vinden komend jaar een paar keer 'echt' te starten...wie weet komen we jullie tegen...moet je wel vdh gaan starten want Snuit in dressuur is geen partij voor jullie :D

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:56

Gekke sport blijft de dressuur toch he! heerlijke jurysport! :+

Ziet er netjes uit laura! snel 2-span starten!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 23:58

Die had ik inderdaad al meegekregen. Had nog 2 kralen netjes mee genomen. Maar in alle stress niet meer aan gedacht :P.. Vaardigheid zou ik eigelijk ook starten, maar die ging niet door vanwege teveel inschrijvingen.

Als we volgend jaar kunnen starten met startkaart wil ik ook vaardigheid starten, lijkt me leuk om jullie tegen te komen. Dressuur was eerst ook niet ons ding, maar we beginnen er steeds meer lol in te krijgen :D

Hihi zoals rivaldo hier liep krijg ik ze nog niet samen zo aan de bak hoor.. Soms wat mooie stukjes, maar gisteren was tum weer erg aan het duwen tegen de langboom. Het ging een hele tijd weer goed, maar hij probeert weer nieuwe dingen. Snel in enkelspan weer :Y) Wil voor de fun wel 2span gaan starten in het amsterdamse bos :Y) Tegen die tijd zijn we al weer wat verder, hoop ik :)

Bedankt voor jullie leuke reacties :9

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 08:49

leuk! :D
Vind de combi mooi, kar/kleding van jou :)
hij loopt er heel netjes bij super :)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:54

Wat is het toch een stoere pony! :D

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:03

Ziet er goed uit hoor! nette punten! Inderdaad volgende keer wel je haar netjes in ene elastiekje (dat maakt het geheel naar mijn idee slordig!) Voor de rest zie je dat je lekker heb getraind!

Is het een beetje leuk starten in wormerveer?

Hadden ze trouwens nog goede tips meegegeven op je protocol?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 21:43

Na mijn eerste proef gaven ze me als tip: dat als ik binnenkom en er staat a-b binnenkomen in arbeidsdraf dat ik dan niet via de hoefslag moest maar als een rechte lijn, groom achterop hoorde en nog iets.

Op mijn protocol stond dat mijn voltes iets te groot waren (ook 4 en 5 voor) ik wist niet dat een grote volte altijd 20 meter moest en ik reed in een 60x40 bak waarbij ik helemaal onder de x door kwam (achteraf logisch want dan maak je meer een ei), ook mijn middendraf was teveel passen er stond enkele passen en ik deed de hele lijn, maar kreeg toch nog een 7 omdat hij het wel fijn deed en reageerde. Hieruit haal ik dat ik gewoon iets beter nog moet voorbereiden als de bakmaat veranderd en goed moet luisteren wat er daadwerkelijk gezegt wordt :Y)

In wormerveer is zeker aan te raden. Organisatie liep stipt op tijd en de bak was zo egaal dat je super kon rijden.
Na elke catogarie was de prijsuitreiking waardoor je ook niet de hele dag hoefde te wachten. Ga er zeker vaker starten!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:42

oke! Dan kom ik je vast en zeker tegen! zodra wormerveer weer een wedstrijd organiseerd ben ik ook van de partij (althans hoop ik haha) heb je al een startkaart aangevraagd?

Dat van de voltes wist ik trouwens ook niet! Het is wel erg lastig ook met die verschillende bakmaten de ene keer in een grote bak ander keer klein, nouja gewoon even wennen haha

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:45

Super hoor Laura. Gefeliciteerd. Dat zijn kleine beginnersfoutjes zo te horen. met het binnenkomen en de volte.

Ik zal de volgende keer je haar wel in een vlecht doen of knotje, staat verzorgder.

En waar heb je die menschoot besteld? Die pas ook bij onze kleuren. Leuk kerstcadeau voor mezelf

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:06

Super leuke combinatie! Ik ben er van overtuigd dat jij het ver gaat schoppen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 00:05

Het is een menschort van ideal (zomer uitvoering met alleen wol) heel toevalig via internet gekocht en precies de kleur als mijn wagen :D.. zal even kijken waar ik hem besteld heb, weet even de naam niet meer dacht tuigonderdelen.nl maar meerdere webshops hadden hem alleen was de verzendkosten vaak anders.

Liberty: Leuk om te horen :oo , moet ook maar is opzoek gaan naar een instructeur die mij les kan geven.
Ik heb namelijk nog maar 1 les met rivaldo gehad naast het behalen van mijn koetsiersbewijs.

Mochten mensen een fijne instructeur weten in omgeving noord holland (amsterdam, abcoude) hoor ik dit graag :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 00:11

sasika schreef:
oke! Dan kom ik je vast en zeker tegen! zodra wormerveer weer een wedstrijd organiseerd ben ik ook van de partij (althans hoop ik haha) heb je al een startkaart aangevraagd?

Dat van de voltes wist ik trouwens ook niet! Het is wel erg lastig ook met die verschillende bakmaten de ene keer in een grote bak ander keer klein, nouja gewoon even wennen haha

Mijn eerste onderlingen dressuurwedstrijd was in een ring van 40x80, dat zag ik pas een dag van te voren en had toen erg veel moeite met mijn figuren, omdat ik er totaal geen rekening mee had genomen :P

Ik heb hem nog niet aangevraagt echt geen idee hoe ik dat zou moeten doen en wat de kosten daar van zijn. Ga even van de week (als ik tijd heb, moet alle dagen werken tot volgende week vrijdag) kijken op de site van het knhs.

Zie in je profiel dat je een nieuwe pony erbij hebt? Ga je uiteindelijk 2span rijden?

Lijkt me leuk als ik je een keer tegen kom en om jou en rakker is in het echt tegen te komen ;) (zie zo af en toe wel is een topic voorbij komen)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 08:54

Wormerveer is een fijne bak om te rijden. Ook zomers hebben ze mooie bakken en fijne vaardigheidsparcoursen.

Tipje; ik zou het mooier vinden als jij zelf ook je haar vast doet. Chiquer.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:09

Proficiat !!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 13:52

ja dat ga ik zeker doen volgende keer.

Janoek jij woont toch in de buurt waar ben jij lid en krijg jij les? dan kan ik even rondkijken voor mijn startkaart en les

Tinker11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:34

Ziet er leuk uit!
Erg mooie kar ook!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:38

Wat leuk zeg! Ziet er super uit!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:02

super zeg, gefeliciteerd!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 00:03

bedankt voor alle leuke reacties :D.. helaas is het doortrainen even op een lager pitje gezien het weer.
Wanneer is het zomer :D :D :D?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 08:58

Wat me opvalt is dat er geen sneeuw ligt....is nu wel bij jullie ook alles wit?

Wat fijn dat je meteen zo'n goede ervaring hebt opgedaan, nu ga je vast met
een zekerder gevoel naar de volgende wedstrijd!

Janneke___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:38

Ziet er netjes uit ! :D
Mooie pony