Dribbel schreef:Ziet er goed uit. Heb even bronnen en/of voetnoten kopje toegevoegd. Daaronder heb ik jou en Jan van de Veen gezet. Vind je dit goed of heb je nog andere bronnen gebruikt?
Dat doen we toch nooit? Mensen als persoon dmv eigen ervaring toevoegen als bron? Ze staan immers al bij auteurs onderaan de tekst. Die bronnen / voetnoten is specifiek bedoeld voor bronnen die men kan raadplegen. Maw : boeken, websites etc. etc.
Ik zou dan ook niet Jan van Veen als naam toevoegen, dat zegt men heel weinig, je kan beter : van Veen slachterij toevoegen als bron. Dan is het veel beter te traceren welke Jan bedoeld wordt.
Kan natuurlijk zijn dat de richtlijnen omtrent bronvermelding erg veranderd is achter de schermen, en dat dat niet terug te vinden is voor de schermen. Dat weet ik natuurlijk niet. Maar ik vind eigenlijk dat de Wiki gewoon als een neutrale documentatie beschouwd moet worden. En daarmee dus ook het vermijden van woordgebruik als 'ik', persoonlijke meningen, of tekst die vanuit een persoonlijke invalshoek geschreven is. Daarom zou ik ook niet direct bronnen alszijnde personen toevoegen.