Titels bij dressuuroefeningen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Titels bij dressuuroefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 12:33

Het viel mij op dat bij de uitleg van dressuuroefeningen de titel naar mijn idee wat vreemd is.
Er staat o.a. Hoe travers en Hoe contragalop, mij lijkt het woord Hoe totaal overbodig en vraag mij dan ook af waarom de titels niet gewoon alleen de naam van de oefeningen bevat.
Wanneer ik bijvoorbeeld wil weten wat travers is en hoe ik die moet rijden zal ik gewoon op travers zoeken en het woord hoe achterwegen laten.

Ben ik nou zo'n zeurkous of zijn er meer mensen die het woord ''hoe'' overbodig of storend vinden?

Eline

Re: Titels bij dressuuroefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:28

De 'hoe' geeft aan dat het niet om een puur encyclopedisch artikel over de oefening gaat, maar over 'hoe' de oefening moet worden uitgevoerd. Om daar onderscheid in te maken, hebben we het onderscheid in titels gemaakt. Maar ik denk inderdaad dat het geen kwaad kan om dat onderscheid duidelijker te maken / uit te leggen Lachen

Marlies1

Re: Titels bij dressuuroefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:28

Sronnie, in een encyclopedie horen eigenlijk alleen feiten thuis. Dus bijv. wat travers is en niet hoe je travers moet rijden. Omdat wij toch ook "tips & tricks" in de Wiki willen opnemen, hebben we de "Hoe"-titels bedacht. Dat betekent dat je onder Travers kunt lezen wat travers is en onder Hoe travers kunt lezen hoe je een travers kunt rijden.

Edit: Tegelijk met Eline gepost, zie ik. Lachen
Edit2: Ik wil hier nog even aan toevoegen dat "Travers" en "Hoe travers" wel onderling gelinkt zijn.