Maar voor ik het in de wiki zet wil ik eerst wat feedback of de informatie duidelijk is, aanvullingen. Andere veelgestelde vragen.
Ik ben begonnen met de eerste vraag "welk tablet".
Citaat:Tekentabletten
Een veelgestelde vraag is welk tekentablet nu het beste is. Het antwoord op deze vraag ligt geheel aan welke eisen je zelf stelt en wat je er precies mee wilt doen.
Wacom is wereldwijd het meest gebruikte merk voor tekentabletten. Hieronder een overzicht van de de verschillende Wacomtabletten.
Bamboo
De Wacom Bamboo is een fijngeprijsde tablet welke het meest zal aanspreken voor mensen die net beginnen. Hij is uitermate geschikt voor fotobwerking en de beginnende digitale tekenaar. Alle Bamboo tabletten hebben een drukpuntgevoeligheid van 512 levels.
Wacom Bamboo is ook weer verkrijgbaar in verschillende uitgaves:
Bamboo One
Heeft een actief gebied van 128 x 93 mm (A6). Hij wordt geleverd met het programma ArtRage 2.0 warmee je digitale tekeningen kunt maken. Het tablet heeft geen knopjes en de pen heeft geen gem (deze zit uiteraard wel in je tekenprogramma).
Een simpel en goedkope pentablet voor als je niet veel te besteden hebt en toch graag met een tablet wilt proberen te tekenen.
Bamboo
Heeft een actief gebied van 147.6 x 92.3 mm (A6). Dit tablet wordt geleverd zonder tekensoftware. Wel beschikt deze over een pen met gum en het tablet heeft alle knopjes die een muis ook heeft.
Bamboo Fun
De Bamboo is verkrijgbaar in verschillende maten; Small met een actief gebied van 147.6 x 92.3 mm (A6) en Medium met een actief gebied van 216.5 x 135.9 mm (A5). Tevens heeft de laatste nog een versie met een muis.
Bamboo Fun wordt geleverd met ArtRage 2.0 en Adobe Photoshop Elements.
Het tablet heeft 4 programeerbare knoppen waar je dus zelf 'shortcuts' onder kunt instellen.
Voor ik verder ga om de rest te bespreken wil ik eerst even kijken of deze informatie duidelijk en voldoende is.
Ik probeer het per tablet neutraal te houden. Uiteraard heb ik zelf mijn voorkeuren maar het lijkt me niet verstandig deze in een wikiartikel te uiten.
Ik weet overgens niet of het een probleem om merken te bespreken en noem in een wikiartikel? En misschien zijn er mensen met andere merken die er een korte uitleg voor kunnen schrijven, zelf heb ik enkel ervaring met Wacom en HP laptop met touchscreen/tabletscreen.