[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 00:28

Nou marga,ze was niet moe van avond ervoor,vanmiddag was ze ook super braaf,nu nog een stukje zakken met het hoofd. :j

Lotusje555

Berichten: 240
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:35

Wat fijn HT!

Wij zijn gisteren een wat langer rondje gedaan, om n voor het eerst een route die hij niet kende.

Het leek me fijn om een ander paard erbij te hebben die de route al wél kende, en met wie Bon het goed kan vinden.

Alleen wilde dat paard niet voorop lopen, en heeft Bonnie niet 1 keer naar hem gekeken :')

Gezellig was t wel, en het hielp dat zijn baasje wel de weg aan kon wijzen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 21:55

Nou ips ik doe met je mee...jodocus is vanavond door de hengsthouder opgehaald voor verkoop.meneertje van 10 maanden is erachter gekomen dat zijn piepie niet alleen om te plassen is....begon zijn moeder te dekken,julia over 17 dagen maar hengstig spuiten.nu rust in de loopstal.
Kreeg al foto dat heerlijk in bad is geweest ipv modderbad wat hij heerlijk vond,word nu een nette man.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 23:08

Ben benieuwd waar hij terecht gaat komen ht. Je wilt toch het beste voor de dieren. Heb je schimmeltje nu weer op je eigen plek bij de rest staan?

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 23:45

Als hij net zo'n goed huisje krijgen als jive kan het niet beter.welshhengsthouders en fokkers weten elkaar goed te vinden zowel in nederland als buitenland,vandaar deze keuze ipv zelf leuren ermee.
Ja witje heb ik 2de paasdag weer terug in de groep gezet,heb de 4 maanden veel geleerd van haar en zij van mij.ff samen 1 op 1 en beter contact nu met haar.toch nog ergens goed voor geweest

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 22:46

Groot gelijk HT alhoewel het altijd weer zoiets is he :(:) maar die piepie moet hij toch echt niet bij zijn mama en tante gebruiken :)) }:0

Wij zitten onderhand in een vakantiehuisje want 'in between houses' per 2 mei zitten we in Friesland. En oei oei oei we zitten nu in een regio waar ook wel heel veel leuke paarden zijn en mooie paden, weilanden en pffff. Moet erg opletten dat ik niet in de verleiding kom :o ^) /3

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:59

VHU dat kan ook een bij rij paardje zijn.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 23:29

Marga: bij vhu worden bij rijdpaarden eigen paarden,daarom moet ze voorzichtig zijn.(niet dat wij het erg vinden want het zijn altijd leukerds)

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 06:24


Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:47

Oh VHU en dan zie je een stal met redelijk betaalbaar stalgeld hihi. Kan me voorstellen dat het toch altijd ergens blijft kriebelen.
HT die band creëren met meerdere paarden vind ik ook nog weleens moeilijk. Jendie mag op de wei en Jos niet, Jendie heeft altijd halster om want echt lastig te pakken. Nu toch bijna iedere dag echt in handen, kan haar ook via het hek loslaten. Maar kies er dan toch voor dat ik haar echt mee neem, 2 tellen borstelen en dan naar de wei (is allemaal binnen een paar meter natuurlijk) Maar toch merk ik dat het helpt.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 22:00

Ips: zeker,elk dier is anders van karakter maar 1 ding hebben ze gemeen : haal er 1 uit de groep en de andere gaan bleren! Daar word ik soms kriegelig van en reageerd weer door aan de andere pony.net als longeren: jane kan zoooo sloom zijn en heeft wel eens een corrigerende tik nodig...pak ik daarna sandra....daar moet je super zen bij zijn want die gaat stuiteren op mijn energie! Zo knap dat iemand met verschillende ponys/paarden ment!

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 22:13

Citaat:
Marga: bij vhu worden bij rijdpaarden eigen paarden,daarom moet ze voorzichtig zijn.(niet dat wij het erg vinden want het zijn altijd leukerds)


Dat dus ja.
En klopt Ips, zie je leuke stal denk je ach misschien, of ik zie leuke advertentie van leuke jaarling of zo dat ik denk, ach waarom niet, kan ze mooi opvoeden tot een aardige 4-5 jarige etc etc etc.
:roll:

Ik heb het in mijn leven een aantal keer geprobeerd, is altijd fout gegaan.
Vind het ook erg moeilijk om iets 'erbij' te doen. Zowel met mijn werk als met paarden... ben zo'n type van alles of niets. Echt lastig hoor. Zou het heel fijn vinden als ik gewoon een of twee dagen per week een verzorgpaardje zou kunnen hebben.
Maar misschien leer ik het ooit nog :D }:0

Bij mijn nieuwe woonplaats is een manege voor mensen met een beperking, zij vragen ook vrijwilligers, misschien is dat wat...

Vond dat ook best wel eens ingewikkeld hoor als je een groepje hebt en dan van die verschillende karakters. Zo had ik bijv Ollie en Hero en Ber plus Piet. Vier totaal verschillende types. Vind het ook erg knap als iemand met alles even goed kan omgaan etc.
Moet wel zeggen dat ik dat gehang aan elkaar bijzonder irritant vond af en toe. Vooral Ber was hopeloos. Ollie was zeer zelfstandig, die boeide totaal niet wat de rest deed, zo grappig. Ging de hele kudde aan de rel, bleef ze doodgemoedereerd door grazen. Geweldig stabiel dier was dat.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 16:03

Janouk, ik las op fb van Madness resultaat, wat owijs knap weer !
Ht lastig zo verchillende paardjes, maar wel fijn dat Sandra weer thuis is.
Vhu hoe gaat het ? Alles klaar na de verhuizing ?

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:49

Zo de boel weer eens omhoog schoppen.
VHU hopelijk een warm tussenstation voor de nieuwe plek in Friesland.

Muronia gefeliciteerd met het knappe merrieveulen.

Janouk helaas de koers gemist.

Verder iedereen sorry ik kan niet alles onthouden.

Hier vandaag geluk gehad, we hadden een clinic vaardigheid. Die was binnen wij hadden het droog heen en weer, de buien waren dat we les hadden. De anderen hadden niet zoveel geluk, die waren drijfnat helaas.

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:34

Voor de liefhebbers hier link naar koers van Madness in Alkmaar zondag


happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:07

Knappe madness
Marga wat een mazzel droog overkomen,ik dacht gisterenavond tussen de buien inspannen 2km naar manege te gaan,nou...ik was onderweg...hoosbui,drijfnat.heb paar pionnen gereden en na 15 minuten weer naar huis...dooie vingers die niets meer deden,gelukkig is sandra best relaxt op straat( in de bak bang van andere aanspanningen) maar uitspannen met dooie vingers is wel een dingetje :j

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:54

Ik had zaterdag een lenterit. Nou dat was me leuk weer. _O-
En het bos stond zo dusdanig onder water dat mijn jongens af en toe tot hun borst aan toe onder water stonden. Maar ze hebben het perfect gedaan, vooral Alex zo dapper voorop door de plassen gaan voor mij. En ik ben erachter gekomen dat ze eigenlijk ook in een groep veel chiller zijn in tandem dan wat ze tweespan zijn. Dus ik denk dat dat in Epe ook goed gaat komen. Ik heb geen fotos van mijn eigen aanspanning helaas van die dag, mijn moeder had het te druk met haarzelf vasthouden.

Janouk knappe Madness! Ik ga zondag draf training doen met Jorie voor de sulky in Ureterp. Ik ben wel benieuwd, hij draaft namelijk best hard voor zo'n kleintje. Tot wel 13-14 km/h.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 13:06

jorex heeft watertraining gehad,wow dat waren diepe plassen

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 13:10

Nog even een foto waar niemand echt goed herkenbaar op staat behalve de haflinger. Maar dit is hoe nat het bos is daar _O-
Afbeelding
Ik ben echt gezegend met Alex voorop die daar gewoon in gaat alsof het niks is. Sterker nog 1 keer moesten we wachten naast een plas, doet meneer bewust een stapje opzij om in de plas te gaan schrapen. En Jorie met een blik erachter zo van "ik hoor niet bij hem". Ik ben ook voor het eerst (buiten de spartelvijver om) hoger dan mijn stoeltje nat geworden. Echt blij met mijn regenbroek en regenlaarzen combo.

marga1
Berichten: 902
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 14:01

Zo het is daar nog erg nat zeg. Hier is het waterpeil gelukkig al aan het zakken in het bos. Door het hoge grondwaterpeil eigenlijk al vanaf november elke dag water scheppen in de kelder en dit is eindelijk vanaf april gelukkig bijna over, nog wel erg vochtig. En dat hoge grondwaterpeil resulteerde in onbegaanbare paden en wegen in het bos, en na een fikse bui extra (diepe) plassen waar je dacht hier kan ik nog wel langs, en pony dan tot z'n knieen door het water moest (vond ik dus al diep maar die van jou zijn nog wel 2 maten kleiner).

Janouk leuk filmpje jammer dat Madness ingesloten werd.

Belker

Berichten: 15312
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:03

Wat een water Jorex.
Johnny hier tikt ook met gemak de 15 km per uur aan in draf. Die draaft gewoon met Fiesta mee langs de wagen.

Leuk filmpje Janoek.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:34

Wij hadden hier laatst een record van 18,7km/u in draf, ze had beter aan kunnen galopperen denk ik maar daar dacht ze zelf niet aan _O-

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:20

Madness loopt ca. 48 km per uur over 2.000 meter......

Soms nog harder in de openingsfase.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:46

janouk schreef:
Madness loopt ca. 48 km per uur over 2.000 meter......

Soms nog harder in de openingsfase.


Holy oliebol! In draf?! :wow:

Belker

Berichten: 15312
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:01

janouk schreef:
Madness loopt ca. 48 km per uur over 2.000 meter......

Soms nog harder in de openingsfase.

Ja maar die is er op gefokt en heeft langere benen….. johnny loopt met zijn 93cm lanfs Fiesta van 1.59 mee.