Het is de Excellent MR 45 Shetty geworden. Afgelopen november stond hij op Paard en Koets en daarna zijn we er mee gaan rijden.

Ondertussen hebben we er een aantal marathons mee gereden en zijn er zelfs Reserve Kampioen van Mendistrict West mee geworden. We hebben tijdens de wedstrijden gemerkt dat de wagen super stabiel is ook met een vierspan pony’s ervoor. Speciaal voor het vierspan zit er een verlengde treeplank aan zodat ook de achterste groom voldoende ruimte heeft om te staan. Er is gezorgd voor voldoende beenruimte, ik heb met mijn lengte van 1.75m zat ruimte over. De wagen heeft voor en achter schijfremmen en links zit een voetpedaal waarmee ik de hydraulische molenrem zelf met mijn voet kan bedienen en ik ten alle tijden zelf kan besluiten wanneer ik de molenrem inschakel. De wagen is achter geveerd met luchtvering. We hebben hem rondom laten afwerken met RVS en er zit stuurvertraging op. Oftewel completer kon niet!

Netjes stil staan kunnen ze ook nog:

Alle info op een rijtje:
Spoorbreedte 125cm, wielmaat 16 inch, gewicht 195 kg (onze versie met alle opties)
Onze wagen is uitgerust met:
• Bokkussen verstelbaar naar voor en achter.
• Bergkastje onder het bokkussen.
• Enkel & dubbelspan
• Schijfremmen voor en achter.
• Handrem op de voor wielen.
• Luchtvering achter met stabilisator veer.
• 3 Punts vering voor.
• RVS Boomafwijzers.
• Wielen met spaken (8 stuks).
• Verlengde treeplank (afneembaar).
• Voor rem is uit te schakelen.
• RVS rondom (extra)
• Stuurvertraging (extra)
• Hydraulische molenrem (extra)
We hebben er ook al een marathon met tweespan (stokmaat 90 cm) mee gereden en ook dit ging prima, de pony's trokken de wagen super makkelijk door het parcours. Op de foto zie je ook goed hoeveel ruimte je achterop hebt door de verlengde treeplank. Het verlengde stuk van de treeplank is heel simpel te verwijderen zodat de wagen met een enkel- of tweespan ervoor mooi compact blijft. Ik laat het verlengde stuk er met tweespan aanzitten, hebben we achterop lekker veel ruimte.

Ander tweespan:

Aangezien meerdere mensen mij foto's gevraagd hebben van de recreatie versie wil ik onderstaande foto ook graag aan jullie laten zien. Dit is de recreatie versie van bovenstaande wagen. Luxe is dat deze recreatie versie op de achterwielen luchtvering heeft. De bokstoel is ook naar het midden te verschuiven wat de wagen heel geschikt maakt om af en toe een wedstrijd mee te rijden.

Onze marathonwagen naast zijn grote broer, de paarden maat:

Onze marathonwagen is helemaal compleet en echt gebouwd voor de kleine pony’s en ik wilde deze foto’s graag met jullie delen aangezien ik zelf lang heb moeten zoeken naar de ideale wagen voor onze pony’s en onze doeleinden.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!