Voor de fotografen - foto's gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Maya

Re: Voor de fotografen - foto's gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:55

Koehakkige beenstand :
Afbeelding

Speciale afteking bij bont:
Afbeelding

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 18:32

We hebben op dit moment enkel nog een foto nodig van een palomino die is ingeschreven in het Palomino Horse Association of de Palomino Horse Breeders of America registers (beide zijn Amerikaans: http://www.bokt.nl/wiki/Palomino)

Van de kleur palomino hebben we al een foto, welke kleuren we nog missen kan je op deze pagina zien:
http://www.bokt.nl/wiki/kleurfotos
- Perlino
- Smoky cream
- Wildkleur vos
- Platenbont vos (degene die er nu staat is niet zeker enkel platenbont)
- platenbont bruin (als ie duidelijker is dan degene die er nu staat)
- Sooty
- schimmelveulen
- Sabino
- Gulblakke fjord
Dit moeten standfotos recht van de zijkant genomen zijn. Liefst geen bescherming (dat heb ik op jou platenbonte tegen Amanda) of omgedraaide hoofden.

Lara_Silver: ik vind het erg gave paarden, maar het is inderdaad te zien dat je niet je handen vrij had. Als je ooit nog eens teruggaat en zin hebt om foto's te maken houd ik me zeker aanbevolen Knipoog
Amanda: Heb één van de arabieren erbij gezet: http://www.bokt.nl/wiki/Arabier
Sunrice: is nog geen artikel voor.
Kimble: Merci bien! Zie dat ze er al door iemand opgezet zijn.
Janneke: als het een leuke foto is waar ze allebei niet helemaal opstaan, ben ik ook al benieuwd Knipoog
Miss_Maya: ik heb geen idee of de foto een goede illustratie voor koehakkigheid is - hoop dat iemand anders die meekijkt daar wat anders over kan zeggen?

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:42

Jep foto's van Kimble had ik al geplaatst

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:30

Wat versta je onder een schimmelveulen?
Ik heb nog wel foto's van Tyrano als veulen. Maar ik heb geen idee wat je precies op zo'n foto wilt zien.
Ja, die platenbonte vos had idd bescherming. Misschien plaatsen tot er een betere is gevonden? Dan heb je alvast wel een illustratie.

*edit: foto's Tyrano: [ITP] Veulenfoto's Tyrano *

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:09

Ik weet niet of de merrie in mijn profiel een goede pony is voor platenbont vos. Ze is vosbont maar of ze ook platenbont is weet ik niet.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:13

even een vraagje.
ik keek net bij het 'galop' gedeelte van de wiki. Maar daar zie ik foto's die voor mijn gevoel geen goed beeld geven. De donkere pony toont telkens verzet en daardoor zijn de oefeningen niet goed uitgevoerd.
dit is geen commentaar op de ruiter, oid, maar de wiki moet het goede voorbeeld geven, daarom meld ik het even. Lachen
ik zie bijvoorbeeld geen verzameling in die 'verzamelde galop'.
Ik zou niet weten waar ik het anders moet mailen, vandaar dat ik het hier neerzet.
(misschien een idee om de foto's eerst te laten 'keuren' door bokkers die er verstand van hebben, zoals Goofy?)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 12:18

LoveLeandro: Beide 'series' bij de galopfoto's zijn als ik me niet vergis door respectievelijk een aantal Z-ruiters en een jurylid bekeken voordat ze op de wiki geplaatst zijn. Maar ik roep even iemand die daar meer mee te maken heeft gehad dan ik.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:21

oke, laat maar dan. Lachen
ik zie alleen liever een beeld zonder verzet, een vriendelijk beeld. maar het is per persoon natuurlijk ook verschillend welk beeld je het liefste ziet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:34

Heb je bij de platenbonte intresse in aangespannen foto's
vos/bruin/zwart

Zo ja ga ik vragen of ik ze mag gebruiken

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:04

Moet er nog een foto bij een homogyzoot bonte?
Ik kwam er nog 1 tegen in mijn foto archief Lachen
Afbeelding

Standfoto van een IJslander
Afbeelding

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:17

een foto van onze buitenbak, aangezien er nog geen foto bij 'buitenbak' staat!

Afbeelding

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 13:19

Echwel: Nope, voor de kleuren gaat het ons echt alleen om een duidelijke standfoto.
Amanda: even gekeken, maar ik kan de homozygote niet echt ergens plaatsen. De IJslander is erg duidelijk, maar het paard wat nu op de raspagina staat is goedgekeurd als dekhengst, dus 'rastypischer'.
Studentje1: merci, maar ik heb een grotere foto toegevoegd die we nog hadden liggen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:34

Ik heb nog foto´s voor bij het onderwerp TREC. Foto´s van verschillende PTV hindernissen

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:58

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:50

Citaat:
ik keek net bij het 'galop' gedeelte van de wiki. Maar daar zie ik foto's die voor mijn gevoel geen goed beeld geven. De donkere pony toont telkens verzet en daardoor zijn de oefeningen niet goed uitgevoerd.
dit is geen commentaar op de ruiter, oid, maar de wiki moet het goede voorbeeld geven, daarom meld ik het even.
ik zie bijvoorbeeld geen verzameling in die 'verzamelde galop'.
Ik zou niet weten waar ik het anders moet mailen, vandaar dat ik het hier neerzet.
(misschien een idee om de foto's eerst te laten 'keuren' door bokkers die er verstand van hebben, zoals Goofy?)

@ Loveleandro: ik heb een aantal foto's bekeken waaronder eentje die bij de galoptekst staat, het merendeel is afgevallen omdat de kwaliteit van de uitvoering niet goed genoeg was om te dienen als voorbeeld. Dit betekent niet dat de oefening verkeerd uitgevoerd is, alleen dat er nog iets op aan te merken was.
Wat betreft je opmerking dat de donkere pony verzet toont, ben ik het niet met je eens. De pony toont absoluut geen verzet, verzet kan zijn tong uit de mond, kantelen ed. Het probleem is dat de pony, met name bij de galopwissel en in de contragalop, niet nageeflijk blijft. Hij maakt zich sterk en gerbuikt zijn rug niet voldoende waardoor hij licht tegen de hand komt. Dat dit stoort ben ik met je eens en misschien moet er nog een keer naar deze foto's gekeken worden door de beheerders.

Wat betreft de foto van de middengalop kan ik alleen maar zeggen dat er weinig op te merken is aan deze foto. Tijdens de uitgestrekte galop zoals die in de klasse Z gevraagd wordt, is het noodzakelijk dat het paard de neus enkele centimers naar voren kan brengen om de gevraagde vergrootte galopsprongen te maken. Op deze foto is de neus idd een klein stukje voor de loodlijn maar het paard blijft naar mijn gevoel wel nageeflijk, springt goed van achteren naar voren door en het beeld is mooi bergop doordat de achterhand onder de massa komt.

De foto met verzamelde galop is in een hoek genomen en je kan idd de paslengte niet controleren. Wat je wel ziet, is een paard dat mooi nageeflijk blijft, in een mooie balans door de wending gaat en de achterhand goed onderbrengt. Overduidelijk is dat de voorhand bergop gaat tov de achterhand. Het binnenachterbeen wordt ver ondergebracht. Verzameling heeft alles te maken met meer dragen op achterhand, oprichting en nageeflijkheid. Deze dingen zie ik allemaal op deze foto en dit is overduidelijk geen galop die in een B of L-proef getoond wordt. Het enige wat niet te zien is, is de paslengt om te controleren of er idd minder grond gedekt wordt en meer in de hoogte gesprongen wordt.

Foto's zijn momentopnames en alleen een serie foto's of filmpje kunnen echt een duidelijk beeld geven over een oefening in beweging. Mi zou er nog eens naar de foto's van de wissel en de contrgalop gekeken kunnen worden maar de andere foto's vind ik zeer geschikt en duidelijk samen met de tekst.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:26

Marlies1 schreef:
Hier zie je welke hindernissen we al op de foto hebben: http://www.bokt.nl/wiki/Trec#Foto.27s
Van welke hindernissen heb jij foto's?

Foto´s van de PTV
Afbeelding
in het labirint

Afbeelding
achterwaarts

Afbeelding
hek openen en sluiten

Afbeelding
laaghangende takken

Afbeelding
de slalom

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:02

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:37

Eline schreef:
We hebben op dit moment enkel nog een foto nodig van een palomino die is ingeschreven in het Palomino Horse Association of de Palomino Horse Breeders of America registers (beide zijn Amerikaans: http://www.bokt.nl/wiki/Palomino)

Ik betreur het dat je alleen een foto wil van een palomino die ingeschreven is een amerikaanse stamboek terwijl er in Europa verschillende EU 'erkende' Palomino stamboeken zijn, o.a. de Royal Belgian Palomino Stamboek. Er zijn foto's te krijgen bij de R.B.P. van palomino's in alle tinten!

Bijvoorbeeld:
Afbeelding
Afbeelding

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 21:07

Peterina: op dit moment zijn er over die stamboeken nog geen artikelen geschreven voor de wiki. Als dat wel gebeurt, mogen er natuurlijk ook foto's bij, degene die jij plaatst, zijn érg mooi Lachen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:08

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:19

Afrastering - schrikdraad (ok, het ging mij persoonlijk om de vogeltjes, maar denk ineens verrek, wellicht bruikbaar voor wiki Knipoog )

Afbeelding

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:53

Ibonn schreef:
Citaat:
.

.

Oke, ik zie de foto's heel anders. Maar dit zou voor veel mensen wel een goed voorbeeld zijn. Lachen
Ik ga er verder ook niet op in, als jullie goed naar deze foto's hebben gekeken is het goed.
En niemand rijdt perfect, dus op foto's zou altijd iets op aan te merken zijn.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:53

Ibonn schreef:
Mi zou er nog eens naar de foto's van de wissel en de contrgalop gekeken kunnen worden
Dit is inmiddels gebeurd en omdat de oefening op het moment dat de foto genomen werd niet geheel correct werd uitgevoerd, zijn deze foto's inmiddels verwijderd.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:42

Ik heb foto's van Jeannette Haazen en ook van Unee (nakomeling van Gribaldi).

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:31

Van beide zijn wel foto's welkom, volgens mij. Ja Zou je ze in dit topic willen plaatsen? Lachen