irish cob

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

irish cob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 16:00

Ik mis een ras: de irish cob, ik heb het terug gevonden als zijnde een type van de tinker, maar dat is het toch echt niet. Knipoog
Eigenlijk vind ik het wel heel erg, dat een compleet ras afgedaan wordt als een type van een ras dat door nederlanders verzonnen is om zo veel mogelijk bonte paarden in 1 stamboek te stoppen.

DianneM

Re: irish cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:03

Ehhh nee, niet bepaald een subtype van het Nederlands Stamboek voor Tinkers nee Bloos! !!

De Irish Cob Society is een stamboek met ook weer 3 types, zwaar type, middelzwaar type en de cross breads Daarbij heb je ook nog Sectie A, B en C, welke de verschillende maten aanduiden van de Irish Cob

Sectie A 154 cm - 170 cm
Sectie B 149 cm - 153 cm
Sectie C t/m 1.48

wat in de Wiki staat, daarmee wordt het subtype Romany Cob bedoeld!

Daarbij is de kleur Skewbald alles behalve zwartbont, dus ook de bruinbonten etc etc

Tinkers/Irish Cobs zijn niet alleen van oorsprong koudbloeden, ze zijn het nog steeds Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 11:06

jammer dat er geen reactie komt...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:24

De wiki is een project waarbij we hopen dat de kennis van de vele bokkers gedeeld wordt. Dus als jij een fout in het wikiartikel hebt geconstateerd, zouden we een suggestie hoe het wel hoort zeer op prijs stellen Ja
De wikimods beschikken niet over alle kennis om dit soort dingen te voorkomen, juist daarom hopen we dat de gebruikers daar op een constructieve manier aan bijdragen. Dus als je een artikel schrijft over de Irish cob volgens de regels van de rassenpagina's, dan is dat van harte welkom.

En ook een uitleg over de controverse tussen de Irish Cob en de Tinker zou heel welkom zijn. (Alleen als je zo iets schrijft, zou ik wel willen vragen om het op een open manier te beschrijven. Ik weet dat het een heel gevoelig onderwerp is, en ook al ben je het met een kans niet eens, om een goede indruk te geven van de discussie is het van belang dat er wel goed uitgelegd wordt wat beide kanten beweren.)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 11:27

kijk daar wachtte ik op, ik zal morgen eens even in de pen kruipen.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:43