'Onbekende' rassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeni

'Onbekende' rassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 22:24

Ik zit zo in de wiki te kijken of ik toevallig nog een artikel kan schrijven.
Nu valt het mij op, ik zit op wikipedia.org te kijken voor inspiratie, nu zie ik rassen op 'onze' boktwiki gewoon precies het zelfde als op de real wikipedia. Mag dit wel?

IcePrincess

Re: 'Onbekende' rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 02:36

http://www.bokt.nl/wiki/Help:Licentie

Wat op de wiki geplaatst wordt mag gekopieerd worden, dus binnen boktwiki en wikipedia kunnen dezelfde teksten staan, of je de naam van de schrijver er dan ook bij moet zetten weet ik niet zeker, maar is iig wel zo netjes.

Maar misschien zijn beide artikellen wel door dezelfde persoon op beide wiki's gezet? Knipoog

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:26

Teksten van de Wikipedia mogen niet gekopieerd worden en op 'onze' Wiki gezet worden omdat de licenties van de Wikipedia en de Bokt Wiki verschillen.

Voor de lijst met paardenrassen geldt dit echter niet. Dit is gewoon een feitelijke opsomming van de rassen die wereldwijd bestaan. Dat is niet iemands 'geestesproduct'. Als je een ras omschrijft, is dat wel een product van je geest, maar bij het opsommen van rassen is dat niet het geval, dan heb je zelf geen enkele inbreng. Overigens is de lijst niet geheel hetzelfde. Wij zijn inmiddels al wat rassen tegen gekomen die niet op de lijst stonden of die juist dubbel op de lijst stonden.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Lachen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:36

Ik dacht dat wikipedia dezelfde licentie had als boktwiki?

[edit] nee niet dus Clown . Waarom is er een andere licentie gekozen voor de boktwiki dan die van wikipedia (en andere wiki's)?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:55

De licentie van Wikipedia (GNU Free Documentation License) is nogal lang en ingewikkeld en stelt als voorwaarde dat er bij verspreiding van het werk ook altijd die hele licentie moet worden bijgevoegd. De Creative Commons-licentie zoals wij die hebben is wat eenvoudiger en makkelijker te gebruiken.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 17:58

Okee, ik snap het. Lachen Dankjewel voor de uitleg

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:42

De lijst van paardenrassen is trouwens grotendeels hetzelfde omdat ik op beide de uitgebreide lijst heb gezet. Daarna zijn er alleen nog kleine wijzigingen geweest. (andere spelling, ras erbij/eraf)