[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:08

Happytime wel fijn dat ze toch losser loopt door haar lijf. Minder voor jou pff. Ik heb zelf pds en dat is al niet fijn, maar crohn is nog wel even andere koek, mijn beste vriendin heeft het helaas ook. Super dat de ppid testen goed waren!

Biancacoo ze is gelukkig weer zichzelf. De bultjes zijn ook weer helemaal weg. Jij ook een fijn weekend :)

Nou onze training onder begeleiding is officieel begonnen. Vandaag ging Veroon aan de dubbele longe, compleet in tuig en dat deed ze weer zeer relaxed. Nadat hij het had voorgedaan mocht ik het overnemen. Voor mij voor het eerst dat ik met 2 lijnen gelongeerd heb, dus echt iets geleerd. Het tuig is nu helemaal mooi op maat gemaakt en ik mocht een paar keer oefenen met op de juiste wijze om en af doen. :D . De komende 2 weken mag ik dit zo blijven oefenen en dan mag ze gaan slepen. Als ze dat net zo braaf doet als tot nu toe, dan zal ze met een week of 4 echt voor de wagen staan *\o/*

Nu heb ik mooi de tijd om de wagen helemaal mooi te maken van te voren :) . Het lamoen is inmiddels vandaag van kleurtje roest omgetoverd naar zwart

Afbeelding
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 16:17

Jaaa ik was jarig *\o/* en op vakantie :D heerlijk gehad.

@Jorex nog gefeliciteerd met je prachtige 1e prijs, wat leuk!
@Muronia gaskoliek en van die bulten.... brrrr gelukkig staat ze er weer goed bij :(:)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 16:24

VHU nog van harte en Jorex gefeliciteerd met jou eerste prijs.

Ook hier vakantie gehad en mooi weinig regen alles ging of onderlangs of bovenlangs.

Muronia nu ook aan de slag met paardlief en straks km maken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 23:02

Ik heb nog een prijs inmiddels van afgelopen zondag. :o

Jongens liepen lekker en flink hard. Eerste 6km in 30 minuten gedaan. Stelletje boeven. Jorie vond alleen de laatste 500 meter doodeng, want de start finish was in een land met stieren. En natuurlijk stonden die beesten bij de finish net op het pad. Dus Jorie schrok zich dood toen zo'n stier even wilde kennismaken. Met als gevolg dat hij met een hartslag van 80 over de finish kwam. Alex was zoals gebruikelijk ook net te hoog. Gelukkig 15 minuten later beide goed in orde. Gelukkig had iedereen zo ongeveer dit nadeel. Dus het was niet echt een handicap. Maar kijk ze gaan onderweg dan, zin in! _O-
Afbeelding

Nog gefeliciteerd VHU!

Wat leuk al die stappen muronia!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 19:42

Ge-wel-dige foto Jorex !! <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:48

Supergave foto Jorex!!!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:55

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:22

Hier gaan de zaken nu helaas wat minder. Alex toonde zondag al niet 100% zuiver rechtsachter, maar het kon er net mee door. Zowel bij de voor als na keuring. Hij loopt nu wel echt net niet helemaal lekker mee met dat achterbeen. Nergens verdikkingen of dat het warmer voelt dan linksachter. Hij is overigens al een aantal jaren wat zwakker met rechts, maar zo erg als dit heb ik het nog niet gezien. Eigenlijk sinds dat ik doordeweeks hem niet meer voor de wagen kan zetten komt dat been niet lekker meer mee. Hij wil voor de rest wel graag lopen, draaft naar de wei zoals gebruikelijk voor mijn ouders uit. Dus het is meer dat het ongemakkelijk gaat dan dat het echt pijn lijkt te zijn. Ik ga nu voor de zekerheid even met glucosamine + MSM starten gewoon puur om de gewrichten een handje te helpen. En ik heb een recuptex besteld voor hem. Na het weekend bel ik de da waarschijnlijk. Ik vermoed zelf eigenlijk dat het voortkomt uit artrose aangezien hij dat been al jaren wat afwijkend gebruikt en dan slijt het natuurlijk ook. En met dat hij nu de winterrust in gaat, valt het ineens weer meer op.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:58

Lastig is dat dat soort blessures / dingen Jorex.
Denk dat je het zelf goed inschat hoor... :(:)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 07:10

Oh wat vervelend Jorex, helemaal dat je er niet echt iets aan kan vinden. Hopelijk knapt hij snel weer op. Die foto is idd prachtig, 4 met een hoop plezier. Zo moet dat, samen genieten met elkaar!

Mooie foto's janouk, leuk dier! Zonde dat hij niet meer voor de wagen durft maar onder het zadel misstaat jullie ook echt niet.

Wij hebben ook een topicje geopend:
[AR-ITP] Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Gisteren hebben we even weer geoefend. Veronia was nu wat drukker. Er stond vrij veel wind, dat was te merken! Maar ik kon haar gelukkig wel goed houden en uiteindelijk was ze een stuk rustiger. Volgend weekend komt ze voor de sleep, daar is ze nu denk ik ook wel aan toe. Ik hoop dat we nog wat meters mogen maken voor de wagen straks voordat het echt winters wordt en ze met dracht-verlof gaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn wagentje ook wat verder opgeknapt, al het metaalwerk is weer netjes zwart geverfd.
Zo was het:
Afbeelding

En zo is het nu:Afbeelding
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 10:05

Janouk, geweldige foto's van Aladdin !! <3
Muronia, weer goed bezig.
Jorex...ahhh wat vervelend,...ik hoop dat het snel weer goed gaat, en hij zonder blessure rond loopt...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:03

Hij loopt nu gelukkig weer nagenoeg normaal. In ieder geval voor zijn doen normaal. Dus straks even weer voorzichtig wat werk, want rust roest ook. Verder vanochtend de pony's weer even wat kaler gemaakt. Helaas wilde ik een patroon en was ik dus met Jorie echt bijna klaar en toen hield mijn Moser mes ermee op. Dus ik het andere mesje gebruiken maar die was na 1 baan ook niet goed meer, dus die is gewoon niet goed geslepen. En je moet toch wat, dus dan maar met het grote apparaat. Maar ja, Jorie kan niet stilstaan, dus dat wiebelt en toen schoot ik uit en toen was ik er zo klaar mee dat hij alles er maar af heeft gekregen. Alex daarna met het grote apparaat wel in een patroon weten te scheren. Alex hoeft komende winter namelijk niet zoveel en krijgt hij het toch te heet in de binnenbak bij lessen dan kan ik altijd meer eruit halen. Maar de tweespan kar komt in Tolbert te staan dus al mijn ritten dit winter seizoen worden enkelspan. En ik had toch al besloten om dat met Jorie te gaan doen. Alleen de anderen zullen me wel uit lachen met twee zo verschillend kale pony's. _O-
Jorie mooi bloot:
Afbeelding

En Alex zijn minimalistische patroon. Ze zijn overigens beide een maand terug volledig kaal gegaan, dus Alex heeft wel iets minder vacht dan wat hij maximaal zou kunnen hebben nu.
Afbeelding
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 13:44

Ahhhh zo schattig <3 fijn dat hij voor zijn doen weer normaler loopt :(:)

Ik vind dat je een gaaf paard hebt Muronia!
Altijd netjes als het weer mooi zwart is, de wagen.
Mennen kan je eigenlijk heel lang doen of ze moeten niet meer tussen het lamoen passen. De inspanning is minimaal, zeker voor zo'n groot paard en een makkelijk lopende wagen. Je houdt ze er lekker mee in conditie en helder in hun koppie.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:17

Gelukkig dat hij weer beter loopt! Hier beginnen de vachtjes ook al te groeien. Hopelijk niet TE hard, want het is nog veel te warm om onder een deken te gaan.

VHU dank je wel <3 . Oh dat zou wel mooi zijn als we daar wat langer mee door kunnen gaan. Ze is eind april aan de tijd, dat duurt nog even.

Met haar dochter Elonia begin ik nu heel rustig met af en toe wat spelenderwijs werken aan de hand. Ik hoop haar volgend voorjaar ook te kunnen voorbereiden net als Veronia. Ik denk dat zij het straks ook leuk gaat doen.
Afbeelding
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 15:42

Wat een knap paard ook die Elonia <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:41

Dacht ik ook :~ gaaf kleurtje.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:47

Bedankt <3 , ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze echt wit gaat worden. Wij hebben voor zaterdag het slepen op het programma staan samen met de beleerder. Maar als ik de weersvoorspelling zo zie dan vrees ik ervoor. Vrijdag 13 mm regen en zaterdag nog eens 11. Ik ben bang dat mijn bak dan blank staat. Zou erg jammer zijn als het nog weer verder uitgesteld moest worden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-23 16:39

Misschien valt het mee met de regen Muronia.

Vanmorgen was het zover....opnieuw examen voor m'n motorrijbewijs..
Zenuwen had ik wel..lesje vóór m'n examen ging niet vlekkeloos....
Maar..het rijden ging goed, het was een leuke uitdagende route..ik kwam op plekken waar ik nog niet geweest was met lessen, en ben geslaagd **\O/** wel overal..iets te hard gereden..maar dat werd me vergeven..
Ik ben trots op dat het gelukt is =:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 17:47

Super gaaf Biancacoo *\o/* _/-\o_

@Muronia is ze niet iets van roan of sabino? Ekstein vererfde dat geloof ik..
Bij het KWPN herkennen ze die kleur vaak niet, denk ook niet dat ze er bij het Groninger stamboek erg handig in zijn :-) de meeste inspecteurs weten er niet zoveel van.
Heb jaren terug een sabino merrie gehad, Alaska, was beschreven als bruinschimmel, maar is nooit wit geworden :-) en mijn merrietje Bente was zogenaamd donkerbruine maar dat was een rabicano.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 18:25

Het is wel een echt schimmeltje, hier als veulen met duidelijk brilletje:
Afbeelding
Afbeelding

Maar ze kleurt niet heel snel door denk ik.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 21:23

Biancacoo gefeliciteerd top gedaan *\o/* en nu kilometers maken,heb je zelf al een motor?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 21:29

Ohh sorry Biancacoo, helemaal overheen gelezen. Van harte gefeliciteerd, wat super!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 21:46

Gefeliciteerd Biancacoo, dat heb je maar mooi op zak, veel veilige km’s toegewenst.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 13:10

Bedankt allen...
Mooie veulenfoto's Muronia.
Ht.. ik heb van m'n man een Honda Hornet gekregen, een mooie lage motor waarbij ik goed met m'n voeten op de grond kan, want dat was wel een dingetje... een oudere motor, maar hij loopt echt supergoed, en mooi om echt op te leren motorrijden.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:33

Wauw dat word natuurlijk een foto met jou op je motor...