roekes schreef:Waarom ga je niet ergens lessen? Daar heb je meer aan dan een menbewijs. Of is dat verplicht om te halen in het gebied waar je buiten wilt rijden
yvje86 schreef:Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Als je met een Shire kan mennen (bij wijze van spreken) kun je het met een shetlander ook. Het gaat om de kennis en de handelingen.
Daarnaast, waarom zou je niet met je eigen pony op les gaan? Juist daar leer je ontzettend van. Je kunt dan onder begeleiding de punten oplossen waar je met je pony tegenaan loopt als je rijdt.
Onali schreef:Je kan natuurlijk zoeken op adressen die het menbewijs aanbieden en vragen dmv bellen of mailen of ze mennen met kleinere paarden/ pony's.
Ik acht je kans vrij klein want bij grotere paarden kan je meer mensen meenemen voor het leren en uiteindelijk het examen.
Maar niet geschoten is altijd mis.
Ik denk dat je via de SRR of de KNHS websites wel achter adressen kan komen.
Enne je kan prima lessen met minishetlandets
veranadautje schreef:Ik ben zelf ook maar 165 en heb mijn men bewijs gehaald met een Groninger waar ik toch echt niet overheen kon kijken. Maar het zijn maar een x aantal lessen en een examen. Verder altijd met mijn hafje gement en straks met mijn mini
Dennis schreef:Mijn pony's hebben wel koetsiersbewijs examens gelopen met andere mensen.
Cursussen die toen door mijn instructrice gegeven werden en waarbij echte shetten menners of jonge tieners zo'n grote toch te groot vonden om comfortabel mee te sturen (waar ze in de cursus zelf mee reden, maar voor het examen sta je graag liever steviger in je schoenen).
Maar dit was in de kop van Noord-Holland en Friesland dus daar heb je niet veel aan helaas.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers