Fokkerij, dressuur, springen: Democraat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Fokkerij, dressuur, springen: Democraat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 12:52

Citaat:
Ik kon in de bokt-wiki geen eigen artikel vinden van deze geweldige hengst (vader van mijn paard) dus vandaar hier een artikel van Democraat!

Democraat

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Naam: Democraat
Geboren: 05-05-1985
Stokmaat: 1.70m
Kleur: Schimmel, vos geboren
Stamboek: KWPN, Oldenburg, Westfalen
Stamboeknr: KWPN 85.3247 (040324785 Stb.)

Afstamming Democraat

*Cariere in de fokkerij*
Democraat is een van de weinige paarden die zich zowel in de springsport als in de dresuursport bewezen heeft. Hij is dan ook op beide disciplines goedgekeurd voor de fokkerij bij het KWPN.

2008: KWPN fokwaarde dressuur 154 89%
2008: Duitse fokwaarde springen 128 84% (340e pl)
2007: Duitse fokwaarde springen 128 87% (255e pl)
2008: Duitse fokwaarde dressuur 126 89% (355e pl)
2007: Duitse fokwaarde dressuur 123 89% (355e pl)
2003: KWPN fokwaarde dressuur 190 71%
1998: KWPN fokwaarde dressuur 183 59%
1988: aangw. B-systeem

Verrichting Ermelo 1988 (B-systeem; 05-03 t/m 26-03)
Vriendelijk, gehoorzaam met goed humeur. Aan het begin van het onderzoek zadelmak. Gedraagt zich goed tijdens lichte werkzaamheden. Had de eerste week enige moeite met door de hals komen en was toen enigszins terughoudend. Toonde later veel bereidheid om te werken. Geeft zijn ruiter een goed gevoel. Toont weinig moeite te hebben met het werk. Rustig stalgedrag.

Handhaving voor fokkerij 1992 (12-05)
Democraat is blijvend voor de fokkerij gehandhaafd op grond van de resultaten van de eindbeoordeling van vijf a-select gekozen nakomelingen en hij heeft daarmee volledig voldaan aan de reglementen van het B-systeem.
Democraat is de derde hengst sinds de introductie van het B-systeem die hiervan gebruikt heeft gemaakt. In een eerder stadium waren dat Ufarno en Bonheur. Ufarno is destijds gehandhaafd op basis van de verrichtingen van zijn nakomelingen, Bonheur is afgewezen.
Democraat heeft na het gebruikelijke kortdurende onderzoek (1988) op karakter en stalgedrag niet alleen het toegestane aantal merries gedekt (waarna hij feitelijk op wacht is gesteld), maar hij heeft ook deelgenomen aan het verrichtingsonderzoek in Warendorf(BRD). Hij behaalde daar een excellente klassering.
Op basis van de getoonde veulens kon hij gehandhaafd blijven. Ook de veulenrapportage uit Westfalen kon de toets der kritiek meer dan doorstaan.

Aan de eigen prestatie verplichting heeft Democraat ook voldaan. Hij is M-springen met 9 winstpunten en Z-dressuur met 1 winstpunt (vereist is 7 winstpunten in beide disciplines samen).
In het laatste wachtjaar moest Democraat deelnemen aan de competitie. Ook daaraan heeft hij voldaan. Twee seizoenen is hij uitgekomen in de hengstencompetitie. In 1990/1991 startte hij in de dressuur zes keer en behaalde uiteindelijk een 2e plaats. In dat zelfde seizoen kwam hij ook uit in het springen. Hij startte zes keer en behaalde een 6e plaats. In het seizoen 1991/1992 startte hij opnieuw in beide disciplines in de competitie en behaalde daarin een 1e plaats in de dressuur en een 4e in het springen.

Democraat heeft destijds zijn Verrichtingen afgelegd in Warendorf en heeft deze winnend afgesloten. Mede doordat Democraat daar zo imponeerde heeft hij twee seizoenen gediend op het NRW Landgestüt in Warendorf. Dat hij daar gepast heeft blijkt wel: zijn kinderen presteren daar zeer opvallend zowel bij de dressuur als het springen, waardoor ook daar Democraat zeer hoog op de dressuur & spring index staat.

NAFOK DEMOCRAAT:
We zien zowel op de landelijke als de nationale concoursen veel nakomelingen van Democraat. Daardoor blijft Democraat zeer hoog op de dressuurindex staan.

*Cariere in de sport*
Democraat zelf heeft de dressuurcompetitie gewonnen met Anky van Grunsven en later Nationale en Internationale successen geboekt op Prix St. Georges / Intermediaire I niveau! Daarnaast heeft Democraat nationaal 1.40 gesprongen onder Jos Lansink en in 1996 vele internationale successen geboekt met Jutta Winkler, o.a. nationale rubriek in Mechelen en Brussel!

Bron: www.stallionmatch.com

Als er nog aanvullingen zijn oid, graag Lachen
Ik kreeg het geheel niet netjes in het sjabloon zoals aangegeven staat (code) op de bokt-wiki Bloos

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Fokkerij, dressuur, springen: Democraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:34

bedankt voor het artikel Lachen
Zijn de foto's van jezelf? of heb je toestemming van de fotograaf om de foto's op de Wiki te plaatsen? Lachen

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 01:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 01:27

Patriciavt schreef:
Hij is dan ook op beide disciplines goedgekeurd voor de fokkerij bij het KWPN.

Dit zinnetje klopt niet. Democraat is net als alle andere hengsten uit die tijd als rijpaard goedgekeurd. Er waren destijds niet 2 richtingen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:03

Patriciavt schreef:
Springfoto komt van dezelfde site als de tekst, stand en dressuurfoto komen van http://www.superiorequinesires.com Knipoog

dan kunnen we deze foto's helaas niet gebruiken voor de Wiki, in verband met copyright.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:32

Teksten zijn (gedeeltelijk) ook letterlijk overgenomen van kwpnstallion.com/verrichtingsverslag van het kwpn.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 23:38

Mogen ze niet letterlijk worden overgenomen dan?

Ik zal zien of ik een mail adres kan vinden om te vragen of de foto's gebruikt mogen worden.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 23:40

Sammie schreef:
Teksten zijn (gedeeltelijk) ook letterlijk overgenomen van kwpnstallion.com/verrichtingsverslag van het kwpn.

Ik ben niet op die site geweest Knipoog
Je moet je er ook voor inloggen als ik het goed zie, dat heb ik niet gedaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:41

Volgens mij niet en als die foto's op stallionmatch staan zijn zij ook niet de originele fotografen Lachen Volgens mij is dat van één iig Jacob Melissen en ik denk niet dat je daar toestemming voor krijgt. Maar ik ben van Democraat ook hele mooie foto's op Bokt tegengekomen. Misschien dat je via zoeken een fotograaf kan vinden die ze er wel bij wilt plaatsen.

Ik zeg ook niet dat jij op die site ben geweest, maar het staat er daar ook op en dat is dus een teken dat de teksten niet origineel (maar overgenomen) zijn.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 23:47

Ik wist niet dat het de bedoeling was dat je zelf iets zou schrijven Bloos
Plagiaat was niet mijn intentie Vork
Zal van de week op een nieuw artikel broeden en idd eens op bokt zoeken naar foto's van Democraat Lachen