Wiki Carrousel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liberty

Wiki Carrousel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 22:52

Dribbel

Re: Wiki Carrousel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:06

Ik zal eens naar de site gaan kijken. Bedankt voor de info.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:32

Zo eindelijk tijd. Nu ga ik er echt eens naar kijken. Heb je zin om het artikel zelf aan te passen. Zo te horen weet je er meer over dan dat ik dat doe :+

Ik zie dat je nog geen Wikischrijver bent, je kunt de wijzigingen die nodig zijn gewoon hier plaatsen en dan past een Wiki mod of Wiki schrijver het aan.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 08:27

Is het goed dat ik dat eind van de maand doe? Ben een beetje druk nu

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:51

Prima. :)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:41

Het is wel een half jaar oud dit topic, maar dit zijn de eerste wijzigingen

Carrouselrijden is een onderdeel van de paardensport waarbij een groep van 12 of 16 ruiters en amazones onderleiding van een commandant een manoeuvre (proef) rijden. Een manoeurve heeft 20 onderdelen, waarbij in stap, draf en galop gereden wordt, zowel op de linker- als de rechterhand of beiden. De 20 onderdelen kunnen met enen, tweeën, drieën, vieren of meer gereden worden. Hierbij is een goede dressuur en samenwerking erg belangrijk. De figuren die gereden worden bij het carrouselrijden hebben andere namen dan wij kennen van de gewone dressuur. Voorbeelden zijn: klaverblad (http://www.youtube.com/watch?v=X5H5Scb2eFk), tourniquette, visgraat (http://www.youtube.com/watch?v=hoCEGmUt01Y) of zandloper (http://www.youtube.com/watch?v=kIXOJw_w-XQ). Daarnaast worden er ook figuren zelf gemaakt door de commandant. De ruiters en amazones moeten allemaal hetzelfde gekleed zijn en de paarden moeten er tot in de puntjes verzorgd uitzien.

In Nederland worden er onderlinge wedstrijden en nationale kampioenschappen gehouden. Bij de Nederlandse kampioenschappen wordt er gestreden in de poule's A tot en met H bij de paarden en A tot en met D bij de pony's. Elke nieuwe carrouselgroep begint in poule H danwel D. De beste 3 groepen van een poule op het Nederlands kampioenschap promoveren naar een hogere poule, de laagste 3 groepen degraderen naar een lagere poule. De wedstrijden worden georganiseerd door de Verenigde Carrouselclubs in Nederland (VCN). De VCN is een vereniging die als doelstelling heeft het carrouselrijden in Nederland te stimuleren en te promoten. De vereniging is opgericht door een aantal leden van het FNRS. De VCN promoot het carrouselrijden door het organiseren van oefenwedstrijden en ook organiseren zij het Nederlands Kampioenschap voor carrouselrijden. Op dit moment zijn er 80 carrouselgroepen voor paarden en 40 carrouselgroepen voor pony’s. Zij hebben in totaal ruim 1500 leden.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:28

Bedankt voor je wijzigingen. Ik ben op dit moment een beetje ziek, dus ga hier binnenkort inhoudelijk op terug komen en nu lekker mijn bed in.
Wat de filmpjes betreft, zijn die door jou zelf gemaakt? Zou je ze dan naar mij kunnen mailen op Aurora3@Bokt.nl

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:25

Hoi :)

ik ben even zo vrij geweest om naar je stukje te kijken. Als ik jouw tekst vergelijk met het stuk in de Wiki dan zou het voornamelijk gaan om het vervangen van de introductie en de wedstrijden. Klopt dat?

Ik heb hieronder nog wat opmerkingen in jouw tekst geplaatst (vooral qua taal en spelling :) ).

Inleiding
liberty schreef:
Carrouselrijden is een onderdeel van de paardensport waarbij een groep van 12 of 16 ruiters en amazones onder leiding van een commandant een manoeuvre (proef) rijden. Een manoeurve heeft 20 onderdelen waarbij in stap, draf en galop gereden wordt op zowel de linker- als de rechterhand of beiden. De 20 onderdelen kunnen met enen, tweeën, drieën, vieren of meer tegelijkertijd gereden worden. Hierbij is een goede dressuur basis en samenwerking erg belangrijk. De figuren die gereden worden bij het carrouselrijden hebben andere namen dan die van de 'gewone' dressuur. Voorbeelden zijn: klaverblad (http://www.youtube.com/watch?v=X5H5Scb2eFk), tourniquette, visgraat (http://www.youtube.com/watch?v=hoCEGmUt01Y) of zandloper (http://www.youtube.com/watch?v=kIXOJw_w-XQ). Daarnaast worden er ook figuren zelf bedacht door de commandant. De ruiters en amazones moeten allemaal hetzelfde gekleed zijn en de paarden moeten er tot in de puntjes verzorgd uitzien.

Citaat:
In Nederland worden er onderlinge wedstrijden en nationale kampioenschappen georganiseerd. Bij de Nederlandse Kampioenschappen wordt er gestreden in de poule's A tot en met H bij de paarden, en A tot en met D bij de pony's. Elke nieuwe carrouselgroep begint in poule H danwel D. De beste 3 groepen van een poule op het Nederlands kampioenschap promoveren naar een hogere poule, de laagste 3 groepen degraderen naar een lagere poule. De wedstrijden worden georganiseerd door de Verenigde Carrouselclubs in Nederland (VCN). De VCN is een vereniging die als doelstelling heeft het carrouselrijden in Nederland te stimuleren en te promoten. De vereniging is opgericht door een aantal leden van het FNRS. De VCN promoot het carrouselrijden door het organiseren van oefenwedstrijden en ook organiseren zij het Nederlands Kampioenschap voor carrouselrijden. Op dit moment zijn er 80 carrouselgroepen voor paarden en 40 carrouselgroepen voor pony’s actief. Zij tellen in totaal ruim 1500 leden.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 23:33

Ik vind het best hoor marieke_k

@aurora, filmpjes zijn niet van mij, maar wil best vragen of ze er mij kunnen doormailen?

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:52

De reden dat ik vraag of je de filmpjes wil doorsturen is eigenlijk tweeledig. Allereerst moeten we zeker zijn dat degene die de filmpjes gemaakt heeft ons toestemming geeft om de filmpjes te gebruiken voor de Bokt Wiki. We moeten namelijk rekening houden met de auteursrechten.
Daarnaast willen we alleen filmpjes op de Wiki plaatsen als we ze zelf kunnen uploaden zodat we zeker weten dat ze niet door iemand anders van internet verwijderd kunnen worden. Dat zou leiden tot een hoop niet werkende filmpjes op de Wiki en dat is niet de bedoeling.

Als de filmpjes naar mij gemaild kunnen worden en er is toestemming om ze te mogen gebruiken dan wil ik ze graag op de Wiki zetten.