Op de manege waar ik vrijwilliger ben, bieden wij paardrijden en huifbedrijden voor gehandicapten aan.
Ik ben zelf al de helft van mijn leven bij de manege betrokken en het is voor mij mijn tweede huis.
Toen ik als 11 jarige pennymeisje op de manege kwam was ik er vooral voor de paarden. Maar nu ik 23 ben geniet ik ervan om mijn paardenhobby met andere mensen te kunnen delen die soms wat hulp nodig hebben

Paardrijden

Huifbedrijden

Maar sinds kort hebben wij met behulp van sponsoren een aangepaste menkar kunnen aanschaffen.
Zo kunnen gehandicapten die rolstoel gebonden zijn en willen mennen, nu ook menles bij ons krijgen

Misschien kennen veel van jullie dit al, maar voor de mensen die het niet kennen wil ik het graag laten zien

Voor de kar hebben wij 2 pony's die wij hiervoor gebruiken.
Billy, een 6 jarige tinkerruin

en Appie, een 9 jarige haflinger ruin

Op het moment dat de promotie foto's zijn genomen stond Appie voor de kar.
Zowel de menner als de vrijwilliger ernaast hebben teugels om te sturen. Op dit moment heeft de menner nog touwtjes, de teugels zijn nog onderweg.
Zelf heb ik geen verstand van mennen, maar tips mogen uiteraard gegeven worden.

Op dit moment word er alleen in onze grote binnenbak gereden. In de toekomst is het het plan om naar buiten te gaan. Alles word mogelijk gemaakt door de hulp van veel vrijwilligers.
Voor wie het leuk vind om onze fb pagina te volgen:
https://www.facebook.com/SPGIJ?fref=ts