Foto uitgestrekte stap. (stemmen tot 10 april 2008)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke foto hoort volgens jou op de Wiki?

Poll eindigt op

Foto 1
13 (13%)
Foto 2
34 (36%)
Foto 3
19 (20%)
Foto 4
26 (27%)
Huidige foto
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 94

CleovG

Foto uitgestrekte stap. (stemmen tot 10 april 2008)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 16:59

De huidige foto vind ik geen goede uitgestrekte stap, amazone zit ontzettend scheef en volgens mij gaat er met de achterhand iets niet helemaal goed.

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vragen te kiezen uit onderstaande foto's via de poll. Jullie hebben tot 11 april de tijd om te reageren. Je keuze kun je eventueel toelichten in het topic.
11 april zal ik de foto met de meeste stemmen plaatsen op de Wiki Lachen

Huidige foto:
Afbeelding

Foto's die jullie in het topic gekozen hebben als redelijke/goede foto's:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 04-04-08 07:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Poll toegevoegd

RianneH

Re: Foto uitgestrekte stap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:13

Qua foto is die idd misschien niet helemaal goed. Mij valt alleen al op dat ze geen cap draagt Knipoog
Maar de kwaliteit is perfect! Dus als je een betere beweging hebt kom maar op, maar wel in deze kwaliteit.
Vind de foto's die jij geplaatst hebt absoluut geen wiki-kwaliteit.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 17:17

Ik heb toch liever minder kwaliteit met een rijtechtnisch goede foto, dan een fototechnisch geweldige kwaliteit met een rijtechnische baggerfoto.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:25

Tja, op zich heb je gelijk... Maar ik als leek kan vrij weinig uit jouw foto's halen. Want ze zijn veelste ver weg genomen. Wil je ze uitvergroten, dan heb je grote kans dat ze zo slecht worden dat je ze meteen weg kan donderen.
Dus bij deze afstand.. Nee. Zelfde afstand als de wikifoto op dit moment en dan iets korrelig, ala.. Maar dit vind ik absoluut niet wikiwaardig.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:38

CleovG schreef:
Ik heb toch liever minder kwaliteit met een rijtechtnisch goede foto, dan een fototechnisch geweldige kwaliteit met een rijtechnische baggerfoto.

alle twee vind ik niet goed. Als je het rijtechnische echt goe wil kunnen beoordelen moet de foto ook van voldoende kwaliteit zijn.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 17:40

Maar iedereen die ooit een paard heeft zien stappen kan zien dat mijn foto RIJtechnisch beter is dan de huidige foto.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:42

en iedereen die ooit naar een foto heeft gekeken kan zien dat de 1e foto FOTOtechnisch veel beter is. Jouw stap ziet er mooi uit, maar qua illustratie van een artikel is de kwaliteit niet goed genoeg.

Waarom doe je anders geen fotosessie buiten met wat voorbeeldfoto's? Zo is de 1e ook gemaakt.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 17:45

Ik geef alleen een suggestie, mocht er geen betere foto komen, lijkt het mij beter om een fototechnisch mindere foto te kiezen dan een rijtechnische mindere foto.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:47

Ik zie je actief in bijna elke discussie over gangen. Geen probleem verder, mening als altijg belangrijk, maar in al die topic's wordt wel tig keer gezegd dat de foto kwalitatief óók goed moet zijn. Lijkt me dat het dan voor de stap ook geld Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 17:50

nog 1 keer.

Het is een wiki voor paardrijden, geen wiki voor foto's maken. Als er nou geen fototechnisch betere foto komt, kun je toch echt beter een rijtechnisch correcte foto dan een fototechnisch correcte foto kiezen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:51

RianneH schreef:
Tja, op zich heb je gelijk... Maar ik als leek kan vrij weinig uit jouw foto's halen. Want ze zijn veelste ver weg genomen. Wil je ze uitvergroten, dan heb je grote kans dat ze zo slecht worden dat je ze meteen weg kan donderen.
Dus bij deze afstand.. Nee. Zelfde afstand als de wikifoto op dit moment en dan iets korrelig, ala.. Maar dit vind ik absoluut niet wikiwaardig.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:51

Is dit misschien iets ? Lachen

Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:52

Cleo, ik zou overigens graag eens van je willen weten wat je rijtechnisch fout vindt aan de foto? Ik zie er geen tactfout in, het is alleen ongebruikelijk moment. En de rest licht Rianne al toe.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:53

Is dit misschien iets ? Lachen

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IkbenMarije op 25-03-08 17:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:54

Ahum Marije, wat is hier uitgestrekt aan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:56

Nagelbijten / Gniffelen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 17:56

Lielle schreef:
Cleo, ik zou overigens graag eens van je willen weten wat je rijtechnisch fout vindt aan de foto? Ik zie er geen tactfout in, het is alleen ongebruikelijk moment. En de rest licht Rianne al toe.

De houding van amazone is ontzettend slecht, en dit hoort wel degelijk bij de uitgestrekte stap. Uit de achterhand is niet op te maken dat dit een correcte uiitgestrekte stap is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:57

Moderatoropmerking:
Even wat tips:
Voor je een foto plaatst kijk er eerst kritisch naar. Is je foto wazig? Dan is hij al niet geschikt voor de Wiki. Is de houding van de ruiter niet goed? Het paard achter de loodlijn? Komt het paard in verzet? Dan kun je zelf al bedenken dat de foto niet representatief genoeg voor de wiki zal zijn. De foto die je plaatst moet in ieder geval al een verbetering zijn op de foto die er al staat. Anders heeft het niet zoveel nut 'm hier te plaatsen Lachen
Verder wel heel erg bedankt iedereen voor het meedenken!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:57

De 2e klopt inderdaad niet helemaal, maar op de eerste foto verlengd het paard zijn hals mooi tot op borsthoogte en zijn passen zijn ruim en zetten ver weg.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:59

houding ben ik met je eens (wel jammer dat je het zo bot verwoordt trouwens Knipoog en nee, ik ben dit niet), stapmoment vind ik nog wel meevallen omdat het voorbeen mooi wordt weggezet.

marije, om eerlijk te zijn vind ik jouw foto's zowel fototechnisch als rijtechnisch (verlenging in hals bv) niet erg geschikt.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 18:00

Lielle schreef:
houding ben ik met je eens (wel jammer dat je het zo bot verwoordt trouwens Knipoog en nee, ik ben dit niet), stapmoment vind ik nog wel meevallen omdat het voorbeen mooi wordt weggezet.

marije, om eerlijk te zijn vind ik jouw foto's zowel fototechnisch als rijtechnisch (verlenging in hals bv) niet erg geschikt.

Hoe moet ik het anders noemen? De houding van de amazone is niet optimaal? dan zijn er mensen die vinden dat het dan nog best mee valt. En onder niet optimaal versta ik iets anders.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:01

CleovG schreef:
Lielle schreef:

De houding van amazone is ontzettend slecht, en dit hoort wel degelijk bij de uitgestrekte stap. Uit de achterhand is niet op te maken dat dit een correcte uiitgestrekte stap is.

Nou, ik ben het wel met Cleo eens dat de houding van de ruiter echt niet best is.

Maar Cleo, de foto´s van jou zijn helaas niet echt super qua kwaliteit. Laat iemand anders bij jouw training een paar mooie maken? De huidige foto staat er al even op, een week ofzo extra kan ook geen kwaad. Maar ik ben het met je eens dat ze moeten worden vervangen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:02

"de houding is niet geschikt voor de wiki" Pling Duidelijk toch, en niet zo lomp.

Maar ik zou alleen nog maar inhoudelijk gaan reageren, had ik besloten.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:03

Afbeelding

Misschien is dit iets?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:04

IkbenMarije schreef:
De 2e klopt inderdaad niet helemaal, maar op de eerste foto verlengd het paard zijn hals mooi tot op borsthoogte en zijn passen zijn ruim en zetten ver weg.

Marije, ik zie geen verlenging van de hals. Ik zie een opgerolde achter de loodlijn hals.

Passen ver weg naar achter zijn stuwend, terwijl het achter standbeen niet onder de ruiter staat.